חוזה העסקה של מפקח בניה – מה עליו לכלול?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

לפני שאתם חותמים על חוזה העסקה של מפקח בניה עליכם לברר ולוודא מספר פרטים חשובים. ראשית, יש לבדוק היטב כי האדם הניצב מולכם הוא מפקח בניה בעל היתרים. כלומר, לוודא שמדובר במפקח בניה מקצועי בעל הסמכה כחוק

העסקה של מפקח בניה

כבר קרו מקרים בהם אדם הציג את עצמו מול לקוחותיו כמפקח בניה והביא בפניהם לקוחות שעבדו עמו בעבר אך הוא אינו מוסמך לעבודה זו ואין לו רישיון בתוקף. חשוב להבהיר כי העסקת מפקח בניה ללא רישיון הינה עבירה פלילית ומסכנת חיי אדם. עבודתו והחלטותיו של מפקח הבניה הן קריטיות ומשמעותיות וכל טעות שעלולה להיווצר בשל חוסר מקצועיות או בגלל שאין לו הסמכה מתאימה היא בעלת השלכות מהותיות להמשך.

חוזה העסקה – מה תפקידו של מפקח הבניה ומה יש להכניס לחוזה?

על מנת לייצר הסכם טוב והוגן עם מפקח בניה יש לדעת ולהבין מה תפקידו. מפקח הבניה אמור לייצג את האינטרסים של היזם ולוודא כי אכן כל התכניות רלוונטיות ואפשריות. במידה ומפקח הבנייה ימצא כי התכניות אינן מותאמות ולא מתבצעות כפי שהוגדר, הוא יהיה חייב לדווח על כך. מפקח הבניה עורך תיאומים שונים, מנהל קשר עם בעלי מקצוע רלוונטיים, מקדם את תהליך הבנייה ודואג לעמידה בלוח הזמנים. כל אחד מתפקידיו של המפקח ראוי וצריך להכניס אל החוזה וזאת בכדי שיהיה ברור כי עליו לעמוד בדרישות אלה ולבצע את תפקידו כשורה.

מפקח הבניה הוא הדמות הסמכותית והמקצועית בשטח והוא אמור לבצע את עבודתו בעבור לקוחותיו העסוקים. המפקח צריך להכיר את השטח, לדעת להתמצא בו ולייצג אתכם – הלקוחות. עקב כך, דבר נוסף שעליכם להקפיד עליו הוא תיאום ציפיות. החוזה למעשה יבהיר מהן הציפיות שלכם ממפקח הבניה. יש לנסח זאת בצורה רהוטה, ברורה וחד משמעית. ישנו נוסח די קבוע לחוזה מסוג זה אך מן הראוי שעורך דין יעבור על החוזה ויוודא כי הוא אכן ערוך כהוגן. כמו כן, ניתן לקבל ייעוץ מעורך דין מומחה בטרם חותמים על חוזה מול מפקח בנייה.

פעמים רבות אנשים מוצאים עצמם בסיטואציה בה הם צריכים לחתום על חוזה אך למעשה הם אינם מבינים את הכתוב בו. ישנם מונחים די קבועים בחוזים משפטיים שלא כל אדם יודע לפרש ומכך עשויות לעלות אי הבנות משמעותיות. דעו כי "המזמין" הוא הלקוח, עבורו מתבצעת הבניה. כמו כן, מונחים כמו "מפקח האתר", "מנהל הפרויקט" ועוד – עשויים להיות כלליים מדי עבורכם ולכן חשוב שעורך הדין שמייצג אתכם יבאר ויפרש כל מילה ומונח.

במידה ומפקח הבניה יבקש להסיר סעיפים מסוימים מן החוזה או יוסיף סעיפים משלו, ראו בכך סימן לבדיקה נוספת. לסיכום, היוועצו עם גורם משפטי המכיר היטב את רזי התחום. ההתנהלות שלכם תהיה ישירה ורבה מול מפקח הבניה ולכן חשוב מאוד שהחוזה ינוסח וייערך הכי טוב שאפשר.

המאמר באדיבות משרד עו"ד שמואל גרנאי ושות'

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290