זיפות גגות – האם זה כל כך נחוץ ?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

בין אם מדובר על בית פרטי או בניין מגורים, יש צורך לבצע אחת לשנה (בד"כ) מריחת זפת על גג המבנה. פעולה זאת הינה קריטית לשמירת שלד המבנה ומונעת בעיות פוטנציאליות. מריחת זפת חמה יוצרת איטום אבסולוטי על גג המבנה וכך נוזלים אינם מצטברים על משטח הגג וחודרים אל חלל המגורים בליווי פיקוח בניה.

זיפות גגות – האם זה כל כך נחוץ?

במשך עשרות שנים משתמשים באותה שיטת פעולה כאשר מדובר על זיפות גגות. מריחת החומר הוכיחה עצמה כיעילה ביותר ועמידה בפני אלמנטים חיצוניים עד כשנה. לאחר תקופה זאת, הזפת מתחיל להתקלף ואפקטיביות החומר נעלמת אט אט. לכן, יש צורך לבצע זיפות מחדש בכל שנה ובעדיפות לפני הגעתו של החורף.

אופן השימוש בזפת על הגג

בכדי לבצע איטום גגות על ידי זיפות נכון, תחילה יש צורך לבצע סריקה על גג המבנה ולוודא שאין לכלוך שהצטבר במשך הזמן. לאחר מכן, יש צורך לנקות ולשטוף את המשטח באופן יסודי על כל שטחו ובמיוחד יש לשים לב לפינות הגג.

בנוסף, אם קיים איטום ישן ופגום על המבנה יש צורך להסיר אותו ובו זמנית לפתוח את כל המרזבים, לשחרר מים כלואים שהצטברו במקומות מסוימים ולפנות עלים וענפים בכדי ליצור זרימת מים תקינה של כל מי הגשמים מטה באופן חלק.

תהליך זה צריך להתבצע במהלך הקיץ, ממש לפני כניסת החורף בכדי שמשטח הגג יהיה יבש ויגרום לזפת להתקשות למרקם צמיגי במהירות. זיפות גגות שנעשה בעיתוי לא נכון עלול להוביל בלאי וחדירת מים אל החלל ולכן ישנה חשיבות רבה לתזמון פיקוח בניה.

כיצד מורחים זפת והאם מתבצע פיקוח בניה?

ראשית, עליכם לחמם את גלילי הזפת ולמרוח את משטח הגג בצורה יסודית. לאחר שסיימתם למרוח את הזפת, תשאירו את החומר להתייבש על הגג באופן מוחלט ובדקו לאחר יממה את תקינותו פיקוח בנייה.

לאחר שבדקתם שהזפת יבשה לחלוטין, אתם יכולים למרוח את הסיד על המשטח. הסיד עצמו מעורבב עם דבק או צבע אקרילי והקומבינציה של שני החומרים הללו מגן גם על הזפת וגם על הדירות. מטרתו העיקרית של הסיד הינה למנוע מקרני השמש לפגוע בזפת באופן שיגרום לבלאי מהיר ובנוסף הצבע הלבן גורם למניעה של התחממות המבנה ושמירה על טמפרטורות תקינות.

מבנה שלא יבצע זיפות גגות אחת לשנה עלול להוביל לנזקים אמתיים שמסכנים את דיירי הבית ובנוסף מייקרים את עלויות התיקון בצורה משמעותית.

הנזקים העיקריים שעלולים להיגרם:

  • חדירה של מים אל הבית וקריסה חלקית באזורי המבנה. בנוסף בידוד שלא נעשה כראוי עלול לגרום ללחות לחדור וליצור עובש.
  • התפשטות הנוזלים אל הקירות ופגיעה בכבלים חשמליים.
  • התחממות חלל הבית לטמפרטורות בלתי נסבלות במשך עונת הקיץ.

זיפות גגות הינה פעולה נחוצה והכרחית בכדי לקיים שגרת חיים נורמלית בביתכם. אומנם איטום מקצועי זה אכן הוצאה כספית אך אי עשייה עלול להוביל לבעיות רציניות בעתיד שתיקונן יעלה יותר מאשר זיפות תחלתי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290