כמה עולה מפקח בנייה?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

כמה שווה לכם השלווה שלכם? בודאי לא מעט כסף. רבים הם שאיבדו את שלותם בשעה שהחליטו לבנות או לשפץ את ביתם. לא פעם הם גילו כי מדובר ב"עבודה במשרה מלאה", שממש השתלטה על חייהם. לכן לכל אלו, ולמי ששוקלים בניית בית או שיפוץ הנה המלצה חמה, קחו מפקח בנייה. כמובן שרובכם תשאלו כמה עולה מפקח בנייה לצורך ניהול פרויקטים בבניה? ובכן, כן זה עולה אבל השלווה שלכם שווה יותר. לכל המתלבטים הנה  עוד קצת  נתונים ומידע שיסבירו לכם למה באמת חשוב שתסתמכו על מפקח כזה.

עלות מפקח בניה בהתאם לסוג הפרויקט:(עלות לחודש)

עלות מפקח בניה לבניה פרטית -5,000 שח -10,000 שח

מפקח בניה תמא 38 -7,000 שח

מפקח בניה תוספות בניה -5,000 שח

פיקוח בניה בפרויקט שיפוץ בניין-4,000 שח

מיהו מפקח בנייה ומהם תפקידיו וכמה עולה מפקח בנייה?

מפקח בנייה הוא זה שאחראי לבנות ולנתח תקציב מפורט עבור הפרויקט שלכם ולאכוף אותו באתר. הוא זה שבונה את לוח הזמנים לפרוייקט ומודא שהוא אכן מתקיים. מפקח בנייה גם בוחר את בעלי המקצוע, ובוחן את רמתם המקצועית. הוא משווה בין קבלני המשנה, מגדיר חוזים והתקשרות איתם, וגם מנהל משא ומתן ותיאום מול הספקים השונים.

מפקח בנייה הוא איש בעל רקע הנדסי. לרוב מדובר במי שסיים בהצלחה את לימודי הנדסת הבניין ורכש ניסיון רב בבנייתם של בתים. הוא משמש כסמכות המקצועית בפרוייקט הבנייה. והוא זה שאחראי לקבל החלטות בכל הנושאים ההנדסיים. הוא משמש ככח העזר לאדריכל ולמהנדס באתר הבנייה, העתידים להגיע לשטח רק פעמים ספורות בכל חיי הפרוייקט,  בעוד שהמפקח הבנייה הוא זה שיגיע לשטח מדי יום. אז כמה עולה מפקח בניה? התשובה צריכה להימדד מול עלות זמנכם שהרי אם לא הוא, אתם הייתם אלו שאמורים להגיע לאתר מדי יום.

כמה עולה מפקח בנייה?

עלויות של פיקוח הבניה משתנות בהתאם לפרויקט הבניה, סוג העבודה המבוקשת ובהתאם להכשרתו של מפקח הבניה. עלות פיקוח בניה לפרויקט בניה רחב היקפים של קבלן, בניה של מספר יחידות דיור, יכול להגיע לעלות של עד 9% מסך עלויות הפרויקט. בפרויקטים עצמאיים של בניית בית פרטי, אם רציתם לדעת כמה עולה מפקח בנייה? הרי שעלות פיקוח בניה לבית פרטי מוערך בכמה עשרות אלפי שקלים.

מה חוסכים בזכות פיקוח בנייה

מרבית העבודה בעת פיקוח בנייה היא כמובן ליווי פרויקטים שונים של בניה תוך מתן פיקוח על תכנון הפרויקט והעבודות בפועל. בין אם זה פרויקט של בניה עצמאית, בניה קבלנית, תמא 38 או עבודות שיפוצים נרחבות, מפקח בניה פועל מתוך מטרה אחת והיא למנוע ליקויי בניה. ליקויי בניה הם למעשה כשלים מבניים, שנוצרו בשל בניה לא נכונה, כלומר בניה לא לפי מפרט התכניות שסוכמו מול הקבלן המבצע או לחילופין כל בניה לא בטיחותית שאינה עומדת בסטנדרטים המקצועיים.

