חשיבותן של עבודות ביוב וניקוז איכותיות באזור המגורים שלנו

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

במהלך עונת החורף אנו שומעים לא מעט סיפורים על הצפות באזורי מגורים הומים. בזמן קצר מאוד, לעיתים תוך יממה אחת בלבד, הגשם גורם להצפת בתים וכבישים, לנזק לרכוש ולעיתים גם לפגיעה בחיי אדם. אומנם כמות המשקעים אכן גדולה, אך הסיבה שההצפות הללו מתרחשות קשורה לא פעם דווקא לתקינותן של מערכות הביוב והניקוז בסביבת המגורים.

תחזוקה לא נכונה או היעדר תחזוקה כלל

מעבר לצורך בתחזוקה שוטפת לאורך השנה וכהכנה לקראת החורף מומלץ להישמע להוראות מפקח בניה ולבצע הכנה נכונה, קיימת חשיבות רבה לתכנון נכון של מערכות הביוב והניקוז מלכתחילה. רוב המערכות הקיימות אינן מתוכננות נכון ולכן לא עומדות בעומס הגשמים, וכשהן כן מתוכננות נכון הן לא מתוחזקות כראוי. כאשר המערכות אינן נקיות, יכולת ניקוז והעברת המים שלהן נמוכה יותר. עבודות ביוב וניקוז אומנם דורשות זמן והשקעה, אך הן חשובות לאין שיעור כי בעזרתן ניתן לאתר בעיות בטרם עת ולא כאשר הן כבר מתרחשות וגורמות לנזק.

תכנון נכון של מערכות הביוב והניקוז

באזורי מגורים, רוב מערכות הביוב והניקוז כבר קיימות, מעליהן הבניה ממשיכה וכתוצאה מכך ישנם המון משטחים קשיחים שמונעים מהמים לחלחל לאדמה ולביוב. עובדה זו גם כן גורמת להצפות חוזרות ונשנות. אך למרות שהמערכות קיימות, זהו אינו אתגר שלא ניתן להתגבר עליו. יש פעולות שונות שניתן לבצע כדי לגבור על הבעיה ולעזור למערכות השונות להתמודד טוב יותר עם אירועי שיטפון. גם כאן מילת המפתח היא תכנון. על התכנון להיות נכון ומקצועי, כך שהתוצאה תהיה עמידה לאורך השנים וההשקעה תהיה מינימלית.

החשיבות של עבודות ביוב

עבודות ביוב וניקוז הן ללא ספק בעלות חשיבות עצומה לחיים של כולנו, בין אם אנו מתגוררים באזור מרוחק ובין אם בלב תל אביב. העניין הא שאנו נזכרים בחשיבותן רק באירועי שיטפונות ולאחר מכן, כאשר הסערה חולפת שוכחים וממשיכים בחיינו. תכנון נכון של התשתיות מבעוד מועד בפרויקטים חדשים של בניה, תוך התייחסות לאתגרי הבניה המואצת ולהיתכנות של אירועי שיטפונות, יכול לחסוך המון עוגמת נפש ולמנוע פגיעה ברכוש ובחיי אדם. מעבר לכך, עבודות תחזוקה של מערכות קיימות כמו תיקון קווים תקולים, החלפת צינורות שהתיישנו והנחת קווי ביוב חדשים חשובות מאוד ויש להקפיד לבצע אותן.

בין אם מדובר בתכנון מערכות ביוב וניקוז חדשות ובין אם בתחזוקה, תיקון והחלפה של מערכות קיימות, כדאי מאוד לבחור למשימה חברה מקצועית ובעלת מוניטין שתבצע את העבודה ביד רמה ועם מינימום הפרעה לציבור.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290