מפקחי בנייה במרכז

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

מפקחי בנייה במרכז – איך לפצח את התמ"א

תהליך ההתחדשות העירונית הידוע גם כתמ"א 38 הפך חלקים רבים מאזור המרכז לאזורי בנייה. בפרויקטים של תמ”א 38, שהם פרויקטים מאוד מורכבים הנדסית ותכנונית, מפקח מקצועי הוא הכרחי לבטיחות ואיכות העבודה. בנוסף, מפקח בניה במרכז ידאג לשמר את הכדאיות הכלכלית עבור כל הצדדים. ובעיקר לשמור על האינטרסים של הדיירים בשטח.

חשיבותם של מפקחי הבנייה

בתחום הבנייה והתשתיות, למפקחי הבנייה תפקיד משמעותי בהצלחת הפרויקטים ובעבודה לפי התכנון המקורי. הם במידה רבה מי שמקשרים בין מה שנמצא על הנייר במשרד האדריכלים או המהנדסים לבין העובדים בשטח והציוד באתר הבנייה.

מפקחי הבנייה נמצאים בשטח באתר הבנייה, הם הגורם האחראי לבדוק ולוודא שכל העבודות מתבצעות לפי התכנון ולפי נהלי עבודה נכונים, בטכניקות המתאימות ותוך שימוש בחומרים הנכונים. והם גם אחראים על כל שלבי הביצוע של הפרויקט. אך אל תטעו לחשוב כי תפקיד של מפקח בנייה הוא לנהל את העבודה או את העובדים.

מפקחי בנייה במרכז מגיעים לרוב בשוטף לשטח ובעיקר במקרים חשובים כגון יציקות בטון מהותיות, עבודות הנדסיות מורכבות והתקנת החיזוקים לבניין, במיוחד כשמדובר בהקשר של פרויקט תמ”א 38. המפקח בודק איפוא ומוודא שהכל מתנהל כשורה ובהתאם לתכנון באתר הבנייה, אך הוא גם יכול להתערב ולקבוע לוחות זמנים מסוימים, ביצוע תיקונים וכיוצא באלו.

תפקידם של מפקחי בנייה במרכז העוסקים בפרוייקט תמ"א 38

פרויקט תמ”א 38 עבור מפקח הבנייה הוא  כמו כל פרויקט הנדסי או בנייה אחר, גם כאן תפקידו לוודא שהעבודות מתבצעות בהתאם לתכנון ובצורה האופטימאלית. אולם כאשר מדובר על פרויקט לחיזוק הבניין מפני רעידת אדמה, תפקיד המפקח מקבל משמעות נוספת ודגש גדול יותר. במקרה כזה, עליו להיות מנוסה ולוודא כי עבודות החיזוק מתבצעות כיאות, וכי הכל בדיוק לפי התכנית ההנדסית. הוא גם שותף בשלבי התכנון וקביעת המפרט של הפרויקט. ולכן הוא בוחן את הפרויקט בסיומו לאיתור פגמים וליקויים שונים שעשויים להתרחש.

מפקח בניה בשיפוץ בניין חייב להכיר את תחום שיפוץ הבניינים כמו מפקח בניה לשיפוץ דירה חייב להכיר היטב פרויקטים של שיפוץ דירות ובתים.

אינטרסים נוגדים יכולים ליצור בעיה

המיוחד בפרויקטים של תמ”א 38 מבחינתם של מפקחי בנייה במרכז הוא כי לעיתים יכולים להיות באותו פרוייקט מספר מפקחים. הייזם המממן והמבצע את הפרויקט מעסיק לרוב מפקח בנייה, במקרים מסויימים הבנק המלווה פיננסית את הפרויקט שולח לאתר מפקח מטעמו. וגם הדיירים דואגים לעיתים להימצאותו של מפקח בנייה מטעמם. אמנם מפקח בנייה כזה מחייב עלות נוספת מצד הדיירים אך הוא שווה את ההשקעה ויכול לשמור על האינטרסים של הדיירים בשטח.