כשמתקיים פיקוח בניה מקצועי לכל אורך הפרויקט, נמנעת או קטנה היווצרותם של ליקויי הבניה, מה שמוביל לחסכון של אלפי שקלים בעלויות עבודה נוספת של תיקונים על ידי הקבלן או הדיירים העתידיים. גם אם עלות פיקוח הבניה מסתכמת לכמה אלפים, החיסכון הזה במניעת ליקויי בניה יכול להסתכם לכמה עשרות, ואף מאות, אלפי שקלים. חשוב לזכור שפיקוח בניה בשלב הבניה עצמה יכול לאתר ולמנוע ליקויי בניה אשר יובילו להיווצרות של עוד ליקויים בעתיד, ובסופו של דבר לירידת ערך הדירה בצורה דרסטית., מה שברור הוא שהשאלה: כמה עולה מפקח בנייה? במקרה זה, אינה משמעותית.  פיקוח בנייה

בניית בניין או בית פרטי למגורים היא משימה מורכבת עד מאוד אשר דורשת זמן רב ועזרה של בעלי מקצוע וזאת מנת לעמוד בלוחות הזמנים הנוקשים. מעבר לכך, בניית בניין דורש לא מעט השקעה כספית גבוהה, זמן, יכולת תיאום, סובלנות ומיקוח. לכן שאנו רוצים לרכוש דירה יש לקחת בחשבון את עלות הבנייה עצמה כולל עלות מפקח בנייה אשר אחראי על תהליך הבנייה עצמה ולו יש חלק חשוב מאוד בבניית הבניין.

לשם מה יש צורך בפיקוח בנייה?

באמצעות פיקוח בנייה אשר ניתן לפקח על תהליך הבנייה עצמו מתחילתו ועד סופו. תהליך פיקוח הבנייה נעשה על מנת לוודא שעבודות הבנייה מתבצעת בהתאם להנחיות הדרושות ומתאימות למפרט הטכני של הבניין, לוחות הזמנים ועוד. הפיקוח עצמו נעשה באמצעות מפקח בנייה אשר אחראי על בניית הבניין עצמו וכן על עובדי המקצוע השונים שעושים את עבודתם בהתאם להנחיות הבנייה השונות ללא כל ליקויים שונים. מטרתו של פיקוח הבנייה היא למעשה לוודא שהבית שלכם אכן נבנה בהתאם לסטנדרטים הדרושים בהתאם להוראות הבנייה.

שלבי הפיקוח במהלך הבנייה עצמה

פיקוח הבנייה נעשה לאורך כל שלבי הבנייה של הבניין עצמו.

בשלב התכנון – בוחרים את המתכננים, אומדן התקציב ובחירת הספקים השונים כולל מעקב אחרי מסמכים שונים וליווי תהליך הבנייה שכולל אישור הבנייה ותחילת הבנייה. במהלך שלב זה יוצרים תוכנית עבודה לבניית הבניין או הבית שכוללת מגוון נרחב של אנשי מקצוע הכוללים את הקבלן המבצע, קבלן שלד, אינסטלציה, חשמל, ריצוף, מסגרות, אדריכלות ועוד וחשוב שיהיה בין אנשי המקצוע תיאום בכל מה שקשור לבנייה עצמה.

במהלך הבנייה-  הפיקוח השוטף על עבודת הקבלנים נעשית לאורך כל תהליך הבנייה וזאת בהתאם למפרט הטכני, דרישות הרשויות השונות, התקנים השונים ועוד. במהלך הבנייה עצמה ישנו ייעוץ מקצועי לאדריכל, מעצב פנים וכן בעלי המקצועות השונים. בתהליך הבנייה בודקים את הבנייה עצמה שאין ליקויים שונים ושהיסודות חזקים ויציבים מספיק על מנת להחזיק את הבניין.

