מפקח בניה אחריות

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

מהי אחריותו של מפקח בניה? על אילו תחומים בפרויקט בניה אחראי המפקח? ובכן, בבחינת מרכיבי תפקידו של מפקח בניה אחריות היא אולי המרכיב החשוב והמרכזי ביותר, לפחות מנקודת מבטו של הלקוח שלו, אתם. מהם תחומי אחריותו וכיצד הוא ממלא אותה, בשורות הבאות.

מהם תחומי אחריותו של מפקח בניה?

כאמור, כאשר בוחנים את מרכיבי תפקידו של מפקח בניה אחריות אישית ומקצועית הוא מרכיב מפתח בכלל פעילותו. את אחריותו זו צריך למלא מפקח הבניה כלפי הלקוח שלו, שהוא אתם. מפקח הבניה אמור למעשה לפקח על פעילות הבניה באתר הבניה, ולוודא שהכל מתנהל כנדרש. הוא אחראי לכך שיציקת הבטון מתבצעת כראוי והבטון הוא באיכות הנדרשת. הוא אחראי לכך שקירות התמך ועמודי התמך נבנים כפי שצריך. הוא אחראי לכך שהעבודה מבוצעת בצורה מקצועית, ישרה ואיכותית וחומרי הגלם הם בסטנדרטים שנקבעו. הוא אחראי לוודא שהבניה מבוצעת על פי תכנית העבודה, היתר הבניה ולוחות הזמנים שנקבעו לפרויקט. את כל זה צריך לעשות מפקח הבניה באחריות רבה, ולשם כך עליו להיות בשטח, באתר הבניה ולא לנהל את הדברים מרחוק באמצעות הטלפון.

האם יש אחריות על עבודתו של מפקח בניה?

ובכן, אחריות הוא מרכיב שירות עליו אתם יכולים להתעקש כאשר אתם בוחרים את מפקח הבניה שלכם ולהגדיר בדיוק מה כוללת האחריות הזאת. ככלל, אם יש ליקויי בניה או שהדברים לא בוצעו כפי שסוכם, יש לכם בהחלט מקום לבוא בטענות למפקח הבניה, שהיה אמור לוודא את תקינות ההתנהלות המקצועית באתר הבניה. כאן נשאלת השאלה כיצד אתם יכולים לדרוש ממפקח הבניה לדרוש את עמידתו באחריות, ולשם כך יש לבנות מנגנון אחריות מראש, עליו כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע מענף הבניה.

כלפי מי האחריות של המפקח וכלפי מי היא לא אמורה להיות?

אחריותו המקצועית של מפקח בניה היא כלפיכם בלבד, הלקוחות ששכרו אותו ומשלמים לו את שכרו. בכל מקרה, עליכם לוודא כי למפקח הבניה אין כל אחריות מקצועית כלפי קבלן הביצוע, שכן הקבלן הוא הגורם שעליו צריך לפקח המפקח, ואם יש ביניהם התחייבויות כלשהן או שהמפקח חש אחריות לייצג את הקבלן, אז יש לו בעיה בהבנת תפקידו. בבחירת מפקח בניה מומלץ אחריות היא תכונה שאתם רוצים לזהות מייד בהתחלה, ואת זה תוכלו לעשות בעזרת המלצות וחוות דעת מקצועיות על מפקחים מקצועיים ואחראיים, וכן בעזרת שיחה אישית עם המפקח בניסיון לתהות על קנקנו.

מפקח בניה מלווה את הפרויקט בענף הבניה משלב קביעת התקציב ועד סיום עבודות הגמר. בדרך, הוא גם מעורב בהתנהלות מול הקבלן ומייצג את הלקוח מול הרשויות.

