ניהול פרוייקטים בבניה

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

כשמדובר בפרויקט בנייה אנו מדברים על פרויקט בו נבנים מבנים בזמן ובתקציב הנקבעים מראש, ובסופו מסופק מבנה כלשהו. אלו יכולים להיות מבנים ציבוריים, מגדלי משרדים, בנייני מגורים, או במקרים מסוימים ניתן לדבר על שיפוץ בניינים קיימים. אין ספק כי כיום, פרויקט בנייה מורכב יותר ממה שהיה בעבר, מאחר והבנייה המודרנית מצריכה תכנון וביצוע נכון, לצד התאמה למערכות טכנולוגיות ושלל חומרים חדשים ומתקדמים הקיימים בתעשייה, וכל זאת תוך שילובם של אנשי מקצוע רבים.

מי אחראי על ניהול פרוייקטים בבניה?ניהול פרוייקטים בבניה

ובכן, בכל פרויקט בנייה ישנו מפקח בניה האחראי על ניהולו, ולו תפקיד מכריע בקבלת ההחלטות, יצירת קשר עם אנשי המקצוע ובתיאום כל הגופים, הפרטיים והציבוריים שצריכים לעבוד ביחד בכדי שהפרוייקט יבוצע. על המפקח לדאוג גם לעמוד בתקציב ובזמן שנקבעו ולחסוך הוצאות מיותרות.

ניהול פרויקט בניה מוצלח

בשביל שפרויקט הבניה יבוצע בצורה נכונה וחסכונית, גם מבחינת הזמן וגם מבחינה תקציבית נקבעו לכל פרויקט מספר שלבים המוגדרים מראש. הקפדה על השלבים, ובסדר הנכון קריטיים על מנת שהפרויקט יסתיים בצורה בטיחותית, חוקית ובהתאם לבקשת הלקוח.

תכנון נכון בפרויקט הבנייה הוא בעל חשיבות גדולה ומהווה את הבסיס הטוב ביותר לשם ניהול ופיקוח פרוייקטים בבנייה. מטרתו היא לנצל בצורה היעילה ביותר את המרחב הנתון. בשלב זה למעשה מחליטים על המענה הטוב ביותר לצרכיהם של המבקשים לבנות. כמו כן יש לבדוק מהו האופן בו דואגים לשיתוף פעולה הטוב ביותר ולעבודת צוות נכונה בין אנשי המקצוע השונים, כלומר אלו המספקים את החשמל, המים וכדומה. כיצד פותרים את בעיות השטח הקיימות עליו יוקם המבנה ועוד. כאשר המטרה הסופית היא לספק תכנית עבודה מסודרת עם כמה שפחות תקלות ובעיות במהלך הבנייה. מפקח בניה בשרון

ליווי הנדסי וניהול פרויקטים בבניה

בכדי לקבל היתר מגישים תכניות בניה מפורטות שמתוכננות בדרך כלל על ידי אדריכל. התוכניות כוללות את הבסיס, השלד, הגימורים, עיצוב הפנים, מערכות הבניין ואת פיתוח השטח המיועד. כשמדובר בתהליך של ניהול פרוייקטים בבנייה, הרי שיש לדאוג לליווי כל שלבי התכנון כולל בחירת והפעלת האדריכל, היועצים והמתכננים השונים. וכמובן תוך הקפדה על תאום בין תוכניות האדריכלים והיועצים..

קישור משרד השיכון

ניהול פרוייקטים בבניה – תכנון ואומדן התקציב הראשוני

מפקח הבניה האחראי על פיקוח הבניה עריכת לוח זמנים לשלב התכנון ואומדן התקציב ראשוני  יחד עם ייעוץ לאדריכל ולמתכנני המערכות ביחס לעריכת המפרטים וכתבי הכמויות, הוא שלב נוסף במהלך ניהול הפרויקט. ניתוחם של הצעות המחיר מהקבלנים ועריכת טבלת השוואה מפורטת, וכמובן ניהול משא ומתן עם קבלני ביצוע, מתלווה לכך.