מהי עלות מפקח בנייה?

מאחר מפקח בניה הוא איש חשוב ועיקרי בתהליך בניית בניין, חשוב שיהיה איש מקצועי ,בעל ניסיון והכשרה מתאימה בתחום פיקוח הבנייה. ניסיונו העשיר של המפקח משפיע רבות על עלות מפקח בנייה ועל כן ,עלות מפקח בנייה נע בין 8,000 ₪ ויכול להגיע עד למעל 20,000 ₪ לחודש. לכן מומלץ ביותר לקחת כמה הצעות מחיר של מפקחי בנייה בטרם מחליטים על בחירת מפקח בנייה וזאת על מנת שנוכל להוזיל את עלות מפקח בנייה.

 

בנוסף מפקח הבנייה הנמצא באופן יומיומי בשטח יגרום גם לכך שיהיו פחות ימי עבודה מבוזבזים, ויהיה ניצול מרבי יותר של חומרים כך שהעבודה תתבצע בזריזות וביעילות רבה יותר. בסופו של דבר נוכחותו בתוך אתר הבנייה תחסוך לכם זמן רב, וזה יכול להתבטא במספר חודשים וכסף רב.

היבט אחר של חיסכון יכול להתבטא בעובדה כי בניגוד לכם, מפקח בנייה מכיר את השוק, את בעלי המקצוע, את מידת מקצועיותם, אמינותם ונסיונם. מאחוריו שנים רבות של עבודה בתחום. לכן בשביל רוב הספקים וקבלני המשנה של הפרוייקט הוא אינו לקוח חד פעמי. ובשל כך יש להם אינטרס גדול לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר, כדי שיהיה לקוח חוזר. כך גם בתחום התקציב, הוא יוכל להשיג לכם את המחירים הטובים ביותר בשוק, מה שהופך שוב את השאלה כמה עולה מפקח בנייה, ללא רלבנטית מול החיסכון העצום הזה.

עלות מפקח בנייה משתלמת לטווח הרחוק

כל פרוייקט בניה טומן בחובו דברים שאינם מתנהלים בדיוק כפי שתיכננתם. כדי להתמודד עם כל אותן "הפתעות" בלתי צפויות, אתם זקוקים למי שיהיה העיניים והידיים שלכם במקום, ויוכל לפתור עבורכם את כל הבעיות במיידי. מישהו כזה הוא מפקח בנייה. עלות מפקח בנייה אמורה אם כן להיות חלק מסכום ההוצאות הכולל שלכם, שלמרות מחירה, מוכיחה עצמה כהוצאה משתלמת לטווח הרחוק.

מיהו מפקח בנייה

מפקח בנייה הוא איש בעל רקע הנדסי ומתמחה בניהול פרויקטים בבניה, אשר סיים בהצלחה את לימודי הנדסת הבניין ורכש ניסיון רב בבניית בתים. הוא משמש כאוטוריטה המקצועית בפרוייקט הבנייה. הוא מקבל ההחלטות העליון בנושאים הנדסיים. כמו כן הוא כח העזר לאדריכל ולמהנדס באתר הבנייה, ובעוד אלו יגיע לשטח פעמים ספורות בכל חיי הפרוייקט, הרי שהמפקח הבנייה הוא מי שיגיע לשטח מדי יום, כלומר עלות מפקח בנייה משמעה התשלום שאתם משלמים כדי להימנע מלהגיע בעצמכם לאתר מדי יום.

