החשיבות של מפקח בניה בצביעה חיצונית

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

לבניה שנעשית במסגרת מפוקחת יתרונות רבים שקשורים בעמידות, איכות, גימור וחוזק מבנה אך בעוד שרבים מקשרים מפקח בניה דווקא לפעולות בנייה מורכבות, בפועל, להעסקת מפקח בניה דווקא בפעולות המוכרות כמו עבודות צבע, יש משמעות מאוד גבוהה למראה הכללי ולשמירה על המבנה.

צביעה חיצונית נתפסת כפעולה שנועדה להקנות למבנה גימור יפה אך למעשה המשמעות שלה הרבה יותר עמוקה מכיוון שהיא זאת שמהווה את שכבת ההגנה הראשונה של כל מבנה ואם כבר הגנה, חשוב שהיא תהיה מקסימלית ולשם כך חשוב להקפיד על מספר דגשים שמפורטים בהרחבה במדריך לצביעת בתים חיצונית שמסביר את התהליך לעומקו.

ההבדל בין צביעה חיצונית לפנימית שחשוב להכיר

בניגוד לעבודות צבע אחרות כמו צביעת דירות, בצביעה חיצונית לאופן הביצוע יש משמעות מאוד גבוהה על התוצאה.

אם בעבודות פנים לצורך העניין, הנזקים יכולים להסתכם בפגמים וויזואליים, בצביעה חיצונית, הנזקים יכולים להיות הרבה יותר משמעותיים.

צביעה שלא נעשית באופן הנכון, עלולה להוביל לבעיות שקשורות בנראות המבנה והיכולת שלו להתמודד עם נזקי מזג האוויר. בין הנזקים והפגמים אפשר למנות:

  1. מראה לא אחיד.
  2. צבע שמתקלף.
  3. צבע דהוי לאחר מספר שנים מועטות.
  4. הופעת סדקים.
  5. חדירה של מים אל תוך המבנה.

המשותף לכל הסכנות הללו הוא הצורך בעבודה מחודשת על כל ההשקעה הכספית המשתמעת מכך.

ברור שמפקח בנייה יכול למנוע את כל הנקודות האלה באמצעות ביקורת שוטפת על אופן הביצוע ובחירת החומרים המתאימים.

אילו צבעים מתאימים לצביעה חיצונית?

ישנם צבעים מסוגים שונים וכדי לבצע צביעה חיצונית, חשוב להיעזר בצבעים שנוצרו לשם כך.

בעוד שצביעה חיצונית יכולה באופן תיאורטי להיעשות גם עם צבע שמשמש בעיקר לצביעת פנים, בפועל חשוב לבחור בצבע שנועד אך ורק למטרה שלשמה אנחנו צובעים ושיש לו את התכונות שמאפשרות לו לענות על המטרות באופן הטוב ביותר.

נהוג לצבוע בתים מבחוץ בשני חומרי גלם שונים. הראשון הוא צבע גמיש והשני הוא שליכט אקרילי.

שני החומרים מאוד טובים ומומלצים אך כדי להוציא מהם את המקסימום ובאמת ליהנות מהיתרונות שלהם, חשוב לעבוד לפי סדר פעולות מאוד ברור, שלעתים יכול להיות גם ממושך.

על מה צריך להקפיד בצביעה חיצונית

בכל עבודת צבע ישנם דגשים שצריך להקפיד עליהם על מנת להגיע לתוצאות הרצויות, אך בצביעה חיצונית, רשימת הדרישות רק הולכת ומתארכת והופכת את המשימה למורכבת מהממוצע.

ראשית, חשוב לעשות את ההפרדה בין שימוש בצבע גמיש לבין שימוש בשליכט אקרילי מהסיבה שלכל אחד מהחומרים יש שיטות עבודה מעט שונות האחת מהשנייה.