צריך לזכור כי מפקח בנייה עובד בשביל מי שמשלם את שכרו, כלומר אם היזם שוכר מפקח, אזי אותו מפקח יבחן את הפרויקט בעיקר בהקשר לאינטרסים של היזם. לכן יש יתרון וצורך מסוים בעבודה עם מפקחי בנייה במרכז שהם מטעם הדיירים.

שיפוצים בסיוע מפקח בנייה במרכז הארץ

מחירי הדירות היקרים במרכז הארץ מחייבים לא אחת לבצע שיפוץ נרחב בבית. ואתם יודעים איך זה, בהתחלה מוסיפים חדר או סוגרים את המרפסת, ואז משפצים כבר "על הדרך" את האמבטיה, ופתאום כל הבית עובר שיפוץ כללי, ומבלי משים הדבר אורך חודשים. למה זה קורה? מומחים יגידו לכם כי הטעות הראשונית היא שלא סגרתם חוזה מול הקבלן. ייתכן, אך גם כאשר יש חוזה למי יש כוח, זמן וידע כדי לפקח את השיפוץ. אז זהו שיש מי שזאת העבודה שלו והוא יכול להיות מי שיסייע לכם. ולמרות שהשיפוץ שלכם אינו גדול במיוחד מאוד מומלץ להעסיק מפקח בנייה במרכז הארץ, פיקוח בנייה  כדי שתוכלו לסיים את כל הסאגה במהירות.

למה לא להסתמך על קבלן שיפוצים בלבד

הנטייה של רובנו היא לשכור את שירותיו של קבלן שיפוצים אחד שיהיה אחראי על כל עבודות השיפוץ, בשפה המקצועית הוא נקרא קבלן מפתח. הסיבה לכך היא מכיוון שברוב המקרים פרויקט שיפוץ בית הוא פרויקט בהיקף קטן. אין כאן עבודות פיתוח, אין חפירות, אין יסודות. גם אם מדובר בשיפוץ אשר כולל תוספות בניה ואפילו בניית ממ"ד , הנטייה שלנו היא לראות את הפרויקט עצמו כפרויקט קטן שניתן לסגור עם קבלן שיפוצים אחד שידאג לנו לכל הנדרש. ורובנו לא מוצאים לנכון לשלם עוד כסף עבור מפקח בנייה במרכז העניינים.

הבעיה מתעוררת כאשר התשלום שקבעתם עם  קבלן השיפוצים הוא על סכום קבוע מראש, כך שמרגע סגירת העסקה מול הקבלן האינטרס שלו הוא הפוך משלכם. יש סכום מסויים המוקדש לשיפוץ וכולו משולם על ידיכם לקבלן, שמצדו אחראי על התוצאה הסופית. אתם רוצים שבמסגרת סכום זה, הקבלן ישקיע מקסימום מאמץ, מקסימום זמן ואת מיטב החומרים מבלי לחסוך בזמן השיפוץ שלכם, כדי שיהיה הכי איכותי ומוקפד.

לעומת זאת, האינטרס העסקי הטהור והמובן שלו הוא למקסם את הרווחים שלו במסגרת סכום זה. ואיך הוא ממקסם רווחים? פשוט מאוד, הוא משקיע מינימום זמן, כדי שיוכל לעבור לפרויקט הבא, מינימום של כוח עבודה, על מנת להפנות עובדים לפרויקטים נוספים במקביל, או כדי לחסוך עלויות כוח אדם, ולחסוך בחומרים שעולים כסף.

מפקח בנייה במרכז הארץ בזמן השיפוץ אולי עולה כסף אך חוסך כסף

כמו שאתם מבינים האינטרסים ההפוכים שלכם ושל קבלן השיפוצים עשויים לגרום לכשלים אפשריים בשיפוץ, וכמובן גורמים להמון חיכוכים ומריבות בין הצדדים. בשביל זה בדיוק יש את מפקח הבניה כדי שיהיה גוף שדואג שהעניינים יתנהלו כיאות. מפקח בניה במרכז הסאגה שלכם הוא הצד האובייקטיבי שמוודא שהעבודות נעשות באופן מושקע ומיטבי ובלי קיצורי דרך. מכיוון שהוא אחראי גם על התשלומים לספקים ולקבלנים, הוא מודא שאכן העבודה התבצעה כמו שצריך בלי לחסוך בדבר.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290