ניהול פרויקט בנייה הנדסית

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

כל פרויקט בנייה, ולו הקטן ביותר, הוא משימה מורכבת מאד, הדורשת יכולת ניהול ותיאום ברמות בגבוהות ביותר

טיפים לניהול פרויקט בניה

ניהול ופיקוח פרויקט בנייה דורש תכנון מראש של שלבי העבודה השונים, זיהוי הצרכים של הפרויקט בכל האמור בחומרי בניין, חומרי גלם אחרים ושירותים שונים כגון פינוי אשפה ופינוי עפר. זיהוי הצרכים כאמור לעיל נוגע גם לבעלי המקצוע שאמורים להיות מעורבים בבנייה, מספר בעלי המקצוע הרצויים וכמות העבודה שתוקצה לכל בעל מקצוע. ואם בכל אלה לא די, ניהול פרויקט בנייה נכון מתחיל בתכנון מדויק ככל שניתן של זמני העבודה של כל אחד מבעלי המקצוע וקביעה מראש של המועד שבו יגיעו בעלי המקצוע הבאים אחריהם להשלמת המשימה. בשורות הבאות נעסוק בבעיות אפשריות העלולות להתעורר ובדרכים הנכונות לפתור אותן. בנוסף, נעסוק במנהל הפרויקט – מי רשאי לנהל פרויקט בנייה, מה טיב ההכשרה שלו ואילו גורמים נוספים משפיעים על סוג הפרויקט שהוא יכול לנהל.

ניהול פרויקט בנייה ומציאת פתרונות איכותיים לבעיות שמתעוררות

אחד המאפיינים של כל פרויקט בנייה הוא המספר הלא קטן של בעיות שמתעוררות במהלך הבנייה. תפקידם של מנהלי הפרויקט הוא לעקוב מקרוב אחרי מהלך העניינים ולכן מומלץ לעבוד אך ורק עם מפקחי בניה מומלצים, לזהות את הבעיות שמתעוררות כבר בשלבים הראשונים שלהן ולמצוא להן פתרון הולם. אחת הדרכים לבצע את המשימה היא הסתמכות על הניסיון המצטבר של מנהלי הפרויקט, שיסייע להם לזהות בעיות אפשריות על ידי זיהוי המצבים המקדימים שלהן. למשל – שני קבלני שלד לא הופיעו לעבודה, מה שמייצר בעיה שהיא דווקא עתידית. בגלל ההיעדרות הזאת עלולה בניית השלד להתעכב, מה שיעכב את העבודה של קבלני הגבס, מה שיעכב את קבלני הטיח, מה שיעכב את קבלני הצבע. כיון שהבעיה זוהתה בזמן. המומחים יתאמו מחדש את מועדי ההגעה של המומחים, ומצד שני יעסיקו מספר גדול יותר של מומחים במקומות שבהם אפשר לבצע עבודה במקביל. כך נמנעו מראש חיכוכים עם בעלי מקצוע, ומצד שני נשמרה באופן כללי מסגרת הזמן שנועדה לבנייה. הבעיה שתוארה לעיל היא מזערית, וכמוה מתעוררות בעיות מדי יום בכל פרויקט בנייה.

ההכשרה של מומחה לניהול פרויקטים בבנייה

מפקח בניה פרויקטים בענף הבניה הוא בעל מקצוע שחייב להיות רשום בפנקס הקבלנים אצל רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. מי שרשאי להירשם הוא אדריכל או מהנדס רשום כחוק, בתוספת שנתיים ניסיון מעשי בבנייה. הנדסאי או כנאי, חייב בניסיון של 4 שנים ואילו מי שהיה מנהל עבודה, חייב בניסיון של 6 שנים לצרך העניין. בנוסף להשכלה ולניסיון, שהרישום מתבצע לאחר שקלול שלהם. ישנו הנושא של סיווג קבלנים. הסיווג כאמור מתבצע על פי תקנות הבנייה משנת 1988, שנוספו להם תיקונים שונים עם השנים. על פי התקנות, ישנן חמש רמות של סיווג קבלנים, כשבכל רמה יש תת רמות. רמות הסיווג מוגדרות בכסף,  מה שמגדיר למעשה את היקפי העבודה שהקבלן יכול לטפל בהם. מנהל פרויקטים מוסמך נע באיטיות על גבי הסקאלה, כשבכל פעם הוא עולה מדרגה מבחינת התקציב שאותו הוא ראשי לנהל. חברות המתמחות בתחום ניהול פרויקטים בנייה מעסיקות בדרך כלל מנהלים שהסיווג שלהם הוא הגבוה ביותר, וההיקפים הכספיים שהם מורשים לעבוד בהם הם בלתי מוגבלים. ואולם גם קבלנים שהם מוגבלים מבחינת היקפי העבודה, יכולים להשתלב בפרויקטים קטנים יותר המצויים בתהליך. ניהול פרויקט בנייה הוא,

כאמור, עניין מורכב שרק בעלי מקצוע מיומנים ומנוסים יכולים ורשאים לנהל, תוך שהם מעמידים את הניסיון ואת היכולות שלהם לרשות היזמים, במטרה לסייע להם לסיים את הפרויקט בזמן ובמסגרת התקציב שנקבעו מראש.

ניהול פרויקט בבניה

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290