מי יכול להיות מפקח בניה

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

פרויקט בנייה הוא הליך מורכב וניהולו דורש ידע רב, ניסיון ומקצועיות בלתי מתפשרת. הצלחתו של פרויקט תלויה במידה רבה מאוד במפקח הבניה, המנהל אותו ביד רמה ובאחריות מרבית.

מי יכול להיות מפקח בניה?

מפקח בניה חייב להיות הנדסאי או טכנאי בניה בעל הסמכה פורמלית. הוא חייב להיות בעל ידע נרחב והבנה בכל תחומי הבניה כמו הנדסת בניין, קרקע, חומרים, מכשור, לוגיסטיקה ותכנון ועוד. מפקח בניה מוכרח כושר ניהול מבריק, יחסי אנוש מעולים, כישרון בולט לארגון ויכולת מדהימה לעמוד בתנאי לחץ. ממש כמו טייס, הוא בעל ריבוי כישורים, מעורב בפועל בהרבה תחומים, 5 טיפים לניהול פרויקט בניה שיהפכו את הפרויקט שלכם קל יותר.

כשהוא מודע היטב לאחריות העצומה הרובצת על כתפיו. המפקח הוא הקברניט העליון ועל פיו יישק דבר.

תנאים להיות מפקח בניה

מי יכול להיות מפקח בניה? לא הרבה יכולים.

מעטים הם האנשים המסוגלים לשאת על כתפיהם תפקיד כל כך מורכב ובעל אחריות כל כך כבדה. הרבה אנשים מצוינים ובעלי מומחיות מגוונת לכמה תחומים, לא בהכרח מתאימים לניהול פרויקט כל כך מורכב כמו בניה. ניהול פרויקט אשר מעורבים בו אנשי מקצוע רבים תוך תפקוד מקסימאלי בתנאי לחץ של לוח זמנים, תפקיד כזה הוא ליחידי סגולה. בכל זאת ישנם לא מעט מפקחים מעולים ומקצועיים, אשר צברו ניסיון רב בשנות ניהול של פרויקטים מוצלחים.

מפקח בניה עלות -גלו כמה מפקח בניה מרוויח בפרויקט בניה.

גודל האחריות של מפקח בניה

מפקח הבנייה למעשה אחראי על התהליך מראשיתו ועד מסירת המבנה הגמור ללקוחות. שני מדדים עיקריים מהווים מסגרת לכל הפרויקט, ואלו הם זמן וכסף. במסגרת זמן נתון ותקציב מוגדר מראש, חייב מפקח הבניה לנהל את כל מערך התפעול של מנגנון הקמת מבנה. עליו לתמרן בין כל המרכיבים ולשלוט בהתנהלותם. האחריות הגדולה אשר מוטלת עליו, קשורה לא רק להצלחת התהליך והעמידה בזמן ללא חריגות תקציביות, אלא גם לבטיחות העובדים הכפופים אליו והמבנה כולו.

מה המפקח עושה?

מה לא. מפקח בניה בין השאר, מוודא כי הבניה מתקדמת על פי התכנון של האדריכל וטיב החומרים מדויק למטרה זו, עוקב אחרי איכות החומרים דרך בדיקות מעבדה, בודק עמידה בתקנים, מנהל קשר רציף עם הקבלנים, מנהל רישומים מדויקים של כמויות חומרים ומנהל יומן של התקדמות העבודה, מנהל את התקציב ואחראי כל החישובים הכספיים, מאשר תשלומים לספקים, מנהל מערך גדול של עובדים והרשימה עוד ארוכה מאוד. תהליך בניה ללא מפקח משול לספינה ענקית ללא רב חובל. הסיכוי שהיא תאבד כיוון גדול.

מדוע אסור להיכנס לתהליך ללא מפקח בניה

המפקח הוא איש הקשר שלך עם תהליך הבניה של ביתך. הוא זה שרואה את התמונה כולה ומנהל אותה. ללא מפקח, ניהול התקציב עלול לצאת משליטה מהר מאוד, משברים מסוגים שונים ירדפו אחד את השני וכל הספינה בסיכון גבוה לטביעה. לאחר סיום הפרויקט, בלילה הראשון בביתך החדש, יש לך כל הסיבות לישון בשקט ובשלווה. הבניה בטוחה. התהליך כולו התבצע באופן המקצועי ביותר שניתן והמפקד העליון חתם על אישור הסיום. בשעה טובה, יש לך בית חדש.