סמכויותיו ותפקידו של מפקח בנייה

מפקח בנייה הוא זה שאחראי לבנות ולנתח תקציב מפורט ולאכוף אותו באתר, הוא זה שבונה את לוח הזמנים לפרוייקט ומודא שהוא אכן מתקיים. מפקח בנייה גם בוחר את בעלי המקצוע, ובוחן את רמתם המקצועית. הוא משווה בין קבלני המשנה, מגדיר חוזים והתקשרות איתם, וגם מנהל משא ומתן ותיאום מול הספקים השונים. בנוסף, הוא גם זה שאחראי לשלם לבעלי המקצוע ולוודא שתזרים המזומנים בפרוייקט יישמר. בין סמכויותיו הוא גם מכוון ומסייע ברכישות של החומרים השונים, ודואג כמובן לדווח באופן שוטף לכם. בקיצור מדובר בסמכויות לא מעטות שמוטלות בידיו ואשר מצדיקות את עלות מפקח בנייה, שהרי הוא האיש השומר על האינטרסים שלכם.

לבנות בית פרטי עם מפקח

הימצאותו של מפקח בנייה חשובה שבעתיים בעת שבונים בית פרטי. אז עלות מפקח בנייה אולי הופכת משמעותית מבחינה כלכלית, אך היא לא פחות חשובה. תהליך בניית בית פרטי הוא תהליך מורכב הכולל מספר שלבים רב שמטרתם בסופו של דבר להעמיד מבנה חדש ויפה על הקרקע. תהליך הבנייה שמתחיל בתכנון אדריכלי – כלומר תכנון הקירות החיצוניים והפנימיים של הבית, מיקום חדר המדרגות, ומיקום חדרי הביטחון, וכמובן מיקומם של מערכות החשמל והאינסטלציה. אולם מפקח הבנייה שלכם יעבוד עם האדריכל, או יפקח על התוכניות וידאג להוציא אותן לפועל. בהמשך הוא גם יגיש עבורכם את כל האישורים הנדרשים על מנת להתחיל בתהליך הבנייה ולקבל אישור לתיכנון המבנה.

התמודדות מול קבלנים

בנייה או שיפוץ בית יכולים להיות פרוייקט משמעותי בחיים. מדובר בתהליך מורכב ודינמי הדורש מעבר להשקעה הכספית, התמודדות עם משאבי זמן מרובים, הגובלים כמעט בזמן של משרה מלאה. מפקח הבנייה הוא למעשה מי שהופך למתאם העל המחליף אתכם בתפקיד, והופך לבורר העל במצבים שונים. ועצם העסקתו יכולה להביא למצב בו עלות מפקח בנייה תחסוך לכם כסף רב. כמו לדוגמה אם מתגלעת אי הסכמה בין מזמין העבודה לבין אחד מקבלני הביצוע, באשר לתשלומים שסוכמו עבור עבודה מסויימת, והקבלן דורש תוספת תשלום, מפקח הבניה הוא זה שיודע בדיוק מה סוכם, על מה שולם, מה כבר בוצע ומה טרם בוצע.

 

עלות מפקח בנייה בהשוואה לחסכון ומניעת הבזבוז

המפקח הבנייה הנמצא באופן יומיומי בשטח יגרום גם לכך שיהיו פחות ימי עבודה מבוזבזים, ויהיה ניצול מרבי יותר של חומרים כך שהעבודה תתבצע בזריזות וביעילות רבה יותר. כמובן שהוא ידאג לכך שתהיה הקפדה על בנייה איכותית במיוחד, מה שיצדיק את עלות מפקח הבנייה. בסופו של דבר נוכחותו בתוך אתר הבנייה תחסוך לכם זמן רב וזה יכול להתבטא במספר חודשים וכסף רב.

נסיון והיכרות עם השוק

בניגוד לכם, מפקח בנייה מכיר את השוק, את בעלי המקצוע, את מידת מקצועיותם, אמינותם ונסיונם. מאחוריו שנים רבות של עבודה בתחום , והוא ימשיך לעבוד בו גם בתום הפרוייקט. מה שהופך אותו ללקוח שאינו חד פעמי עבור בעלי המקצוע השונים, וקבלני המשנה. ולכן יש להם אינטרס גדול לבצע את עבודתם בצורה הטובה ביותר, כדי שיהיה לקוח חוזר. כך גם בתחום התקציב, הוא יוכל להשיג לכם את המחירים הטובים ביותר בשוק, מה שהופך את עלות מפקח הבנייה לשולית.

