בדיקת ריצוף- כיצד לבדוק האם הרצפה מאוזנת

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

 

אתם זקוקים לרצפה מאוזנת אם אתם מרכיבים ריצוף הכולל רצפת עץ, ריצוף למינציה, אריחי קרמיקה, חרסינה ואבן חצובה, ועוד מגוון סוגי ריצוף שונים. הקושי באיזון הרצפה תלוי בחוסר האיזון הקיים שלה. קשה יותר לתקן בליטות מאשר שקעים, אך לכל בעיה יש פתרון.

מדריך בדיקת ריצוף

קיימות מגון דרכים לבדיקת איזון הרצפה שלא על ידי מפקח בניה מקצועי:

בעזרת פלס

יש מגוון סוגי פלס: קצרים באורך מספר סנטימטרים, באורך 90 ס"מ, 180 ס"מ וכו', אשר יעזרו לכם לקבוע האם יש חוסר איזון ברצפה. ככל שהפלס ארוך יותר- כך טוב יותר, מפני שפלס קצר באורך מספר סנטימטרים לא יעניק לכם תמונה טובה של איזון הרצפה כמו פלס ארוך. לפניכם הסבר מפורט ל- 4 שלבים כיצד להשתמש בפלס:

שלב 1

הניחו פלס על הרצפה. גודל הפלס תלוי בגודל הרצפה;  חדר קטן דורש פלס בגודל 60 ס"מ; חדר בינוני דורש פלס בגודל 120 ס"מ; וחדר גדול דורש פלס בגודל 240 ס"מ.

שלב 2

הביטו בבועה של הפלס, על מנת לקבוע היכן הרצפה אינה מאוזנת, סמנו את האזורים הלא מאוזנים בעזרת עיפרון: מתחו קו ישר בדיוק באזורים שהרצפה אינה מאוזנת בהם.

שלב 3

הרימו צד אחד של הפלס כך שבועת הפלס מצביעה על תנוחתו. היעזרו בסרט מדידה כדי לקבוע כמה לא מאוזנת הרצפה ורשמו ליד הקו שסימנתם בעיפרון את המספר המדויק.

שלב 4

חזרו על הפעולה בכל האזורים הלא מאוזנים בשטח הרצפה.

בעזרת אפליקציית פלס

קיימות מגוון אפליקציות אשר עוזרות לכם לדעת האם הפלאפון שלכם מאוזן. אנשים משתמשים בהן כדי לתלות תמונות, לוודא האם השיש או השולחן מאוזנים וחלק משתמשים בהן כדי לבדוק האם הרצפה מאוזנת. ניתן לרכוש את האפליקציות בסכום סמלי וחלקן ניתנות להורדה בחינם וללא תוספת תשלום.

אחד החסרונות בשימוש באפליקציית פלס, הוא שהאפליקציה יכולה לקבוע את איזון השטח רק באזור הקטן עליו מונח המכשיר הנייד שלכם. למרות שהיא אכן נותנת לכם אינדיקציה, עדיף לדעת האם 60, 100 או 200 ס"מ מאוזנים; זו הסיבה מדוע פלס ארוך או פלס לייזר נותנים מידע מדויק ומשמעותי יותר.

בעזרת פלס לייזר

יש מספר סוגים של פלס לייזר לבדיקת ריצוף ואלמנטים שונים בבניה, אשר יכולים לשלוח קרן אור למרחק רב. ניתן לרכוש אותן בחנויות כלבו גדולות או באינטרנט. מכשירים אלה קלים לשימוש והופכים את המדידה לקלה ונוחה. פלס לייזר שימושי גם לבדיקת צינורות ניקוז ולתליית תמונות.

אידיאלית, פלס פילוס- עצמי הוא מהיר יותר ומספק לכם מדידה מדויקת יותר מאשר פלס ללא פילוס- עצמי. קשה להתקין כראוי את הפלסים הללו, במיוחד אם אתם צריכים להזיז אותם לכל אורך הבית על מנת להשיג מדידות שונות.

עבור רוב בעלי הבתים אשר מעוניינים לבדוק את כל הרצפות בביתם ולקבל תמונה מדויקת של איזון הרצפות שלהם, מומלץ לבחור בפלס לייזר פילוס- עצמי אשר כנראה יעלה בין 100 ל- 500 שקלים.

בעזרת כדורי גולף או גולות

מפקחי בתים רבים מביאים איתם לבדיקת ריצוף כדורי גולף או גולות, כך שאם הם חושדים שרצפה לא מאוזנת- הם שולפים את כדור הגולף או את הגולה ומניחים אותם על הרצפה. אם הם מתגלגלים לכיוון מסוים, המשמעות היא שהרצפה אינה מאוזנת; במקרים רבים ככל שהם מתגלגלים מהר יותר, השיפוע גדול יותר. שיטה זו אינה פועלת טוב על שטיחים או על אריחי קרמיקה. בעיה נוספת בשיטה זו היא שהשיטה אינה אומרת לכם כמה גדול השיפוע- זאת אומרת, האם מדובר בחוסר איזון של סנטימטר אחד? שלושה? או 15?

בדיקת ריצוף

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290