היתרי בניה – התשובות לכל השאלות

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

 

משפחות רבות, לאחר תקופה ארוכה באותו הבית, רוצות לחדש ולבנות הרחבה, סלילת כביש גישה, שביל, בניית פרגולה, או יחידת דיור. מרגש ככל שיהיה המעמד, יש דבר חשוב שעליכם לוודא. וודאו האם יש צורך בהיתר בניה. דבר זה יכול למנוע מכם עוגמת נפש רבה, ולהקל על התהליך. המדריך הבא יתן לכם מענה לכל השאלות. מה הוא היתר בניה, מתי נצטרך להשתמש, למי כדאי לפנות, ועוד. המשיכו לקרוא וגלו את כל מה שתצטרכו לדעת.

 

היתרי בניה – מה זה?

היתרי בנייה הם בעצם אישורי בנייה שניתנים לכם על ידי הועדה המקומית לתכנון ולבנייה. אישורים אלו, יאפשרו לכם לבצע את ההריסות או הבנייה שרציתם, מבלי לפגוע בזכויות הבניה או בתכנית הבנייה המקורית. כמובן שמטרת היתרי הבניה היא להגן עליכם מפני נזקים או דברים שיש לקחת בחשבון בעת תכנון הבנייה, שאינכם מודעים אליהם.

 

מי נותן את היתרי הבניה?

כמו שכבר ציינו, הועדה המקומית לתכנון ולבנייה היא זו אשר תיתן לכם אישור ואת היתרי הבניה. לאחר קבלת האישור, תוכלו להתחיל בתהליך הבניה באופן יעיל ובטוח.

 

הסכנות הטמונות אם לא תוציאו היתרי בניה כנדרש

ראשית, במידה ותתפסו, תשלמו קנס גבוה מאוד. סכום הקנס יהיה גבוה בהרבה מאשר הסכום על בקשת היתרי בניה. לפעמים הרצון לחסוך יכול לעלות ביוקר, ועדיף לא להתעצל ולהוציא היתר מראש. בנוסף לכך, המבנה שבניתם ייהרס לא תוכלו ליהנות ממנו, ותצאו מופסדים מכל הכיוונים. עוד על זאת, בנייה לא חוקית תהווה סכנה לכם, למשפחה שלכם, ולעוברי האורח. לעתים הבנייה יכולה להשפיע על קווי חשמל גז וביוב, אפילו מבלי שידעתם על כך.

 

השלבים להוצאת היתרי בניה

הוצאת היתרי בנייה כוללת מספר שלבים. השלב הראשון הוא בקשת מידע. מלאו טופס בו תבקשו מידע על האזור בו אתם מעוניינים לבנות. יחד עם טופס זה מלאו טופס המפרט את תכנון הבנייה שלכם לפרוטות.
השלב השני כולל את הגשת הבקשה להיתר הבנייה. בשלב זה תציגו את תכנית העבודה שלכם כולל חומרים, מפות, ותכנית עבודה. ככל שתפרטו יותר, ותעבדו על התכנית יחד עם איש מקצוע, כך הסיכוי שהבקשה תאושר תגדל.
השלב השלישי הוא בעצם בדיקת הבקשה. לרוב לאחר תקופה של שלושה חודשים לערך, תקבלו את האישורים, או בשמם הנוסף היתרי בנייה. במידה והתשובה תהיה חיובית, תוכלו להתחיל בבנייה בה אתם חפצים.

 

עזרה מאנשי המקצוע

ההמלצה היא כמובן להיעזר באנשי מקצוע שיעזרו לכם למלא את כלל הטפסים, ויבטיחו לכם קבלת תשובה חיובית, ללא מאמצים לשווא.

 

לסיכום, היתרי בניה נועדו להגן עליכם, וכדאי לקבל אותם בכדי למנוע סכנה או נזק. בעת בניית תוספת לבית, וודאו האם יש צורך להוציא היתרי בניה, ובמידה וכן, הוציאו בכדי להקל על עצמכם בעתיד.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290