הכל על עלות בניית שלד

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

אם אתם לקראת בניית בית פרטי או בניין מגורים, חשוב שתדעו מה עלות בניית שלד למ"ר. כמו כל מבנה באשר הוא שלד המבנה הוא הבסיס לבניין כולו בדומה לשלד האדם וחשוב לוודא כי מפקח בניה מטעמכם יפקח על עבודות השלד. לכן חשוב שבניית השלד תהיה יציבה, חזקה ובטיחותית לדיירים בה. בנייה נכונה של שלד הבניין חשובה מאוד לכל מערכות הבניין שכוללות בין היתר את מערכת האינסטלציה, החשמל, האיטום ועוד. בניית שלד חזק ויציב יישאר לאורך שנים רבות וכן ישרוד את פגעי מזג האוויר, רעידות אדמה ועוד. כלומר עם שלד חזק ויציב נוכל לקבל מבנה חזק ויציב לאורך זמן וכן לחסוך בהוצאות הכספיות שלנו. רגע לפני שאתם מחליטים על בניית הבית עצמו חשוב שתשכרו  קבלן שלד מחיר למטר אשר ייתן לכם מחיר טוב ויבנה לכם את השלד של הבניין שלכם בצורה הטובה והיציבה ביותר.

אילו סוגי בניית שלד קיימים בשוק?

כיום קיימים בשוק שני סוגי בנייה: בנייה קונבנציונאלית ובנייה קלה(מתקדמת). בבנייה קונבנציונאלית בניית השלד מתחילה ביסודות הבניין עצמו, לאחר מכן קורות ועמודי הבניין, רצפת הבטון בין הקומות ולסיום קירות הבניין הנבנים מבלוק. שיטה זאת שכיחה ברוב הבתים בישראל. לעומתה, בבנייה קלה בניית שלד הבניין הוא מפלדה ומתבצע באמצעות הקמת יסודות רגילים ורצפת בטון  שעלה מוקם שלד הפלדה. התקרות עשוי מפלדה ומעליהן מערכות טיח מתקדמות. כל המבנה מצופה ברשתות טיח או אבן והקירות הפנימיים מגבס חסין אש וחומר מבודד בין הקיר החיצוני לפנימי. באמצעות שיטה זאת ניתן לקבל עיצוב חופשי ויותר שטח בתוך המבנה עצמו.

אילו דברים חשוב לוודא בעת בניית שלד המבנה?

רגע לפני שאתם סוגרים עם קבלן שלד מחיר למטר חשוב שתשימו לב לדברים הבאים: כאשר אתם לפני ביצוע עבודות שלד הבית שלכם חשוב שתוודאו שהמודד המוסמך שלכם סימן את גבולות המבנה עבור הקבלן המבצע. בהתאם לחוק, רק מודד מוסמך רשאי לסמן את גבולות המבנה, על קבלן המבנה אסור לסמן את גבולות המבנה. כמו כן, בטרם היציקה הראשונה חשוב שמהנדס הבניין יהיה מעורב בכל מה שצריך שקשור לבנייה וכן יאשר את תחילת העבודה ויפקח עליה בהתאם. בזמן היציקה חשוב לבצע בדיקת עמידות לבטון אשר תאשר את עמידותו של הבטון. בדיקה זאת מתבצעת במעבדה. כמו כן , חשוב שהמודד יגיע לשטח לאחר שהיציקה בוצעה וזאת על מנת שיוודא שהיציקה נעשתה בגבולות הנכונים ולא חרגה מהם. ללא אישור המודד לא ניתן לקבל טופס אכלוס מהרשות המקומית.

לשם מה יש צורך בקבלן שלד?

כל בנייה אשר מתבצעת מחייבת קבלן שלד אשר אחראי על ביצוע בניית שלד הבית. קבלן השלד אחראי על כל עבודות השלד של הבניין על מנת שהבניין עצמו יהיה חזק ויציב לאורך שנים רבות ויעמוד בפני רעידות אדמה, מזג האוויר ועוד. לכן חשוב שאתם סוגרים עם קבלן שלד מחיר למטר שהמחיר יהיה בהתאם לתקציב שלכם וכן חשוב שהקבלן שלכם יהיה עם ניסיון וותק בתחום עבודות השלד. מעבר לכך, קבלן השלד שלכם לא רק אחראי על עבודות ביצוע בניית השלד אלא גם על הכשלים אשר מתגלים בו. בהתאם לפיקוחו של קבלן השלד ניתן לאתר ליקויים במבנה עקב רשלנות או טעות. על הקבלן עצמו להיות בקיא בתהליכי הבנייה ולמנוע טעויות בשטח. מעבר לכך על הקבלן להשתמש לאורך הבנייה ובניית היסודות של השלד בחומרים איכותיים, טובים וחזקים.