אחת השאלות המרכזיות ששואלים את עצמם אנשים הנכנסים לפרויקט בניה היא כמה עולה מפקח בניה לחודש עבודה, והתשובה על כך היא שאין תשובה, ועלות השירות יכולה להשתנות בצורה משמעותית בהתאם לסוג הפרויקט, ההיקף שלו ודרישות הלקוח.

כיצד נקבעת עלות של מפקח בניה?

על מנת לענות על השאלה כמה עולה מפקח בניה לחודש, יש להבין תחילה ממה מורכבת עלות העסקתו של מפקח בניה. נתחיל בכך שמדובר במהנדס בנין, וככזה שעת עבודה של מהנדס יכולה לעלות מספר מאות שקלים לפני מע"מ. כאשר אתם שוכרים מפקח בניה לפרויקט ארוך טווח, מן הסתם תקבלו הצעת מחיר גלובלית ולא לפי שעות. בנוסף לכך, יש לקחת בחשבון שמפקח בניה שאתם שכורים לא עובד רק אצלכם, ולא נמצא באתר הבניה שלכם לאורך כל שעות היום. המפקח יכול להגיע לביקור קצר בכל יום או מספר פעמים בשבוע, ובחלק מתקופת הפרויקט גם פעם אחת בשבוע תספיק. בהתאם לכך, המחיר הגלובלי לא אמור להתקרב בכלל לרמה של משכורת חודשית, שאותה מפיק המפקח מעבודתו בכמה פרויקטים במקביל.

בהמשך לכך, רמתו המקצועית של המפקח מכתיבה גם את הביקוש לשירותיו, והביקוש לשירותיו מכתיב את רמת המחירים שהוא דורש עבורם. ככל שמדובר במפקח יותר טוב, מקצועי ומבוקש, כך עלות ההעסקה שלו תהיה גבוהה יותר. במידה ומדובר בפרויקט גדול כדוגמת הקמת בניין רב קומות, יהיה על המפקח להיות נוכח באתר הבנייה למשך שעות ארוכות יותר מאשר בפרויקט פרטי של בנה ביתך, וגם זה משפיע ישירות על עלות ההעסקה שלו.

אז העלות נקבעת לפי שעה?

ובכן, התשובה היא כן, בערך. התשובה על השאלה כמה עולה מפקח בניה לחודש נגזרת באופן ישיר מעלות המפקח לשעה, ולכל מפקח יש תעריף שונה משלו. המפקח מעריך כמה שעות הוא יצטרך להיות מעורב בפרויקט שלכם במשך חודש, מכפיל את זה בתעריף שלו לשעה וזו הצעת המחיר שהוא ייתן לכם. אם אין לכם מושג האם מדובר בסכום הגיוני או לא, אתם יכולים לעשות שני דברים ואת שניהם כדאי שאכן תעשו: אתם יכולים לברר את העניין עם מישהו מענף הבניין שמכיר את התעריפים המקובלים, ואתם יכולים לבקש הצעה מכמה מפקחים במקביל. אל תשללו אף הצעה, ונסו לקבל הסברים לגובה ההצעה. ייתכן שאחת ההצעות הגבוהות היא דווקא של מפקח מקצועי שיבטיח לכם את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בפרויקט שלכם, וזה שווה כל שקל.

על השאלה כמה עולה מפקח בניה לחודש אי אפשר לענות עם מספר שישקף תשובה מספקת לכל מי ששואל. התשובה תלויה בסוג הפרויקט, רמת המורכבות שלו, אורך הפרויקט וכן הלאה. הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לבקש הצעות מחיר ממספר מפקחים, לבצע השוואה ביניהם ולוודא שאתם מקבלים הצעות בטווח סביר.

 

 

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290