  1. ניקיון הקירות החיצוניים – לא משנה עם איזה חומר החלטתם לצבוע את הקירות החיצוניים, חשוב שהם יהיו נקיים וחופשיים מקילופים ושאר דברים שיכולים לפגוע ביכולת ההצמדות של החומר אל המבנה.
  2. שימוש בחומרי מילוי – חשוב לבצע תיקונים היכן שנדרש. התיקונים חייבים להיעשות עם חומרים שמיועדים (ולא רק מתאימים) לצביעה חיצונית. חומרים אלה מתאפיינים בהתנגדות לחדירת מים ובגמישות.
  3. רשתות לתיקונים נרחבים – שלב התיקונים הוא קריטי להצלחת המשך התהליך ויש להקדיש לו מספיק זמן, בין היתר כדי לתקן סדקים וחורים עמוקים באמצעות רשת שמיועדת למטרה.
  4. יישום לפי הכללים – הצביעה חייבת להיות לפי כללי עבודה מומלצים ואין כמו מפקח בניה על מנת להבטיח שזה אכן מה שקורה בשטח. לדוגמה, אם צובעים את הבית בצבע גמיש, צריך לעשות את זה ב2 עד 3 שכבות. השימוש בשליכט אקרילי לעומת זאת חייב להיות באופן רציף, משמע להתחיל ולסיים את הקיר החיצוני באותו היום.

כמה עולה צביעה חיצונית

התמחור של צביעה חיצונית נעשה לפי מספר נקודות:

  1. היקף העבודה.
  2. מצב הקירות והקושי לבצע את הצביעה.
  3. האם צובעים בצבע גמיש או משתמשים בשליכט.

באופן כללי, צביעה חיצונית היא עבודה מורכבת ולכן המחיר עבור כל מטר צביעה, גבוה ביחס לעבודות צבע אחרות.

יחד עם זאת חשוב לציין שככל שההיקף של העבודה גדול יותר, כך הסיכוי להשיג הנחה עבור מחיר למטר הולך ועולה.

כדי להשיג את התמורה הטובה ביותר לכסף, צריך לבצע סקר מחירים בקרב לפחות 3 קבלני צבע.

סקר המחירים חייב להתייחס למפרט עבודה זהה שיוכן על ידי מפקח הבנייה שהוא יהיה גם זה שיעקוב ויוודא את היישום שלו בפועל.

מפקח בניה – גם לשמירה על הבטיחות של הצבעים

אנחנו מדברים כל הזמן על הצורך לבצע את העבודה באופן קפדני אך לעתים שוכחים משהו הרבה יותר חשוב – הבטיחות של העובדים במקום.

צביעה חיצונית נעשית לרוב באמצעות פיגומים ועבודות גובה ולכן הן הגם מלוות בסיכונים רבים.

מפקח בניה יכול לנטרל את הסיכונים האלה מאחר שהוא מלווה את הפרויקט מתחילתו ועד סופו, מכיר את הדרישות הבטיחותיות, את האופן שבו הפיגומים צריכים להיות מורכבים ואת אמצעי הבטיחות שכל אחד מהצבעים חייב להקפיד עליהם.

בסופו של דבר, מפקח בנייה לא רק יעזור לכם להגיע אל התוצאות הכי טובות אלא גם ידאג שזה יעשה בדרך בטיחותית ובלי סיכון של העובדים במקום.

בסיכומו של דבר אפשר לומר שצביעה חיצונית שנעשית בדרך מוקפדת, יכולה להיות ההבדל בין בניין שנראה טוב עם צבע שמגן עליו למשך שנים רבות מפני פגעי מזג האוויר בעוד שעבודה שלא על פי הכללים והדרישות, עלולה להוביל לפגמים חיצוניים במקרה הקל ולכשלים שיובילו לרטיבות ונזילות במקרה הגרוע.

העסקת מפקח בנייה תעזור לכם להבטיח שכל סדר הפעולות יתבצע כנדרש תוך שימוש בחומרי גלם המתאימים, באופן המומלץ ושהגימור יהיה משביע רצון ויספק הגנה מרבית על המבנה.

הכתבה בשיתוף יוסי הצבעי מחברת 'סילבס צבעים'

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290