מפקח בניה מומלץ

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

מפקח בניה הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מפרויקט הבניה שלכם. אתם בתור יזמים חייבים לפקח באופן יום-יומי  על הפרויקט. מפקח בניה מאפשר לכן לדעת בדיוק מה קורה בפרויקט.

מפקח בניה מומלץ

כאשר אתם יוזמים פרויקט בניה. בין אם זה פרויקט בניה למגורים או פרויקט בניה מסחרי וודאי עשיתם צעדים רבים וחשובים כמו למצוא את אתר הבניה, לטפל בכל האישורים, למצוא קבלן וקבלני משנה לבצע את הפרויקט והנה סוף סוף הפרויקט יוצא לדרך. אבל היום לא עושים שום פרויקט בניה בלי מפקח בניה מומלץ. מפקח בניה הוא בעל תפקידים רבים ומגוונים והוא המפתח לפרויקט בניה רווחי, חסכוני ומצליח.

ניהול פרויקטים בבניה

כאשר אתם מוציאים לדרך פרויקט בניה לאחר הכנות רבות חשוב  למצוא חברה או מפקח בניה שיבצעו עבורכם ניהול פרויקטים בבניה. פרויקט בניה מורכב מהרבה פרויקטים קטנים. זה תהליך ארוך ומורכב שהקבלן, קבלני משנה ואנשי מקצוע ובנאים מבצעים עבורכם. מפקח בניה עוקב עבורכם אחר כל פעולה שמתבצעת באתר הבניה, מפקח על החומרים שבשימוש לאחר שקבע ואישר אותם בכתב כמויות. בודק איך הקבלן מקצה כוח אדם לכל פרויקט משנה רואה את רמת ואיכות הבניה את ההקפדה על התוכניות ועל הבטיחות ומדווח לכם, היזמים באופן יום-יומי.

מפקח בניה מומלץ לאינסטלציה

אגס הנדסה פיקוח בניה עם המלצות

חברה שיש בה מפקחי בניה מצוינים היא חברת אגס הנדסה חברת פיקוח מומלצת. חברת אגס הנדסה מציעה לכם מפקחי בניה מקצועיים ומנוסים בתחום הבניה. מפקחי בניה שליוו ופקחו על פרויקטים רבים. ויש להם ניסיון ויכולת לנווט ולסייע בכל היבט של פרויקט הבניה שלכם. מפקחי בניה מצוינים יעשו הכול שהפרויקט שלכם יהיה רווחי ככל הניתן ושלא יהיה בזבוז או תכנון שגוי שעלול לעלות כסף מיותר. מפקחי בניה טובים הם הכרחיים וחשובים בכל פרויקט בניה גם פרויקט בניה גדול ומורכב וגם בפרויקט בניה צנוע יותר.

מהו כתב כמויות ומה חשיבותו

כתב כמויות הוא הרבה יותר מסתם רשימה פרוצדוראלית של חומרים לבניה. את כתב הכמויות מכין מפקח הבניה שלכם ויש לו חשיבות רבה. בכתב הכמויות מפרטים באיזה חומרי בניה משתמשים. זה חשוב הן מבחינת רמת הוצאות וכן מבחינת איכות הבניה והבטיחות של הבניה. חשוב לחשב בצורה מדויקת את הכמויות הנדרשות שנכתבו על ידי מפקח בניה מומלץ. רכישה גדולה מידי של חומרים שונים מגורמת להפסדים ואם רוכשים פחות מידי מחומר בניה מסוים זה עלול לגרום לעיכוב בפרויקט ואפילו לפגיעה ברמת הפרויקט.