בפרויקט כה מורכב כמו פרוייקט בנייה, משיקים זה לזה גורמים רבים ולכן יש לוודא כי הכול מתבצע כראוי. למפקח תפקיד חשוב המחייב אותו לעמוד מול לחצים שונים. הוא אמור להיות בעל יכולת לדבר ולגשר בין כל הגורמים השונים. ולמעשה, הוא חייב להיות בעל שפה משותפת עם שאר בעלי המקצוע בכדי שיוכלו לעבוד יחד.

ביצוע הפרוייקט – הבמה כולה נתונה בידי המפקח

אין ספק כי כאן באה לידי ביטוי עבודתו של המפקח בעת ניהול פרוייקטים בבניה כאשר הוא דואג לניהול עבודת הקבלנים בהתאם לתוכניות, המפרטים ולהוראות המתכננים. הוא גם דואג לפיקוח על טיב החומרים והמוצרים בהם נעשה שימוש בפרויקט. והוא כמובן ידאג לשמור ולעקוב אחר המסגרת התקציבית בתקופת ביצוע הפרויקט תוך דיווח על חריגות. בכל בנייה יתכנו ליקויים מסוימים, חשיבותו של מפקח הבנייה היא באיתורם  ובתיקונם. סיום פרוייקט בנייה מוגדר בשלב בו מוגש "טופס 4" המהווה טופס בקשה לאישור התחברות לתשתיות חשמל, מים וטלפון.

ניהול פרויקטים בבנייה

פרויקטים בבנייה אינם מיזם קצר מועד שמתנהל מעצמו מבלי שאיש מקצוע ינהל אותו. מעורבים בו גורמים רבים שחייבים לנהל אותם ולתאם ביניהם כדי להגיע לגמר בשלום כל הבניינים המרשימים שאנחנו רואים בכל מקום לא היו כאן אילולא היה מי שמנהל את פרויקט הבנייה שלהם במסירות ובאחריות. בנייה תמיד הייתה מפעל הנדסי ואדריכלי מרשים באתגרים שהוא מציב בפני אנשי מקצוע, וזה לא השתנה גם היום, כאשר הטכנולוגיות מקילות עלינו לבנות בכל מקום, בכל תנאי שטח, בכל חומר שהוא ובכל שיטת בנייה.

אחריות ואמינות

למעשה, בענף הבנייה אין היום הגבלות כלל מלבד אופן ביצוע העבודה והעמידה ביעדים ובמטרות שעומדים בפני כל יזם נדל"ן. אם פעם האתגר היה יותר פיזי, טכני וחומרי, הרי שהיום האתגר הפך להיות אתגר ניהולי בשטח. מנהלי פרויקט בנייה הם כמעט היחידים שיכולים להצביע על האחריות הישירה שלהם להצלחה או לכישלון המיזם, משום שהתפקיד שלהם הוא זה שאחראי לכך. מנהלי פרויקטים בבנייה הם אלה שאחראים לכך שתגיעו ליעד בהצלחה.

מה נדרש ממנהל פרויקט בנייה?

כל מנהל פרויקט בכל תחום הוא האיש שעומד בראשו גם אם אינו איש מקצוע מובהק. הכישורים שלו חייבים להיות ניהוליים, ארגוניים, יכולת לזהות בעיות ולמנוע אותן או לטפל בהצלחה במשברים לפני שהם מתפתחים למצבים בלתי הפיכים. זהו הבסיס לכל מנהל כזה שלוקח לידיו מיזם ומנהל אותו מרמת התכנון על הנייר ועד הוצאתו לפועל בעזרת צוות אנשי מקצוע שעומדים לרשותו. מדובר באנשים שחייבים להיות מאורגנים ומסודרים, אך גמישים.