מהי עלות בניית שלד?

אחרי שבחרתם קבלן שלד שיבצע את הבניה בליווי מפקח בנייה לבניית הבית שלכם אתם צריכים לדעת מהי עלות בניית שלד למ"ר על מנת שיהיה לכם תקציב בהתאם. מחיר למטר בנייה שלד הינו 1,310 ₪ למ"ר יציקה כלומר בניית שלד לא תעלה על מחיר זה. עלות הבנייה עצמה מהווה 20% מעלות הפרויקט עצמו. עלות בניית שלד למ"ר מושפעת מגורמים שונים אשר כוללים רמת נגישות, גודל מבנה, בניית מרתף או לא, מפלס אחד או שניים ועוד. כל אחד מהגורמים הנ"ל משפיע ישירות על עלות בניית שלד. לכן אם יש לכם מרתף חשוב שתיקחו בחשבון את העלויות השונות של החצרות ומהדרגות. מחיר למטר בנייה שלד מורכב מנפח יציקת הבטון, עלות כלונסאות, תקרה וגג, כמות הברזל, עלות קירות החוץ ומחיצות הפנים להוצאות אלה יש להוסיף את עלות העבודה שמבצע קבלן השלד. לכן חשוב מאוד שאתם שתיקחו מראש את כל ההוצאות ותהיו מוכנים לכל תרחיש במהלך הבנייה עצמה על מנת שתוכלו לעמוד בהוצאות מחיר למטר בנייה שלד.

חברה המתמחה בביצוע עבודות שלד י.א קבלן שלד מומלץ

חשיבות עבודות השלד

לעבודות השלד חשיבות גדולה ומכרעת לגבי יציבות וחוזק הבניין עצמו. מעבר לכך, עבודות השלד משפיעות על כל שאר שלבי הבנייה הן מבחינת יציבות, חוזק ובטיחות המבנה. ללא שלד חזק, יציב ועמיד לא ניתן להמשיך בשאר המבנה עצמו כמו קירות, עמודי הבניין, רצפה ותקרות, מחיצות ועוד. לכן יש צורך כבר בשלב השלד לאתר ליקויים שונים אשר עשויים להשפיע בהמשך על המבנה כולו ועל איכות החיים, תנאי המגורים ואורח החיים עצמו. כמו כן, חשוב שיהיה לכם קבלן שלד ותיק ובעל ניסיון בתחום הבנייה שיוכל לאתר ליקויים שונים שצצים בבנייה ולמנוע מקרי רשלנות. בניית בניין אשר יסודותיו אינם חזקים או יציבים מספיק לא יוכל להחזיק מעמד שנים רבות וכן יוריד מאיכות החיים שלנו. לכן חשוב מאוד בעבודות השלד לבצע את תהליך היציקה באופן מדויק,וכן לבנות את שלד הבניין מחומרים חזקים ואיכותיים כולל עבודה של קבלן שלד מקצועי ובעל ניסיון על מנת שנקבל תוצאות טובות.

תהליך בניית שלד בבנייה רגילה

תהליך בניית שלד בבניית מבנה רגיל מתחיל בקדיחה באדמה ויציקת כלונסאות. בתוך הקידוחים שמים כלוב אשר עשוי מברזל ומחוזק בבטון, כאשר על האדמה יוצקים בטון ולאחר מכן מתחילים לבנות את קורות הקשר אשר מחברות את הכלונסאות. את התקרות והרצפות יוצקים מבטון בתוך תבניות מיוחדות אשר בהן יש ברזל שמיועד לחיזוק המבנה. יציקות אלה עוברים תהליך הרטבת בטון בטרם משתמשים בהם לחיזוק הבניין עצמו. לאחר מכן, נבנים קירות הבית החיצוניים באמצעות בלוקים, קירות הפנים גם הן באמצעות בלוקים או גבס. כך שכל השלבים הללו אורכים שלושה חודשים וכוללים עבודות תשתית שונות כמו: איטום, חשמל, אינסטלציה ועוד במקביל לעבודות הבנייה עצמה.

