בדיקות חובה למערכת האינסטלציה

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

קנייה של דירה, בין אם זו דירה חדשה שזה עתה הושלמה הבנייה שלה ובין אם מדובר בדירה שכבר קיימת והתפנו דייריה – רצופה בבדיקות קריטיות שיש לבצע על מנת לוודא שמדובר ברכישה מוצלחת שלא תביע עימה הפתעות לא נעימות בעתיד. בדיקת אינסטלציה בדירה החדשה היא אחת מאותן בדיקות חשובות, שכן אם לא תבוצע – עלולות להתגלות תקלות שעלות תיקונן תעמוד על אלפי שקלים ואף יותר. כיצד מבצעים בדיקה למערכת האינסטלציה ואיך עושים זאת?

בדיקת אינסטלציה בדירה חדשה

כאמור, אחת הבדיקות ההכרחיות לביצוע לפני מעבר לדירה החדשה היא בדיקת מערכת האינסטלציה. מערכת זו מורכבת מצינורות שונים, מחברים, ברזים ומשאבות מיוחדות (כמו משאבה טבולה) וחשוב מאוד לבדוק מראש שהמערכת פועלת באופן תקין, שאין בה ליקויים או פגמים שנוצרו כתוצאה מבנייה לקויה או מבלאי, במידה והדירה כבר שימשה דיירים למגורים. בדיקת אינסטלציה היא בדיקה שמתבצעת על ידי מכשור מיוחד, שכן את רוב הרכיבים של המערכת אי אפשר לראות בצורה ברורה ולכן אנשי המקצוע שמבצעים בדיקות אלה נעזרים בדרך כלל במצלמות או חיישנים שעוברים דרך הברזים או פתחי הביוב.

מהן משאבות טבולות ומה החשיבות שלהם במערכת האינסטלציה הביתית?

בעולם האינסטלציה מוכרים סוגים שונים של משאבות, אך אין ספק שהסוג הנפוץ ביותר הוא משאבה טבולה. כשמה כן היא – משאבה זו ממוקמת באזור רטוב ומוקפת בנוזלים – מים, ביוב או שפכים כאלה ואחרים, והתפקיד שלה הוא לווסת את אותם הנוזלים אל הפתחים הרלוונטיים לניצול יעיל של המים ולמניעת הצפות. משאבות טבולות חייבות לפעול כל הזמן באופן תקין, ללא יוצא מן הכלל, שכן אם תהיה תקלה כלשהי – המשמעות היא הצפה, עליית מים על גדותיהם או רטיבות. ישנן כיום משאבות טבולות בגדלים או הספקי שאיבה שונים ויש גם כאלה המיועדות לשימושים ספציפיים. מסיבה זו ישנה חשיבות לאיש מקצוע מוסמך ומנוסה שיבצע את בדיקת האינסטלציה ויוודא שכל רכיב או משאבה טבולה אכן פועלים כפי שנדרש מהם.

לא מוותרים על בדיקת אינסטלציה

כל מי שהחזיק בדירה משלו, וודאי יוכל לספר שעלות תיקון במערכת האינסטלציה היא הוצאה כבדה במיוחד. בנוסף, לא מדובר בתקלה שניתן להתעלם ממנה, שכן מגורים ללא מערכת אינסטלציה תקינה ומתפקדת הם בלתי אפשריים. אם כך, מי שחושב שניתן לוותר על בדיקת מערכת האינסטלציה או לדחות אותה לשלב מאוחר יותר – אחרי הכניסה לדירה – טועה. וויתור על בדיקת אינסטלציה כמוהו כקנייה של חתול בשק. בגלל שמדובר במערכת הנסתרת מן העין, הבדיקה שלה יכולה להתבצע על ידי אנשי מקצוע בלבד שיצליחו לזהות פגם בבנייה או בלאי שבעתיד הקרוב יבוא לידי ביטוי בבעיה. לצד הזמנת איש מקצוע לביצוע הבדיקה, חשוב לוודא הימצאות של משאבה טבולה במערכת האינסטלציה שלכם שתאפשר לכם ראש שקט, חיסכון כספי שנוצר כתוצאה משימוש יעיל במים והימנעות מתקלות עתידיות.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290