חשיבותו של מפקח בניה בעבודות ניסור בטון

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

הבטון הוא חומר נפלא לבנייה. העמידות, החוזק, נוחות העבודה והמחיר הזול, הופכים אותו למרכיב העיקרי במרבית המבנים שבמדינת ישראל. תוסיפו לכך את הצורך בעמידה בתקני בטיחות ובניית מרחבים מוגנים בכל דירה, ותבינו מדוע מדובר באחד מחומרי הגלם הנפוצים.

יחד עם זאת, כשעולה הצורך לשבור בטון, אם בזמן שיפוצים או בביצוע שינוי מבני כלשהו, היתרונות הרבים הופכים בין רגע לחסרונות ולאתגרים שצריך להתמודד איתם ובעוד שניתן אולי לשבור חלקי בטון דקים באמצעים פשוטים כמו קונגו או פטיש גדול, כשזה מגיע לחלקים גדולים, השיטות הישנות הופכות ללא יעילות ולעתים אפילו למסוכנות מפני שהן עשויות לזעזע את המבנה ולגרום ליותר נזק מתועלת.

זה המקום שבו עולה הצורך בשיטת עבודה יעילה שכל תכליתה הוא להסיר חלקי בטון באופן מבוקר ויעיל תוך הימנעות מנזק למבנה.

ניסור בטון ביהלום הוא בדיוק השירות המתאים שיכול להתמודד עם מכשולי בטון וברזל עבים וקשים במיוחד ומה שנראה בלתי אפשרי להריסה, הופך באמצעות הניסור לפעולה פשוטה שאפשר לסיימה בתוך שעות בודדות.

pixabay

מהו ניסור בטון ביהלום?

יש שתי שיטות להתמודד עם מכשולי בטון. האחת היא הפעלת כוח ושבירה והשנייה היא באמצעות חיכוך.

מאחר ששבירה באמצעות הפעלת כוח אינה מדויקת ועשויה לגרום לזעזועים ונזקים במבנה, נעזרים בה בעיקר בעבודות הריסה או במקומות שלדיוק אין משמעות.

ניסור בטון לעומת זאת היא שיטה שבאה להתמודד עם מכשולי בטון באמצעות חיכוך של חומר חזק יותר, במקרה שלנו יהלום.

תהליך הניסור מתבצע בעזרת מסורים מיוחדים שבנויים ממנוע המסובב צלחת משוננת שנקראת דיסק.

הדיסק יכול להגיע במידות שונות ולצד דיסקים בקוטר מאוד נמוך שנועדו לחיתוך שטחי, ישנם מסורים שמניעים דיסקים בקוטר של מטר ואפילו שני מטר.

הדיסק עשוי מתכת חזקה אך מה שבאמת מקנה לו את היכולת לחתוך בטון הוא שכבה של אבקת יהלום שדבוקה עליו.

ישנם סוגים שונים של מסורים שההבדל העיקרי בא לידי ביטוי בגודל שהוא נגזרת של עובי הבטון שצריך לחתוך וסוג המבנה שצריך לנסר ובעוד שכדי לנסר קיר, נשתמש במסור שנע על גבי מסילה מקובעת ונשלט מרחוק על ידי המפעיל, בחיתוך רצפה, ניעזר במסורים שדומים לעגלות עם דיסק שטבוע בתוכן ושחותך את הרצפה ככל שמתקדמים עם העגלה.

דוגמאות נפוצות לניסור בטון

יש אינספור דוגמאות למקרים שבהם צריך לנסר בטון כשהבולטות הן ניסור של קירות בטון על מנת לפתוח פתח בקיר לצורך התקנת דלת או כדי ליצור מעבר, חיתוך של קיר שלם בזמן הרחבת חלל קיים, פתיחת חלון חדש או הרחבת אחד קיים, עבודות שיפוצים כלליות במרחב המוגן, ניסור של חומות בטון בחצרות ועוד.

הסיכונים שבניסור בטון

עבודות ניסור בטון נחשבות למסוכנות במיוחד וכאלה שמחייבות משנה זהירות.

את הסכנות ניתן לחלק לשני סוגים.

הפעלת כלים מסוכנים

מה שיכול לחתוך בטון בכזאת קלות, יכול לחתוך כל דבר שנקלע בדרכו ולגרום חלילה לתאונות ופציעות.

על כן חשוב לעבוד עם כלי עבודה תקינים שעוברים ביקורת תקופתית ושמופעלים על ידי בעל מקצוע מנוסה שעבר את ההכשרה הנדרשת ושנוקט בכל אמצעי הבטיחות לרבות התנהגותיים וכן שימוש באמצעי מיגון כמו קסדה, משקפי מגן, אטמי אוזניים וכיוצא בזה.

נזק למבנה

במקרים רבים הבטון מרכיב עמודים, קורות וקירות תומכים שפגיעה בהם עלולה להוביל לפגיעה במבנה כולו.

בנוסף, בתוך הקירות, התקרה והרצפה, עשויים להימצא קווי חשמל, מים, גז ותקשורת ולכן חשוב במיוחד לתכנן את העבודה על מנת להבטיח שלא יגרם נזק למבנה או לתשתיות.

פיקוח על עבודות ניסור בטון עם מפקח בניה

מפקח בניה הוא הדמות שיכולה להבטיח שעבודות ניסור יספקו את המטרה שלשמה הם הוזמנו מבלי לגרום לנזקים עקיפים שלעתים קרובות יכולים להיות מאוד כבדים.

סדקים במבנה, פגיעה בקורות או קירות תומכים, חריגות בניסור ונזקים אחרים, יכולים להימנע בקלות על ידי מפקח מיומן שרואה את התמונה הכללית ומוודא שכל הפעולות נעשות באופן המצופה על פי תכנית סדורה שהוכנה מבעוד מועד.

בסופו של דבר מדובר בתוספת כספית שולית ביחס לנזקים שיכולים להיגרם במידה שלא נעזרים במפקח בניה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290