עלות בניית שלד

עלות בניית בית יכולה להשתנות כמובן בצורה דרמטית בין פרויקט לפרויקט, וישנם יותר מדי פרמטרים שמשפיעים על העלות הזאת, מכדי שניתן יהיה לציין מחיר או אפילו טווח של מחירים שמשקף איזו שהיא עלות שניתן להסתמך עליה לצורך קבלת החלטות. מה שכן אפשר לומר הוא, שבכפוף לעלות נתונה של בניית בית, ההחלטות שתעשו, הבחירות שתעשו והטעויות שתעשו, יכולות להשפיע מאוד על העלות הסופית.

מה משפיע על העלות של בניית בית? כמה עולה לבנות בית בישראל

עלות בניית בית ללא עלות פיקוח בניה יכולה להשתנות מאוד ממקרה למקרה מכדי שניתן יהיה לענות על השאלה כמה עולה לבנות בית. עלות זו יכולה להשתנות בהתאם לגודל הבית, השטח שלו, מספר החדרים, תנאי הקרקע עליה הוא נבנה, הריצוף הנבחר, הגימור הנבחר, פריטי האמבט והשירותים הנבחרים, הדלתות והחלונות הנבחרות ועוד שורה ארוכה של אלמנטים ומרכיבים שבסופו של דבר מהווים חלק מהבית. את כל אלה ניתן לחשב ולהביא לכדי סכום מסוים שייתן לכם צפי לגבי העלות הכוללת של בניית הבית. יחד עם זאת, על העלות הזאת יכולה להשפיע התנהלות הפרויקט, התמשכותו בהתאם או מעבר ללוחות הזמנים והרמה המקצועית של אנשי המקצוע המעורבים.

פיקוח בניה וניהול פרויקטים- הקורס

עלות בניית בית פרטי ב2019  לא כוללעלויות פיקוח בניה

לצורך העניין, בניית בית פרטי 5 חדרים תעלה יותר מבניית אותו בית רק עם 4 חדרים. בניית בית עם חלונות אלומיניום וכיורים שקועים תעלה יותר מאשר בניית אותו בית עם חלונות בלגיים וכיורים צפים. כל פרמטר וכל פרט משפיע על עלות תהליך הבנייה, וכאשר אלו מצטברים זה על גבי זה, יכול הפער להפוך למשמעותי.

איך ההחלטות שלכם עשויות להשפיע על העלות הכוללת?

בתהליך בנייה של בית יכולות להתעורר בעיות רבות, ויכולות להתבצע גם טעויות רבות. ככל שתבחרו את אנשי המקצוע המתאימים ביותר, ככל שתתכננו את הדברים טוב יותר בשלבים הראשוניים, כך תקטינו את הסיכוי לטעויות בהמשך הדרך, אבל זה עובד גם ההיפך. אם תעדיפו אנשי מקצוע זולים על פני הטובים, אם תעדיפו לעגל פינות פה ושם כדי להוזיל מעט את העלויות, אתם עלולים לסבול מטעויות שעלות התיקון שלהן לאחר מכן יכולה לייקר מאוד את העלות של הבנייה,  ניהול ופיקוח בנייה ולתת לכם תשובה לגמרי אחרת על השאלה כמה עולה לבנות בית.

ההמלצה? לקחת ברצינות את העניין של בניית בית, לבחור אנשי מקצוע ראויים, לא היקרים ביותר אבל בטח ובטח שלא הזולים ביותר. לא להתפשר על חומרי הגלם ועל התכנון האדריכלי, ובסך הכל לפעול בצורה מקצועית ורצינית בכל שלבי הפרויקט.

כמה עולה לבנות בית היא שאלה כללית מאוד שהתשובה עליה יכולה להשתנות מאוד ממקרה למקרה ומבית לבית. עלות הבנייה תלויה בשורה ארוכה של פרמטרים, החל מנתוני הבית והקרקע, דרך נתוני חומרי הגלם לבנייה ועיצוב, דרך הצוות המקצועי שמבצע את הפרויקט וכלה בהחלטות שאתם מקבלים במסגרתו.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290