המדריך לביצוע בדיקת אינסטלציה

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

בדיקת אינסטלציה

 נכון, לפעמים בתים ישנים מלאים בקסם ובאישיות, ובמקרים רבים החומרים עומדים במבחן הזמן, אבל לא תמיד; אינסטלציה היא סיפור אחר. היא יכולה להפתיע יום אחד בפיצוץ צינור שיעלה עשרות אלפי שקלים או בנזילה קטנה ולא מורגשת שעלולה להסתכם באלפים ובנזק רב. במאמר שלפניכם תגלו את 10 המקומות שחשוב לבדוק בהם את האינסטלציה- לפני שקונים את הבית.

  • קווי הביוב– וודאו שאיש מקצועי מוכשר בודק את קווי הביוב המגיעים לרחוב. חשוב להעביר מצלמת וידאו מיוחדת לאורך הצינורות, על מנת לגלות בעיות אפשריות. שורשי עצים, חלודה או סתימות עלולים לשבור ולפרק את הצינור, וסמכו עלינו- אתם לא רוצים שהוא ישבר.
  • דוד מים– בדקו את הגיל, דוד מים אמור להחזיק לפחות 10 שנים. אם הוא הרבה יותר מבוגר, מומלץ לשקול להחליף אותו כדי להימנע מדליפות וממצבים גרועים יותר. בחנו את המיקום שלו- האם יגרמו בעיות במידה שהדוד ידלוף?
  • שירותים– חפשו דליפות בבסיס, הדליפות עלולות לגרום לנזק משמעותי. איטום הדליפה יחמיר את הבעיה ולכן מומלץ לפנות לאיש מקצוע אם הדליפה נובעת מבסיס השירותים. בדקו האם השירותים מתנדנדים, משנים צבע בבסיס או מעוותים. הורידו את המים בכל השירותים כדי לוודא שאין סתימות באף אחת מהם.

חברת פיקוח בניה המתמחות באינסטלציה

בדיקת צנרת המים

  1. צינורות לאספקת מים
  • קבעו את גיל הצינורות והאם הם אי פעם הוחלפו.
  • האם הצינורות עשויים נחושת או פלסטיק? אם כן, הם כנראה הוחלפו. רוב צינורות הנחושת והפלסטיק לא מחלידים ונהרסים כמו צינורות פלדה. אולם, סוגי פלסטיק מסוימים לא מאושרים לשימוש פנימי כגון צינור PVC.
  • אם הצינורות עשויים פלדה מגולוונת, כנראה מדובר בצינורות ישנים שיצטרכו החלפה בסופו של דבר. חפשו חורים קטנים שעשויים להיות חלודה.
  • האם הצינורות הם שילוב של מגוון חומרים? מצב זה הוא תוצאה של תיקונים מינימליים שנעשו לאורך השנים ועשויים לגרור צורך בהחלפת הצינורות.
  • אם הצינורות עשויים ברזל יצוק יש להחליף אותם בגלל הצטברות המינרלים, החלודה או הדליפות.
  • יש להחליף צינורות העשויים פוליבוטילן. צינורות אלו עשויים פלסטיק אפרפר וגמיש ונעשה בהם שימוש בתחילת שנות ה- 70 עד שנות ה- 90, כלור שוחק אותם לאורך זמן.
  • יש להחליף את כל הצינורות העשויים נחושת.

 

  1. פנים צינורות המים– בדקו את הצינורות שאתם יכולים לראות- הצינורות מתחת לכיור או בתקרת המרתף. חפשו שינוי בצבעי המים או דליפות.

 

  1. קווי ביוב– אפילו אם צינורות אלו לא נוטים להחליד, מומלץ ללכת על בטוח ולהסתכל לעומק הביוב.

 

  1. ברזי מים– סובבו את הברזים כדי לחפש חלודה ולבדוק את תקינות הברז. אם הבית ריק כבר זמן מה, נורמאלי למצוא מעט חלודה הנשטפת עם זרם המים הראשון, אך אם הבית מאוכלס זה עלול להיות סימן לבעיה רצינית יותר ומומלץ לקרוא לאיש מקצוע לבדיקה יסודית יותר.

 

  1. לחץ מים– כדי לבחון את לחץ המים בבית, הפעילו את כל הברזים בבית בבת אחת. האם יש שינוי בזרימת המים באחד הברזים? האם בכולם יש זרימת מים שווה? אם נתקלתם בבעיה מומלץ ליצור קשר עם בעל מקצוע להמשך בדיקה.

 

  1. מרתף ואזורים תת קרקעיים– חפשו נזקי מים, צינורות דולפים או תיקונים לא יעילים. אם מדובר בצינור בחצר, חפשו אזורים בוציים או חלקת דשא ירוקה יותר מהשאר, זה יהיה הסימן שלכם לדליפה.

 

  1. לחץ מים במקלחת– למרות שיש מגוון דגמים שונים עם לחצים משתנים, וודאו כי יש זרם מים אחיד וחזק. אף אחד לא אוהב להתקלח בזרם מים משתנה ומתחלף בין טמפרטורות שונות.

 בדיקת אינסטלציה

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290