מה עוד תפקידיו של מפקח בניה

מפקח בניה מפקח ומנחה באופן יום יומי את הבנאים ואת הקבלן בפרויקט הבניה. הוא מנחה אותם בשימוש בחומרי הבנייה, בנהלי בטיחות, בהקצאת משאבים וכוח אדם. זה  בעצם מומחה ששומר על רמת הבניה ועל איכות הפרויקט. מפקח הבניה כותב יומן בניה יום יומי של דיווח מפורט לגבי מה שקורה באתר הבניה וכך היזם יכול לראות ולעקוב אחר המתרחש באתר הבניה ואיך מתקדם הפרויקט צעד אחר צעד.

לפני שאתם הולכים ומשלמים עבור שירות של מפקח בניה מה זה אומר מפקח בניה? מהם התפקידים שממלא מפקח בניה בפרויקט בניה ובאילו פרויקטים הנוכחות שלו היא חובה? נתחיל ונאמר שמפקח בניה הוא תפקיד מפתח בכל פרויקט בניה או שיפוץ משמעותי, והדרך בה שוכרים את אותו בעל תפקיד היא קריטית להצלחה.

אתם נכנסים לפרויקט של בניית הבית שלכם, והפרויקט לא זול. אתם משקיעים כסף רב, לוקחים משכנתא ומוציאים כספים על ימין ועל שמאל. במצב כזה אתם עשויים לשאול את עצמכם למה צריך מפקח בניה, ובשלב הזה רק נגיד שאתם חייבים מפקח בניה, וכעת גם נסביר למה.

מהו מאזן הכוחות של פרויקט בניה למה צריך מפקח בניה לכל פרויקט??

בכל פרויקט בניה ישנו לקוח וקבלן מבצע. הלקוח הוא יזם נדל"ן או אתם לצורך העניין, וקבלן הביצוע הוא הקבלן שמבצע את פעולות הבניה בפועל, ושוכר לשם כך גם קבלני משנה. מאזן הכוחות בין שני הגורמים הוא כזה שהקבלן ינסה לקבל מהלקוח כמה שיותר כסף, אבל במקביל ינסה גם לחסוך כמה שיותר כסף בעבודת הבנייה בפועל. כך למשל, כאשר מבצעים יציקת בטון, יש לבצע בדיקת מעבדה של הבטון ולוודא שהבטון טרי ועשוי היטב. אם הקבלן יודע שהבטון שכב זמן רב באוויר הפתוח לפני יציקתו, הוא עלול בכל זאת להשתמש בבטון על אף שזה לא יהיה נכון ברמה ההנדסית והמקצועית. הוא יעדיף ככה כי הוא לא רוצה לזרוק את הבטון הזה ולשלם על משלוח בטון חדש.

אתם כלקוחות מעדיפים בדיוק את ההיפך. מבחינתכם, אם הבטון לא תקין, שיביאו בטון חדש וטרי שיספק את החוזק המבני הנדרש למבנה שלכם. בדיוק בצומת הזאת נכנס מפקח בניה, וכעת אתם כבר יכולים להתחיל להבין למה צריך מפקח בניה מומלץ.

מהו תפקידו של מפקח בניה?

מפקח בניה הוא למעשה דמות שמייצגת את האינטרסים של הלקוח בתוך מאזן הכוחות הזה. מפקח הבניה אמור לבדוק שכל פעולות הבניה מבוצעות על פי הסטנדרטים והכללים ההנדסיים המחייבים, על פי תכנית הבנייה שגובשה, על פי היתר הבניה שניתן לפרויקט ועל פי לוחות הזמנים שהוגדרו לפרויקט. אם נחזור לדוגמת הבטון, הרי שמפקח הבניה אמור לבדוק את איכות הבטון ולאשר אותה או לא לאשר אותה לפני ביצוע היציקה. הוא אמור לבדוק את מוטות הברזל של הכלונסאות לפני החדרתם לקרקע ולאשר או לא לאשר אותם. למעשה, מפקח הבניה אמור לבדוק כל דבר בתהליך הבניה, ולוודא שהכל מבוצע בצורה מקצועית, איכותית ותקינה.

אצל מי עובד המפקח?

