איך לבחור חלונות ותריסים במסגרת שיפוץ הבית?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

חלונות ותריסים הם לא "רק" חלונות ותריסים. הם תווי הפנים, מגדירי האופי, הרושם הראשוני בכל בית. פלא שבניית החלונות ניצבת במקום השני והמכובד בשרשרת התקציב של בניית הבית (במקום הראשון יהיה כמובן שלד המבנה)? אם אתם משפצים ומחפשים השראה חדשה לגבי חלונות הבית ועיצוב אפשרי של תריסים, הגעתם למקום הנכון.

תהליך בחירת חלונות הבית

סוגי החלונות בעידן המודרני וגם המתקדם ברמת הבנייה הם רבים. מומלץ להתאים כל סוג חלון לאופי ומהות החדר הכוללים ולעשות זאת בכובד ראש, מאחר והם ישפיעו מאוד על המראה וגם על התחושות או יכולת המשחק העיצובי שיתרחשו באותו חדר. רוב המעצבים והאדריכלים נוהגים להשתמש בחלונות הזזה בחללים הפתוחים והחופשיים יותר בבית ולעצב חלונות "קיפ" קטנים (אלו עם החלון המשופע) בעיקר לחללים כמו חדר השירותים וחדרי ביטחון קטנים.

זהו החלון הכי פופולרי בישראל

דגמי החלונות המבוקשים והנפוצים כיום בישראל הם חלונות האלומיניום. לחומר זה שורה ארוכה של תכונות וביניהן העמידות וחוסר השחיקה, דחיית חרקים, רטיבות ועובשים, קלות הניקוי וגם רמת הבידוד הגבוהה מאוד. בנוסף, זהו חומר אלחלד ללא התקלפות שמחירו זול. לכן אין זה מפתיע שהוא נפוץ כל כך בענף הבנייה ומותקן כמעט בכל הפרוייקטים החדשים.

כך תבחרו תריסים חדשים

אם החלון הוא ה"פנים" של החדר, הרי שהתריסים יהיו העיניים. התריסים הם אלו שמווסתים את התאורה הטבעית של הבית וגם את תחושת הפרטיות והניתוק מהעולם החיצון. כדי לבחור אותם, כדי שתדעו שכל סוגי התריסים מחולקים לשלוש קבוצות מרכזיות: תריסים ידניים, חשמליים והזזה.

התריסים החשמליים נחשבים לפופולריים מכולם, כאשר הם נחשבים לסטנדרט בפרוייקטים החדשים לצד מסגרות החלון מאלומיניום. סוגי התריסים רבים ולכן תוכלו לשקול לשלב תריס אור חדש, תריס אלומיניום מוקצף וכד'.

התריסים הידניים מזכירים את החשמליים, אך הם נפתחים ונסגרים באמצעות חבל (תריס ונציאני) ומשתלבים היטב עם כל חלון.

תריסי ההזזה הם אלו שמזיזים לצדדים על מנת לפתוח את החלון ובאופן ידני.

בבחירת התריסים, חשוב לבחור את אלו שמעוצבים בהתאם לחלל שבו הם נמצאים. חשבו גם על נוחות הפתיחה שלכם ושל יתר הדיירים (או הימנעות מפתיחה, למשל במקרה של ילדים קטנים) וגם על העדפות פרקטיות שונות כמו החשכה מלאה של החדר או חלקית, חלק עליון עם תריסים וחלק תחתון בלעדי התריסים, מנגנונים הבולמים פריצה הביתה ועוד.

בדיקת התקנים, האיכות והפרקטיקות

אל תתפשרו בשום אופן על איכות החלון והתריסים, בדקו שהם מכילים תו תקן ישראלי שעומד בהתאמות האחרונות שנערכו לאותו תקן (התקנים מתעדכנים בתדירות גבוהה לאור כמות החברות בענף התריסים המקומי), שהם עשויים מחומרים טובים ועמידים במלואם מפני רוחות ודליפות מים. רק חלון ותריסים שעומדים בכל דרישותיכם יוכלו לעבור הלאה אל שלב ההתקנה.

 

 

 

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290