התחדשות עירונית בבני ברק

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

פיקוח בניה בפרויקט תמא 38 בבני ברק

עיריית בני ברק החליטה שלא ניתן יהיה להוסיף יותר מקומה אחת בכל פרויקט תמ"א שמבוצע בעיר, עקב כך נתקעו מספר מיזמים. עורכת הדין שכטר אדריאנה אמרה בתגובה לכך שעובדי העירייה צריכים לבצע הערכה מחדש של ההחלטה.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בבני ברק היא זו שהופקד עליה תוכנית התמ"א, התוכנית הנ"ל אמורה לספק "מתיחת פנים" לעיר כולה. אוכלוסיית העיר שמונה כרגע למעלה מ 200 אלף איש, אמורה לצמוח בעוד כ 30 אלף תושבים, דובר על הקמה של 10 אלף יחידות דיור. כחלק מהתוכנית הנ"ל, ישנו פרויקט בצפון בני ברק בשיתוף רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), פרויקט זה נמצא סמוך לפארק הירקון. שם יוקם מתחם שיכלול בתוכו למעלה מ 200 יחידות דיור חדשות, מבני תעסוקה, גני ילדים, מוסדות ציבור, מבני מסחר וגם שטחים ירוקים.

התוכנית אמורה להוות בשורה טובה לתושבים שגרים בעיר הצפופה, אך לא כולם מרוצים ממנה.

עורכת הדין שכטר אדריאנה (יועצת של חברת אדלר יזמות) אומרת שבני ברק נואשת לפרויקט של התחדשות עירונית, אך העיריה מקדמת תוכנית בניין עיר (תב"ע) מה שמביא לכך שבפרויקט תמ"א 38 ניתן יהיה לבנות רק קומה אחת כמובן שחשוב לוודא כי תבחרו מפקח בניה לפרויקט תמא 38 . עוד היא ממשיכה ואומרת שהעירייה מתעלמת מתיקון 3א לחוק התמ"א, חוק זה הגדיל את זכויות הבנייה ל 2 וחצי קומות, זאת על מנת למשוך יזמים לפרויקט, בנוסף, חוק זה מביא פתרון פרקטי.
ראו גם: מפקח בניה במרכז

תכניות של מפקח בניה

עוד היא מדגישה, שעיריית בני ברק מבריחה יזמים בכך שהיא מתעלמת מתיקון 3א לחוק התמ"א, זאת מפני שהיא הופכת את המיזמים ללא כלכליים עבור היזם.

הדיירים שבויים של העיריה

עירית בני מצידה, מסבירה שההחלטה שלה נובעת מחשש בגידול הצפיפות בעיר, לדברי שכטר היתרונות במקרה זה עולים על החסרונות. ישנם פרויקטים שהחלו לפני שנתיים ועכשיו הם תקועים עקב החלטת עיריית בני ברק.

עוד אומרת עורכת הדין, שמבנים ישנים ישארו מוזנחים עקב עיכוב של המיזמים, הדיירים יסבלו בגלל הבירוקרטיה של העיריה, שלא לדבר על כך שהמבנים הללו אינם מוגנים ממקרה של רעידת אדמה.

עיריית בני ברק מסרו בתגובה: על פי חוק יש לנו את הזכות לבדוק את התאמתה של התוכנית לעיר, יש לנו בעיה לשלב את העיר בתוכנית תמ"א רגילה, זה עלול להוביל לכך שלעיר לא יהיו שטחים לבניית מבני ציבור, שטחים ירוקים וגם מוסדות לימודים. כמו כן, בעקבות אכלוס של דיירים חדשים, יהיו גם מכוניות חדשות, מה שיקשה עוד יותר על מציאת חנייה בעיר הצפופה.

בו בזמן, כל הבקשות שהוגשו לעיריית בני ברק מדברות על הריסה של מבנה ישן (על פי סעיף 23 בחוק התמ"א) שבמקומו יוקם מבנה חדש. לתמ"א מסוג זה יש מעלה שאין לתמ"א שעליה מדברת עורכת הדין שכטר והיא שלדיירים בפרויקט יהיה בניין חדש, ככה גם תפתרה סוגיה של חיזוק המבנה נגד רעידות אדמה, כמו כן, נבדקו גם תמורות אופציונאליות לציבור העיר בעקבות התוספות הללו, כמו לדוגמה בנייה של גני ילדים.

לחצו כאן למידע נוסף על תמ"א 38

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290