כעת כשאנו מבינים למה צריך מפקח בניה, אנחנו גם יכולים להבין אצל מי עובד המפקח – אצלכם. את מפקח הבניה אתם צריכים לגייס ואתם אלו שצריכים לשלם לו את שכרו. בשום פנים ואופן אל תסתמכו על מפקח בניה שמביא איתו הקבלן, ושאינכם יודעים את טיב מערכת היחסים ביניהם.

מפקח בניה הוא גורם מקצועי שאמור לייצר את האינטרסים שלכם בפרויקט, ולכן חשוב שיהיה מהצד שלכם לחלוטין. למה צריך מפקח בניה אתם מבינים ולמה הוא צריך להיות מגויס על ידכם אתם גם מבינים. כעת רק נותר לכם למצוא מפקח בניה מקצועי ורציני.

ניהול פרויקט בניה מזכיר ניהולה של מערכה בשדה קרב. אחריות כבדה תחת מגבלות של זמן וכסף, ניהול אנשים ושמירה על בטיחותם, יכולת החלטה מהירה, טיפול בכמה מוקדים בו זמנית.

המלצות על מפקחי בניה

הגעת להחלטה לבנות את ביתך? זה אולי הפרויקט המשמעותי ביותר אשר מתבצע בחייך. אנשי המקצוע המתלווים אלך בדרכך יהיו חבריך הטובים למשך כל תקופת הבניה. מפקח הבניה יהיה האדם בעל הנוכחות הדומיננטית ביותר בחייך בתקופה זו. אם נעמה לך ההתקשרות איתו, אם ביצע את עבודתו באמינות ובמקצועיות, אם הרגשת שבאמת אכפת לו מהבית שלך והוא רוצה בטובתך ובהצלחת התהליך, אם תוצאות עבודתו משביעות רצון, חבריך ומכריך כבר ישמעו עליו ממך ויקבלו את מיטב ההמלצות.

המלצות על מפקחי בניה יבטיחו לך פרויקט מוצלח

מפקח בניה הוא התפקיד החשוב ביותר בפרויקט. הצלחת התהליך או כישלונו תלויים במפקח. הוא המפקד העליון של המערכה. איך יודעים כי המפקח הנבחר לפרויקט הוא האדם הנכון? הדרך הנכונה ביותר לקבל מידע על מפקח בניה, היא לבדוק את הפרויקטים האחרונים שביצע, לאתר את הלקוחות ולדבר איתם. הם ידעו וישמחו לספר אם התאכזבו או שמחו. אין להקל ראש בבחירת המפקח, הוא זה שיודע לנווט את הספינה אל חוף מבטחים ולדאוג לשלומם של הנוסעים.

טכניקות מתקדמות

בשנים האחרונות הטכנולוגיה התפתחה מאוד בכל התחומים. בזכות טכנולוגיה מתקדמת תהליכי בניה היום הם הרבה יותר מהירים, מדויקים ובטיחותיים מפעם. מפקח בניה חייב להיות מעודכן בהתפתחות הטכנולוגית ולהכיר היטב את הטכניקות והשיטות החדשות בענף הבניה, את המכשור החדש, החומרים המשופרים ולעקוב בתשומת לב אחרי הכללים וההוראות החלים על פי חוק על כל אדם המתהלך במתחם בניה.

דוחות שוטפים ושאר מטלות

חוק התכנון והבניה דורש רישום דוחות מדויק המתארים את התקדמות הפרויקט. החוק דורש מהמפקח לדאוג לרישום חריגות בניה אם יש, כשלים בטיחותיים שיש לפתור ובעיות נוספות מסוגים שונים. מכאן שהוא חייב לדעת להזין את המחשב בנתונים, לשלוט בטבלאות, להכיר את המדיה הווירטואלית היטב. כמו כן, הלקוחות מקבלים דיווח שוטף ומסודר על התקדמות הבניה. למעשה עבודתו של מפקח בניה מתחלקת בין שטח אתר הבניה לבין המשרד מול המחשב.