צוות בניה מיומן ומפקח מקצועי, רק דרך חברה מסודרת

הגס הנדסה ופיקוח, היא הכתובת שלך. אנחנו נקים עבורך את וילת חלומותיך. לנו הניסיון העשיר, ההצלחות המוכחות, המקצועיות הבלתי מתפשרת. אנו ממתינים לך כאן, בקליק אחד אנחנו לשירותך.

אם חשוב לכם לבדוק את אנשי המקצוע שבונים לכם את הבית, אם אתם רוצים לוודא שהיסודות חזקים, שהרצפה ישרה ושהבטון טרי, אתם צריכים הנדסאי מפקח בניה שיפקח עבורכם על כל תהליכי הבניה בפרויקט, וייצג את האינטרסים שלכם מול הגורמים המקצועיים, אינטרסים שיכולים להיות מנוגדים לחלוטין לאלו שלהם.

מדוע צריך הנדסאי מפקח בניה?

פרויקט בניה הוא עסק יקר, שמושקע בו כסף רב, כמובן מצידו של הלקוח, אתם. יחד עם זאת, עם הכסף שלכם מבצעים אנשי המקצוע את עבודתם, רוכשים חומרי גלם ומשלמים לצוות הפועלים שלהם. עכשיו, מה קורה אם למשל הבטון שמגיע אל אתר הבניה כדי ליצוק את יסודות הבית, כבר אינו טרי דיו ואינו באיכות טובה? מן הסתם, קבלן הביצוע לא יאמר על כך מילה, ופשוט יצוק את הבטון כפי שהוא, מה שיפגע בחוזק המבני של הבית שלכם לאורך זמן, ויכול להוות סכנה של ממש. מה קורה אם הרצפה לא יצאה ישרה, או שבמקום עץ מלא במשקופי הדלתות, השתמש הקבלן בעץ זול ופשוט? גם במקרה הזה, הוא לא יאמר מילה.

הנדסאי מפקח בניה הוא בדיוק האיש שצריך להרים דגל אדום בכל פעם שמשהו כזה קורה, ולהפעיל את הסמכויות שלו על מנת לדרוש תיקון של הדברים ובזמן אמת. מפקח הבניה הוא הגורם המקצועי שאחראי לוודא שכל תהליכי הבניה מבוצעים על פי הסטנדרטים ההנדסיים הנדרשים, על פי תכנית הבניה, היתר הבניה ולוחות הזמנים ועל פי מה שסוכם עם קבלן הביצוע. בכל ליקוי בניה שמזהה המפקח, יש לו את הסמכות להציף את העניין ולדרוש שיתוקן.

לימודי הנדסת בניין בבן גוריון

האם מפקח בניה חייב להיות הנדסאי?

ובכן, מפקח בניה חייב להיות בעל תואר בהנדסת בניין לצורך ניהול פרויקטים בבניה,  וזה אומר הנדסאי בניין או מהנדס בניין. תהליך פיקוח דורש ידע הנדסי מקצועי על מנת שהמפקח יוכל אכן לבחון את הדברים בעין מקצועית, ולהפעיל סמכות מקצועית בדרישה שלו לתקן ליקויים שהוא מאבחן. לא כל איש מקצוע בעל ניסיון בענף הבנייה יכול למלא את תפקידו של הנדסי מפקח בניה, לא ברמה החוקית ולא ברמה המעשית, ולכן חשוב להקפיד שאתם מגייסים אך ורק מפקח בניה בעל תואר מתאים בהנדסת בניין.

פיקוח בניה הוא תפקיד בעל חשיבות רבה, הן לטובת הפרויקט כולו והן לטובת הלקוח, אתם. את מפקח הבניה חשוב שאתם תבחרו, אתם תגייסו ואתם תשלמו לו את שכרו, שכן המטרה היא שהוא ייצג את האינטרסים שלכם בפרויקט, ויבטיח כי הפרויקט מנוהל על פי הציפיות שלכם ועל פי מה שנכון. הנדסאי מפקח בניה, כשמו כן הוא, מחויב להיות בעל תואר בהנדסת בניין, ועל אף שאת התפקיד ממלא פעמים רבות מהנדס בניין, גם להנדסאי יש את הסמכות המקצועית והחוקית לשמש כמפקח בניה בפרויקטים רבים.

הנדסאי מפקח בניה

מי יכול להיות מפקח בניה

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290