בדיקות חובה בפרויקט שיפוץ בניין

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

בשלב כזה או אחר של שיפוץ דירות ובניינים, אנשים נזקקים לבדיקה הנקראת בדק בית, גם בדיקת מבנים. בעוד שניתן להזמין את הבדיקה הזו לאחר קבלת דירה חדשה מקבלן, רבים בוחרים להסתייע בשירות של בדק מבנה גם תוך כדי שיפוץ ולאחריו. מה תכלול הבדיקה והאם היא חובה בכל מקרה של שיפוץ?

כשמדברים על שיפוץ בניין או שיפוץ דירות, באותו המשפט חובה להזכיר גם את הנושא של בדיקות חובה למיניהם. בעוד שיהיה ניתן להזמין בדיקה הנקראת בדק מבנים ולבדוק את הבניין ככללותו, תמיד יהיה אפשרי גם לבצע בדיקות ספציפיות באופן יזום. אנחנו מדברים על בדיקות כמו בדיקת מערכת האינסטלציה בבניין, בדיקת מערכות החשמל, בדיקות מערכות המים, הגז ועוד.

רגע לפני שמדברים על בדק מבנה: מה חשוב לדעת?

בראש ובראשונה, הכי חשוב לדעת שאם תשכרו חברת אחזקה מנוסה לאחזקתו השוטפת של הבניין, בעתיד זה גם ישפיע על האופן בו המערכות השונות בבניין יתפקדו. ממש ככה.

שימו לב, שכרתם חברת אחזקה שאינה מקפידה על עבודה מקצועית? בטווח הארוך, צפו לנזקים פוטנציאליים במערכות השונות בבניין. התוצאה הרחבה יותר? יהיה בעייתי לעבור בדיקת מבנה. אז אם ככה, בואו נעבור לדבר על סוג הבדיקה הזו. עד כמה היא באמת מקיפה ומהימנה?

בדיקות חובה לאחר ותוך כדי שיפוצים בבניינים

אין ספק, מעבר לכך שיהיה צורך לוודא כי השיפוץ בניין התבצע על פי התוכניות המוגדרות מראש ולפי תוכנית העבודה שסוכם עליה, חשוב יהיה לשלול ליקויים בטיחותיים. מעבר לבדיקות של מערכות שונות בבניין כמו אינסטלציה, חשמל ומים, כמובן שתמיד יהיה חשוב לוודא כי לא קיימים ליקויים בטיחותיים אשר עלולים לסכן חיי אדם, ואנחנו מדברים כמובן גם על בדיקת מעליות בבניין ששופץ.

אגב, גם אם לא המעלית לא שופצה, בכל מקרה יהיה מומלץ, עד כדי חובה לוודא את פעילותה התקינה לאחר השיפוץ הכללי בבניין. לא פעם, המעלית יכולה להיפגע ולהינזק במהלך השיפוץ הכללי של הבניין, גם אם על פניו היא לא הייתה אמורה להיכלל כחלק מהשיפוץ במבנה.  

אילו מערכות מחייבות בדיקה קפדנית במיוחד?

בעוד שבמערכות האינסטלציה בבניין, מן הסתם, לא יאותרו סכנות בטיחותיות, חשוב לזכור כי המערכות שהזכרנו כאן למעלה, חייבות להיבדק בקפידה רבה. אז במי מסתייעים עבור בדיקות חובה בכל פרויקט שיפוץ בניין?

בעוד שעבור אחזקת בניינים תצטרכו חברת אחזקה מנוסה ומקצועית, עבור בדק מבנים תצטרכו חברת פיקוח על בניה וניהול פרויקטים. חברות פיקוח על בניה למעשה מסוגלות לבצע את כלל הבדיקות המקיפות שציינו לעיל, כולל בדיקות אשר מחייבות ווידוא מהנדס בניין. הפרויקט של שיפוץ בניין הוא מרגש למדי, והוא מלווה בהמון סוגים שונים של התעסקויות וסידורים, פיקוח על חומרי גלם, החלטות חשובות ועוד. בכדי להיות בטוחים שאתם צולחים את פרויקט השיפוץ באופן הנכון ביותר, צרו קשר עם חברה המסוגלת לפקח על כל הנעשה. הפיקוח הנדרש יכול להציל חיים, פשוט ככה.    

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290