קשר עם קבלני המשנה

בתהליך הבניה מעורבים אנשי מקצוע רבים ביניהם קבלני משנה של חברות החשמל, הגז והמים. גם מסגרים או קבלני איטום הם חלק מהפרויקט ותפקידו של מפקח הבניה הוא לנהל אנשי מקצוע אלה ולעקוב אחרי טיב עבודתם. מפקח הבניה מעורב כבר בשלב התכנון ויושב עם האדריכל להכיר את התכניות לעומק ולהבין ולתכנן את מהלך הפרויקט עד להשלמתו. האופן הטוב ביותר לרתום מפקח בניה לפרויקט היא דרך חברה מסודרת. חברת אגס הנדסה ופיקוח מציעה אנשי מקצוע מקצועיים, מוסמכים ואמינים.

חברת בניה בעלת מוניטין

פרויקט וילה או תוספות בניה,  מפקח תמא 38, שיפוץ בנין לשימור או כל פרויקט בניה אחר, הכתובת היא אנחנו. אגס הנדסה ופיקוח מציע לך ליווי צמוד, אישי ומקצועי לאורך התהליך. נשמח לתת ייעוץ ומענה לכל שאלה. אנחנו ממתינים לך כאן.

 

למה צריך מפקח בניה?

מפקח בניה מה זה?

תהליך בניה הוא תהליך מורכב המבוסס על מעורבות של מספר רב של אנשי מקצוע וספקי שירות ועל שלל תהליכים בניה מקצועיים וחומרי גלם לבניה. כשמחברים את כל אלה במסגרת פרויקט אחד, יכול הפרויקט להתנהל באינספור דרכים, שחלקן טובות לכם הלקוחות וחלקן טובות ליתר הגורמים המעורבים, אבל רעות לכם. מפקח בניה הוא איש המקצוע שאמור לוודא כי פרויקט הבניה מתנהל בצורה הנכונה לכם, וכעת נסביר מהי אותה צורה.

אם חושבים לרגע על הדברים שהייתם רוצים להבטיח לעצמכם בפרויקט הבניה שלכם, זה היה כולל לוודא שהעבודה מבוצעת בצורה מקצועית ואיכותית, שחומרי הגלם שבהם משתמשים הם תקינים ובאיכות טובה, שהבניה בשטח מבוצעת על פי תכנית הבניה ולוחות הזמנים שגיבשתם, שהבניה מבוצעת בכפוף להיתר הבניה שקיבלתם ושכשאומרים לכם בטון טרי, עץ מלא ורצפה ישרה אז זה באמת בטון טרי, עץ מלא ורצפה ישרה.

לו הייתם אתם אנשי מקצוע שיכולים לפקח על הדברים, הייתם עושים זאת בעצמכם, אך מכיוון שלא כך, מפקח בניה הוא איש המקצוע שמייצג אתכם למעשה, נמצא בשטח ומוודא שכל האינטרסים שלכם כפי שפירטנו אותם לעיל, מקבלים מענה מלא.

בחיפוש אחר מפקח בניה המלצות יכולות להוות מרכיב מפתח באיתור המפקח המתאים ביותר, ויחד עם זאת, את תהליך החיפוש כדאי ללוות גם עם חוות דעת מקצועיות מאנשים המגיעים מענף הבנייה ומכירים את הנפשות הפועלות, וכמובן עם האינטואיציה הצרכנית שלכם עצמכם, בניסיונכם לעמוד על קנקנו של איש המקצוע שעומד מולכם.

תפקידן של המלצות באיתור מפקח בניה

המלצות הוא כלי צרכני חשוב מאוד, במיוחד בתחומים בהם אין לנו רקע מקצועי ושאיתם אין לנו היכרות מספיק מעמיקה בכדי לבדוק את הרמה המקצועית של האדם העומד מולנו. אם אתם יוצאים לפרויקט בניה פרטית, ומחפשים מפקח בניה המלצות יכולות לשרת אתכם מאוד בתהליך החיפוש ובמציאת האדם המתאים, ובתנאי שאתם לא מסתמכים על המלצה אחת ויחידה, ומנסים לגבש תמונה מלאה יותר עם כמה המלצות מכמה גורמים שונים.

