איך מתבצעת הדברת פשפשים?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

לגלובליזציה ולקדמה יש יתרונות רבים, ומן הסתם רובנו לא היינו רוצים לחזור לאחור ולחיות כמו פעם – אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש לה גם מחירים. אחד מהם הוא העברת פשפשים, ובפרט פשפש המיטה, ממדינה למדינה וממקום למקום, בעיקר ע"י תיירים שלוקחים את החרק המציק הזה איתם במזוודות, כמובן בלי לדעת. התוצאה: במאה ה-21 מזוהה עלייה משמעותית בכמות הפשפשים גם באירופה, גם באוסטרליה, גם בצפון אפריקה וגם כאן אצלנו בארץ.

חשוב להדגיש שלא קל להדביר פשפשים. החרק הזעיר יודע להתחבא היטב, ובנוסף חובה לספק מענה לכל גלגולי החיים, כולל הביצים והנימפות.

איך יודעים שיש פשפשים בבית?

ישנם כ-50,000 סוגים שונים של פשפשים. זה שמטריד אותנו נקרא Cimexlectularius ובעברית: פשפש המיטה. הסיבה לשם היא הנוכחות שלו במיטות של בני האדם – לאו דווקא באופן קבוע, אבל כן בשעות הלילה כשהוא מגיע ושותה את הדם שהכרחי לקיומו.

העקיצות המרובות הן גם הסימן הבולט ביותר לנוכחות של החרק בבית ולצורך לבצע הדברת פשפשים.

אחרי שפשפש בוגר מאתר אדם – הוא יודע להבחין בנו גם במרחק של מטר וחצי בזכות מחושים שקולטים חום גוף ופליטת פחמן דו חמצני – הוא ניזון ממנו במשך כ-5 דקות עד רבע שעה. העקיצות מתבצעות בעיקר בגפיים, בגב ובחלק מהמקרים גם בפנים. לפעמים הם משאירים עקבות לא "רק" על בני הבית אלא גם על המצעים, בדמות כתמי צואה ודם זעירים.

אצל רוב בני האדם אין נזק מעבר לגירוד המעצבן, אבל גם כך כדאי כמובן לחסל את המפגע.

איפה מסתתרים הפשפשים?

הדברת פשפשים היא פעולה מורכבת. הסיבה הראשונה לכך היא שלא קל למצוא את החרק הזעיר – האורך שלו הוא 5-6 מ"מ, אין לו כנפיים והצורה שלו שטוחה. בהתאם הוא יכול למצוא מסתור במקומות רבים בבית, מה גם שהוא כאמור יכול לעבור מרחקים ארוכים יחסית לגודלו כדי להגיע למקורות האוכל שלו, בני האדם הישנים.

בין השאר יכולים פשפשים להתחבא בארגזי האחסון של המיטות, בתוך לוחות העץ, בתוך בקיעים קטנטנים במזרון (במקום נסתר מהעין), ברהיטים אחרים, ואפילו בסדקים בקירות ובשקעי חשמל.

הדברת פשפשים – תהליך כולל

בגלל ריבוי מקומות המסתור האפשריים השלב הראשון הוא בדיקה יסודית של כל החללים בבית כדי לבחון איפה ישנם פשפשים. השלב השני של הדברת פשפשים הוא ריסוס בכל המקומות הרלוונטיים. חשוב מאוד להזמין אך ורק חברות מנוסות כמו מיכאל ובוריס הדברות – גם כדי שהעבודה תתבצע ביעילות, וגם כדי שייעשה שימוש אך ורק בחומרים מאושרים ע"י המשרד להגנת הסביבה. עוד דגש הוא ריסוס במספר סוגים של חומרי הדברה, כדי לחסל גם את הבוגרים וגם את הנימפות.

עוד לפני הריסוס יתבצע טיפול בקיטור יבש במטרה לפגוע בביצי הפשפשים. כמו כן נדרשת שאיבה עוצמתית של השטיחים והריפודים כדי לסלק מהם פשפשים שמתחבאים בהם. מומלץ מאוד גם לכבס בגדים ומצעים נגועים בטמפרטורה של לפחות 60 מעלות.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290