מדוע מומלץ לבצע עבודות גבס בליווי מפקח בניה?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

עבודות גבס משמשות אותנו לאינספור מטרות וכיאה לאחד מהענפים המבוקשים בישראל, קשה לתאר שיפוץ או בניה של בתים ודירות שאין בהם עבודת גבס מסוג כזה או אחר.

יחד עם זאת ובניגוד לתפיסה הרווחת אצל רבים, על מנת לבצע עבודת גבס באופן המצופה, חשוב להתייחס למספר עקרונות שיכולים לעשות את ההבדל בין עבודה יפה ובטיחותית לבין עבודה עם פגמים, בידוד לקוי ובמקרים מורכבים יותר, גם כאלה שמלוות בסיכונים בטיחותיים.

למרות זאת, יש כמה דרכים שיכולות לעזור לכם לוודא שהעבודה נעשית באופן הנדרש אם כי מרביתן דורשות ידע והבנה ברמה כזאת או אחרת.

הזמנת מפקח בניה במקרים כאלה תהיה פתרון מעולה שיכול להבטיח לכם תוצאה יפה וגם בטוחה.

לפניכם חלק מן הדגשים שנכתבו בשיתוף 'המרכז לעבודות גבס' ושמפקח בניה דואג לבדוק החל משלב התכנון ועד לסיום.

קביעת סוג הגבס

ידעתם שיש סוגים רבים של לוחות גבס כשההבדל היחיד לעין לא מקצועית הם הצבעים של הלוחות.

מעבר לצבע, ההבדלים בסוגים באים לידי ביטוי בתכונות של החומר וביכולת שלו לספק את המענה הנדרש.

לדוגמה, לוחות גבס בסיסיים מגיעים בצבע לבן. אלה לוחות פשוטים וגם הזולים ביותר.

לעומתם, יש לוחות גבס בצבעים ותכונות שחשוב להכיר מפני שהבחירה הנכונה היא התנאי לעמידות של עבודת הגבס ולעתים אפילו תנאי לעמידה בתקנים.

מאחר שיש הרבה מאוד סוגים, בחרנו להתמקד בנפוצים שבהם.

לוחות גבס ירוקים – ניחנים בעמידות גבוהה ללחות ולכן הם משמשים במקומות כמו חדרי אמבטיה.

גבס אדום – עמידות גבוהה לאש וחום. נדרש לעתים קרובות בעסקים ומוסדות כחלק מתנאי קבלת הרישיון.

גבס כחול – לוחות גבס שעמידים לתנאי חוץ, בניגוד לשאר סוגי הגבס.

פיקוח על הסוג של הגבס שנבחר ושמותקן, הוא חלק מתפקידיו של מפקח בניה.

פיקוח בתכנון הקונסטרוקציה

הקונסטרוקציה היא השלד שעל גביו מורכבים הלוחות. הקונסטרוקציה עשויה מפרופילים קלי משקל משני סוגים עיקריים. הראשון הוא מסלול והשני נקרא ניצב.

התפקיד של המסלולים והניצבים הוא לאפשר לאיש הגבס לבנות שלד שמחובר אל המבנה מצד אחד ושניתן להרכיב על גביו את לוחות הגבס בעיצוב המבוקש מצד שני.

החשיבות של חוזק הקונסטרוקציה מאוד גבוהה והיא זאת שתקבע את עמידות עבודת הגבס וחשוב מכך – את הבטיחות שלה.

לא צריך להיות גאון כדי להרכיב את הקונסטרוקציה באופן בטיחותי, צריך רק לעקוב אחר ההנחיות של מכון התקנים ולהקפיד לעבוד עם הברגים בגודל הנכון, לחזק את השלב במרווחים הדרושים ולעקוב אחר שאר ההנחיות.

בעוד שלאדם מן השורה, העניין הזה יכול להיות מעט מסובך (בעיקר למי שאין רקע טכני), מפקח בניה יכול לעזור לכם ולוודא שההרכבה של הקונסטרוקציה והגבס נעשית לפי התקן.

פיקוח על תהליך העבודה

אנו יודעים כיצד אנחנו רוצים שהעבודה תיראה וגם הצלחנו לוודא שהיא תיעשה באופן בטיחותי. כעת נותר לנו לוודא שהעבודה מתבצעת כפי שמתבקש.

הכוונה מאוד פשוטה ומתייחסת אל בדיקת האופן שבו מרכיבים את הלוחות, שימוש ביריעות בידוד שיכולות לסייע ולשפר באופן ניכר את הבידוד האקוסטי כמו גם את שמירת הטמפרטורה בכל חדר וכמובן, הדרך שבא מתבצעת עבודת הגמר.

לעניין עבודת הגמר, חשוב להקפיד שקבלן הגבס מורח שלוש שכבות של שפכטל כשבין כל שכבה, יש להמתין לייבוש מלא טרם מריחת שכבה נוספת.

בסוף התהליך, יש לשייף את ההחלקות ולצבוע בשתי שכבות של צבע כשגם כאן חשוב להקפיד על יבוש מלא של השכבה הראשונה טרם ניגשים לצבוע את עבודת הגבס בשנית.

כל אלה פעולות מאוד חשובות שצריך להקפיד עליהן ואם בחרתם בקבלן גבס מומלץ, סביר להניח שהוא גם יבצע את הפעולות כמתבקש. מפקח בנייה נמצא שם כדי לוודא את זה.

עבודה לפי נהלי בטיחות נדרשים

מעבר לפן הטכני, מפקח בניה מכיר את נהלי ודרישות הבטיחות של קבלני הגבס והוא גם יכול לוודא שהם עובדים על פיהם ובכלל זה שימוש בציוד מגן כמו קסדות, רתמות בסולמות וכדומה.

מפקח יכול להיות זה שיבטיח את ביצוע עבודות הגבס באופן הנכון וגם בטיחותי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290