מאחר וסביר להניח שלא תוכלו למצוא כל כך הרבה המלצות בתחום שאינכם מכירים, חשוב להיעזר גם בחוות דעת מקצועיות, שאותן תוכלו לקבל מקבלנים, אנשי שיפוצים, מהנדסים וחברות הנדסת בניין וכן הלאה. שימו לב שאתם לא רוצים לקבל חוות דעת כזאת מהקבלן המבצע שלכם, שכן לו יש אינטרס ברור שמפקח הבניה יהיה אדם "משלו", ולכן הוא ימליץ לכם על מישהו שהוא מעדיף, אבל לאו דווקא נכון לכם.

האינטואיציה הצרכנית שלכם חשובה לא פחות

כאמור, בחיפוש מפקח בניה המלצות יכולות לשרת אתכם מאוד, אבל הן יכולות לסייע לכם עד נקודה מסוימת של איתור שמות אטרקטיביים. כאשר אתם בוחנים את איש המקצוע יותר לעומק, יהיה עליכם להיעזר גם באינטואיציה הצרכנית שלכם, וזה אומר לשבת עם המפקח שאתם בוחנים, להציג בפניו שאלות, לשאול אותו איך הוא מגדיר את התפקיד של עצמו, מהן המטרות שלו בפרויקט, באיזו תדירות הוא מופיע באתר הבניה וכן הלאה. כל שאלה כזאת, ולאחריה כמובן גם תשובה שתקבלו, תסייע לכם להבין האם יושב מולכם איש מקצוע רציני, או אדם שמנסה לקבל עוד פרויקט, עוד פרנסה ותו לא.

אם יש לכם קרוב משפחה או חבר שמכיר את התחום, כדאי לערב אותו בתהליך ולאפשר לו לשמוע את איש המקצוע. שימו לב שמפקח בניה היא פונקציה חשובה מאוד עבורכם הלקוחות, שכן הוא יהיה הגורם המקצועי שייצג את האינטרסים שלכם בפרויקט ויוודא שהפרויקט מתנהל על פי הסטנדרטים הנדרשים. על כן, חשוב וכדאי להשקיע את כל המאמץ הנדרש במציאת האיש הנכון מבחינתכם.

בתהליך של איתור וחיפוש מפקח בניה עם המלצות יכולות לסייע לכם להתמקד במספר אנשי מקצוע אפשריים, אך את ההמלצות אתם רוצים לגבות גם עם חוות דעת מקצועיות של אנשי מקצוע מתחום הבנייה, וכן להיעזר באינטואיציה הצרכנית שלכם בכדי להבין עד כמה איש המקצוע שעומד מולכם עומד בסטנדרטים להם אתם מצפים ממנו.

בניסיון לשלב בפרויקט הבניה שלכם מפקח בניה קבלן הביצוע שלכם עשוי להציע מפקח בניה משלו, איש מקצוע שיבצע את עבודת הפיקוח בפרויקט, ויוודא שהכל מתנהל כשורה. אם תקראו שוב את המשפט הזה, תגלו שיש פה סתירה מסוימת שממנה אתם רוצים להימנע ועל כך נסביר בשורות הבאות.