אחריותו של מפקח בניה בכל שלב בפרויקט

פרויקטים בענף הבניה נוטים להיות ארוכים ויקרים. בין היתר, העלות הגבוהה של הפרויקט משפיעה בעיקר על אנשים פרטיים. רוב האנשים הפרטיים לא מכירים מקרוב את ענף הבניה ולכן הם גם לא יודעים מה לעשות על מנת להתנהל מול קבלנים, יזמים ורשויות מקומיות. הפתרון האידיאלי במצבים כאלה הוא לערב מפקח בניה. למפקח בניה יש תחומי אחריות רחבים ולכן מעורבותו חיונית בפרויקטים קטנים וגדולים כאחד.

אחריותו של מפקח בניה בשמירה על התקציב

את תחום האחריות העיקרי של המפקח ניתן לראות בכל הנוגע לשמירה על התקציב. תפקיד המפקח הוא בין היתר לתת למזמין העבודה דיווח שוטף על התקדמות ומצב התקציב ולעדכן אותו לגבי סטיות. במקרה של פגיעה בלוח הזמנים של הפרויקט, המפקח גם יכול לייצג את הלקוח הפרטי מול הקבלן ואנשי המקצוע. לתחומי אחריות אלו יש משמעות אדירה בכל הנוגע לקביעת ושמירת התקציב של פרויקט בניה מסוים לאורך זמן.

התנהלות המפקח מול קבלני משנה

תחום אחריות אחר ולא פחות חשוב של מפקח בניה כולל את ההתנהלות מול קבלני משנה. כאן לא מדובר רק על התנהלות ישירה מול הקבלן או היזם, אלא על יצירת סביבת עבודה פורייה בין הגורמים השונים. בפועל, המפקח נמצא באתר הבניה ומאשר את העסקתם של קבלני משנה בולטים בתחומי חשמל, אינסטלציה, איטום, מסגרות ועוד. במקביל, המפקח מוודא שיש שיתוף פעולה בין הקבלן הראשי לבין קבלני המשנה ושכל אחד מבצע את עבודתו בכפוף לתקני הבטיחות.

דיווח מהמפקח לרשויות

כל פרויקט בענף הבניה טעון את אישור הרשות המקומית. בכל הנוגע לפרויקטים יחסית קטנים כמו הקמת בית פרטי או שיפוץ דירה קיימת, הגורם שיכול לייצג את הלקוח מול הרשויות הוא מפקח בניה מוסמך. בהקשר הזה, למפקח יש אחריות גדולה כי ההתנהלות שלו מול הרשויות תקבע האם מזמין העבודה יקבל היתר בניה. בהמשך, המפקח גם לוקח אחריות על התוצאה הסופית ורושם את הליקויים עד שהתיקונים מושלמים במלואם.

דיווח ממפקח בתום הפרויקט

למפקח בניה יש אחריות להעביר למזמין העבודה את כל הפרטים על הפרויקט ולוודא שעבודות הגמר נעשות ברמה הגבוהה ביותר. במידה ויש בכך צורך, המפקח רשאי לבדוק חשבונות סופיים של הקבלן ולהשוות אותם לחוזה המקורי. במקרים כאלו עומדים לרשות המפקח כלים מגוונים והוא גם מקבל מנדט מלא ממזמין העבודה והלקוח הפרטי.

מפקח בניה מטעם אגס הנדסה ופיקוח ישמח ללוות אותך בפרויקט ארוך או קצר. אנו גאים לקחת אחריות מלאה על פיקוח בניה ובהשארת פרטים באתר נוכל לצרף אותך לרשימת הלקוחות המרוצים.

אחריותו של מפקח בניה

פיקוח בניה הוא מקצוע עם המון אחריות, והאחריות הזאת צריכה להיות מופנית כולה כלפיכם אתם וכלפי האינטרסים שלכם בפרויקט. כאשר אתם מאתרים ובוחרים מפקח בניה במרכז מקצועית ואישית היא תכונה שאתם רוצים לזהות היישר מההתחלה, ואם אינכם מזהים אותה או אולי מזהים את ההיפך, לא כדאי להמשיך הלאה עם אותו מפקח.

מפקח בניה אחריות

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290