מה חשוב לדעת על פיגומים לבנייה ולמטרות אחרות?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

 

פיגומים הם חלק בלתי נפרד מהנוף האורבני המוכר. אפשר לראות אותם באתרי הבנייה הרבים שפזורים ברחבי הארץ, הם מותקנים גם במפעלים שונים כדי לאפשר עבודה בגובה, ומסייעים גם להשלמת משימות כמו צביעה חיצונית של בניין בן מספר קומות. בעמוד זה תמצאו מידע חיוני אודות הפיגומים, הסוגים השונים הקיימים, עלות השכרת פיגום ועוד.

בטיחות ללא פשרות

הדגש החשוב ביותר לגבי פיגומים הוא הבטיחות. עבודה בגובה היא עבודה מסוכנת מאוד, ולכן בחירת הפיגומים חייבת להיות מדויקת, ובנוסף כל התקנה של כל פיגום חייבת להתבצע באחריות רבה.

במיוחד נדרשת תשומת לב רבה מאוד כשמתקינים פיגומים במפעל, כשבסביבה יש ציוד מורכב ועוד גורם סיכון הוא חשיפה לכימיקלים שעלולים להיות מזיקים. גם פיגום אלומיניום שנועד לשאת משקל רב מהרגיל מחייב הקפדה יתרה על כל כללי הבטיחות, וכך גם כשמתקינים פיגומים לטובת עבודה על פיר מעלית.

מהו הרוחב של הפיגומים?

אחד הפרמטרים המרכזיים לבחירת פיגומים הוא הרוחב שלהם. פיגום צר הוא ברוחב של 70 ס"מ, ואילו פיגום רחב הוא ברוחב של מטר וחצי. יש גם אפשרויות בטווח הביניים שבין שתי האופציות הנ"ל, ובכל מקרה כדאי להתייעץ עם מומחים בתחום כדי לבחור את הרוחב האופטימלי – כזה שגם מאפשר עבודה בטיחותית לחלוטין וגם משתלב ללא קושי באתר שבו הוא מותקן.

כמה עולה השכרת פיגומים?

במקרים שבהם השימוש בפיגומים הוא לפרק זמן מוגבל, אין טעם כמובן לרכוש אותם והאופציה המשתלמת יותר היא לשכור פיגומים. כשעוברים על מחירון השכרת פיגומים אפשר לראות שהפרמטרים העיקריים לקביעת העלות הם הגובה של הפיגום, הרוחב שלו וכמובן פרק הזמן שבו נעשה שימוש בפיגום – ניתן לשכור ליום בודד, לשבוע וגם לפי חודש.

כך למשל ישנן חברות שמציעות השכרת פיגום נייד צר ליום אחד תמורת 250 ש"ח, ואילו עבור השכרה לפרק זמן דומה של פיגום רחב נייד המחיר ההתחלתי הוא 450 ש"ח.

מחיר השכרה שבועי הוא החל מ-700 ש"ח, וכשטווח הזמן הדרוש הוא חודש – החל מ-1,000 ש"ח עבור פיגום צר והחל מ-1,300 ש"ח לפיגום רחב.

השכרת פיגומים לבניין מתומחרת לפי "מיטות", כשמיטה מכסה שטח של 5 מ"ר. שכירת מיטה אחת לחודש עולה בין 90 ל-130 ש"ח.

הסוגים השונים של הפיגומים

הסוגים העיקריים של הפיגומים הם פיגומי אלומיניום, שמיוצרים מחומר גלם קל משקל זה ומתאפיינים בחוסן רב; פיגומים לתעשייה שמותאמים באופן מושלם לסביבה עתירת הצינורות, המיכלים וכו'; פיגומים לבנייה וגם פיגומי מדרגות.

פיגום מדרגות הוא סוג ספציפי של פיגום שמשמש לצורך עלייה אל גשר, ירידה אל בור כזה או אחר וגם לטובת עלייה למבנה נייד. זהו פתרון יעיל ונוח להפליא למגוון רחב של משימות, כשכמובן חשוב לוודא שהוא עומד בכל התקנים הרלוונטיים.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290