בחיפוש מפקח בניה קבלן היא לא אופציה מבחינתכם

מפקח בניה הוא איש המקצוע שאמור לייצג את האינטרסים שלכם בפרויקט. מפקח הבניה אמור להיות נוכח בשטח, לעקוב אחר הפעולות המבוצעות באתר הבניה, ולוודא שהן כולן מבוצעות על פי העקרונות ההנדסיים המחייבים, על פי הסטנדרטים הנדרשים, על פי היתר הבניה שקיבל הפרויקט ועל פי תכנית הבניה ולוחות הזמנים שהוגדרו לפרויקט. כאשר אתם מעלים את הצורך בנוכחות של מפקח בניה קבלן הביצוע שלכם יתנדב במהירות, וללא ספק, להביא מפקח בניה משלו. הסיבה לכך היא, שמפקח הבניה מפקח בעצם על עבודתו של הקבלן ושל הצוות שלו, ואם הקבלן מביא מישהו "משלו" הוא יכול להיות בטוח שרמת הפיקוח תהיה רופפת, ושהמפקח לא יעמוד על קוצו של יוד.

מפקח בניה קבלן ההחלטה הכי חשובה בפרויקט

כאשר אתם מגייסים מפקח בניה לפרויקט שלכם, אתם רוצים להיות אלה שבוחרים אותו, שמגייסים אותו, ששוכרים אותו ושמשלמים לו. אתם רוצים שמפקח הבניה ייתן דין וחשבון לכם ולא לקבלן שלכם. האינטרס שהדברים יבוצעו על פי הסטנדרטים, הכללים ולוחות הזמנים הנדרשים הוא אינטרס שלכם, והוא בדיוק ההיפך מהאינטרס של הקבלן, ולכן בחיפוש מפקח בניה קבלן הביצוע שלכם הוא לא אופציה מבחינתכם.

דוגמא לחשיבות של מפקח בניה משלכם

כדי להמחיש את החשיבות של מפקח הבניה לצורך ניהול פרויקטים בבניה, ניקח למשל את הנושא של יציקת בטון ליסודות או לקירות המבנה. בטון הוא חומר שניתן לייצר אותו בכמה אופנים, ומידת הטריות שלו היא קריטית למידת החוזק שהוא יספק לאחר מכן. כאשר יוצקים את היסודות או את הקירות בבית שלכם, אתם רוצים לוודא שהבטון הוא בסטנדרטים הגבוהים ביותר, ושהוא עומד בכללים ההנדסיים הנדרשים. לעומת זאת, קבלן הביצוע אולי יעדיף אחרת. אולי הוא מעדיף להזמין בטון זול ממקום שלא מקפיד על הכללים, או שהבטון שהוא הזמין ישב יותר מדי זמן בחוץ וכבר אינו שמיש, אבל בכדי לחסוך כסף, יעדיף הקבלן להשתמש בו בכל זאת.

מפקח הבניה הוא האיש שאמור לבדוק את איכות הבטון באמצעות מעבדה ייעודית, ולפקח על תהליך יציקת הבטון בכדי לוודא שהכל מבוצע בצורה נכונה ומקצועית, וכדי שהאינטרס שלכם הוא זה שיבוא לידי ביטוי בעבודתו של המפקח, אתם רוצים להיות אלה ששוכרים אותו.

בגיוס מפקח בניה תמא 38 הביצוע שלכם הוא לא אופציה מבחינתכם. את מפקח הבניה אתם רוצים לגייס בעצמכם, ואם קבלן הביצוע מציע לכם מפקח משלו, סרבו בנימוס וגשו למלאכת מציאת מפקח מקצועי ומומלץ שייצג את האינטרס שלכם בפרויקט.

עבודת שטח של מפקח מומלץ

ואחרי שתיארנו את תפקידו של מפקח בניה מה זה אומר ברמה היומיומית? כיצד נראית פעילותו המקצועית של המפקח ביום יום? ובכן, בפועל, מפקח הבניה צריך להיות בשטח, באתר הבניה, ולוודא שהכל מתנהל כשורה. המפקח לא אמור ללוות את צוות הבניה באופן רצוף, אלא להגיע למקום בצמתים מרכזיים כמו יציקות בטון, ריצוף, אישור עמודי וקירות תמך וכדומה. בכל שלב כזה צריך המפקח להגיע לאתר הבניה, לבדוק את איכות העבודה ולאשר או לא לאשר אותה.