מענה נכון בשטח

ניהול פרויקטים בבנייה מתבצע בכל הרמות של בנייה, מהפשוטה ועד הגבוהה והמורכבת ביותר. מנהלי פרויקט הם בעלי יכולת התגמשות בהתאם לתנאי השטח ולמצבים שמתפתחים בו, ובענף הבנייה יש לא מעט כאלה. במקרה שלנו, מנהלי פרויקט בנייה באים מהתחום וחייבים להיות בעלי ידע שנדרש להם כדי לנהל אנשי מקצוע כמו קבלני בנייה, קבלני חפירה, קבלני תשתיות כמו חשמל ומים ותקשורת, ועוד.

מה כולל תפקיד זה?

כל מיזם נדל"ן הוא אתגר ומתייחסים לכל אחד כזה באותה מידת חשיבות ולא רק בגלל הבטיחות מחויבת המציאות. העבודה מתחילה בתכנון הפרויקט מרמת הגשת המסמכים ואישורם בוועדות, תכנון אדריכלי ותכניות נוספות של שאר הקבלנים. היום, ככל שהמבנים מורכבים ובנויים בשיטות מתקדמות יותר גם נדרש מהם להעמיק בשיטות ובחומרים אלה, ולגלות אף יצירתיות רבה.

מה עושים בשלב התכנון?

שלב התכנון כולל בעיקר מסמכים וטיפול בניירת, עבודה מול האדריכלים ומול הרשויות המאשרות כל שלב, הגשת מסמכים, חוזים ותיקים ואיסוף שלהם לתיק מסודר. בשלב זה מתכננים עדיין לוח זמנים שמקווים לעמוד בו ולכן התכנון לוקח בחשבון את אנשי המקצוע ואת הזמן האופטימלי שאפשר יהיה להגיע בו ליעד, בלי תקלות. התקלות ופתרונן, כמובן, יהיו באחריותו של מנהל הפרויקט ולכן עליו לקחת הכל בחשבון ולהכין חלופות ופתרונות מתאימים לכל מצב.

ניהול ותיאום שלב הביצוע

מכיוון שפרויקט בנייה מסתיים כשהוא מאוכלס, מנהל הפרויקט מלווה אותו גם עד שלב זה, כולל שלב הגימור והפרטים הקטנים שמלווים אותו כאן. שלב הביצוע המרתק מתחיל בבחירת אנשי המקצוע שיעבדו במיזם ויכללו את הקבלנים, היועצים השונים מבטיחות ועד חשמל ומיזוג אוויר, תיאום בין כל הגורמים השונים כדי לוודא שהתכנית האדריכלית מיושמת בשטח בהתאמה מלאה ובהקפדה על כל הפרטים. זהו הרגע שבו הבניין מתחיל להיבנות.

פיקוח בשטח

שלב זה כולל ניהול שוטף שמחייב הופעה בשטח ובדיקה מקרוב של הביצוע, מתן מענה לפניות הקבלנים ותיאום ביניהם, מעקב ופיקוח עליהם ואיסוף נתונים על ההתקדמות שיובאו בישיבות עם כל גורמי המיזם. מנהל הפרויקט חייב לוודא שלמרות שחיוני לעמוד בזמנים כדי לחסוך כספים ועיכובים שונים, עדיין יש להתייחס למצבים שגורמים לעיכוב ולפתור אותם לשביעות רצון כל הגורמים בשטח. אין כאן מקום לטעויות או לבעיות שלא ימצאו פתרונות.

הנהגה וניווט

מנהל הפרויקט הוא למעשה מנהיג המיזם והוא זה שצריך לנווט את כולם בהצלחה ליעד, תוך כדי הנהגת כללי עבודה והתנהלות שיסייעו לו בכך. אם יש צורך בכך עדיין, הוא ינהל גם את המגעים עם גורמים נוספים מחוץ לפרויקט הבנייה, כמו רשויות, גורמים משפטיים ובירוקרטיים, פיננסיים ומקומיים וגם לקוחות. הוא זה שמנהל את עבודת הקבלנים ולכן גם יודע הכי הרבה באיזו נקודה הם נמצאים ומהו מצבם, ולכן הוא גם איש הקשר בין כל הגופים המעורבים.

 

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290