מה אומר החוק על כריתת עצים

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

בשנת 2008 עבר בישראל חוק על פיו כל עץ בוגר נחשב לעץ מוגן, ועל מנת לעקור או לכרות אותו יש לקבל אישור רשמי מפקיד היערות בסביבת המגורים. הדבר נכון הן לגבי עצים שנמצאים בגינות ובמרחבים ציבוריים, והן לגבי עצים בגינה הפרטית שלנו. חוק זה מטרתו למנוע כריתת עצים באופן המוני ללא כל סיבה אמיתית, שעלולה לגרור היעלמותם של עצים רבים. כידוע, העצים הם חלק בלתי נפרד מהמערכת האקולוגית בה אנו חיים, כך שמטרת החוק היא להגן עליהם ולאפשר להם להמשיך להעניק לנו אוויר נקי לנשימה, פירות מתוקים, צל, ועוד.

 

הכל על תהליך כריתת עצים

אז איך זה עובד? כאמור, כריתת עצים לא יכולה להתבצע סתם כך. זה לא משנה אם הכוונה היא בסך הכל להזיז את העץ ממקומו למקום אחר, או לכרות אותו – כך או כך יש לקבל אישור רשמי לפני הפעולה, או שמא תעברו על החוק. ניתן להוריד בקלות את הטפסים המתאים דרך אתר קק"ל, ולהגיש את הבקשה בלי לצאת מהבית, בקלי קלות. לאחר שיתקבל אישור, יגיע הרגע להתחיל לחפש אחר איש המקצוע הטוב ביותר שיבצע את המשימה.

איך תדעו שהעץ שאתם מבקשים לכרות הוא עץ בוגר? על פי הנתונים הבאים:

  • אם גובהו של העץ מעל לקרקע הינו למעלה משני מטרים
  • קוטרו של הגזע בגובה 130 ס"מ מהקרקע הינו למעלה מ- 10 ס"מ

יש לציין שהסיבה מדוע עץ מסוים נמצא במיקום מסוים אינה משנה, כמו גם הסיבה מדוע רוצים לכרות אותו – כל עוד ישנה הבטחה לכך שהעץ יישתל מחדש במקום אחר והוא עומד בקריטריונים שצוינו לעיל, סיכוי סביר לכך שאכן יתקבל אישור לכריתתו. אל תוותרו על קבלת האישור, שכן כאמור אינכם מעוניינים לעבור על החוק.

 

כריתה ללא אישור נחשבת לעבירה פלילית של ממש

בעוד שעבודת גיזום עצים בהרצליה ובכל רחבי הארץ אינה דורשת אישור, כריתת עצים ללא אישור רשמי מפקיד היערות נחשבת לעבירה פלילית של ממש. מסיבה זו, יש לבחור באיש מקצוע שמכיר היטב את החוק ושיסכים לבצע את העבודה רק לאחר שמתקבל אותו אישור. איש מקצוע שכזה יודע לא לשחק עם החוק, לא לקחת סיכונים מיותרים ולעשות הכל כדי שגם אתם וגם העץ המדובר, תצאו מרוצים. איש המקצוע יגיע עד אליכם עם כל הציוד המתקדם הנדרש לביצוע המשימה, וייגש אליה בעדינות הנדרשת.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290