זאת גם הסיבה שכאשר אתם מחפשים מפקח בניה, אתם רוצים לגייס מפקח שמקום מושבו קרוב גאוגרפית לאתר הבניה, וזאת על מנת למנוע מצבים בהם המפקח עושה את עבודתו מרחוק דרך הטלפון, ומקפיד להגיע לאתר הבניה ככל הנדרש על מנת למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר.

על השאלה מפקח בניה מומלץ מה זה ענינו בשורות לעיל, אך לפני שאתם חותמים הסכם עבודה עם קבלן הביצוע ולפני שאתם מגייסים מפקח בניה שייצג את האינטרסים שלכם בפרויקט, אתם רוצים להמשיך ולהבין יותר לעומק את תפקידו, את סמכויותיו ואת האופן בו תוכלו להיעזר במפקח בניה מקצועי בכדי להבטיח את איכות העבודה והביצוע בפרויקט שלכם.

אחד מהפונקציונרים החשובים ביותר בתהליך הבנייה הוא מפקח הבנייה. מפקח בנייה הוא למעשה הגורם המאחד והמחבר, הקושר את כל הקצוות ויוצר במלאכת מחשבת יש מאין בניין חדש. מהם השלבים בתהליך הבנייה ועם אילו קשיים חייבים היזמים והממונים על הבנייה להתמודד? מהי הגדרת התפקיד של מפקח הבנייה בכל המערך הזה? במאמר שלפניכם נעסוק בסוגיות דלעיל בהרחבה.

שלבים בבנייה וקשיים אובייקטיביים מפקח בניין

שלבי הבנייה העיקריים כוללים את התכנון והאישור של המבנה, עם כל הבירוקרטיה הכרוכה בהם. בתום שלב האישורים מתחילה הבנייה – הכשרת הקרקע, חפירת היסודות, בניית השלד ועוד – עד לסיום התהליך, השלמת הבנייה ומסירת המבנה לדיירים. מפקח בנייה הוא הדמות המרכזת את כל התהליך, החל משלבי התכנון השונים, עבור דרך גיוס הקבלנים וכלה בבנייה עצמה, עם כל המאמצים הנלווים אליה. במהלך התכנון והבניה מתגלעים קשיים שונים, העשויים לעכב את תהליך הבנייה. הקשיים עלולים להיות טכניים – מחסור בחומרי בניה, מחסור בעובדים או אי עמידה בזמנים מצד קבלנים מקצועיים. בנוסף כוללים הקשיים כאמור גם בעיות בתיאומים. זאת, כיון שמדובר במספר גדול של קבלנים ובעלי מקצוע, שבדרך כלל התפקיד שלהם מוגדר ולא ניתן להקדים או לאחר את הביצוע של העבודה שלהם. העבודה של כל אחד מבעלי המקצוע תלויה בסיום העבודה של בעל מקצוע קודם, ובעל המקצוע הבא אחריו תלוי בסיום העבודה שלו. יש מקרים שבהם ניתן לבצע שתי עבודות במקביל, או לא בהכרח בסדר עוקב, אבל המקרים הללו אינם רבים.

מפקח בנייה – הגדרת התפקיד והסמכויות

מפקח בנייה בפרויקט פיקוח בניה פרטית הוא למעשה המוציא והמביא בכל עניין הקשור בבנייה, בפרויקט שעליו הוא מופקד. המפקח הוא איש מקצוע רשום ומוכר, בעל הכשרה וניסיון רלבנטי מספיק, המאפשר לו להוציא לפועל פרויקטים מורכבים. למעשה, מפקח הבניה הא הגורם המקשר והמתאם בין כל הקבלנים ובעלי המקצוע השונים. בנוסף, המפקח כאמור אחראי גם על הרכש והשינוע של חומרי הבניה השונים לאתר הבנייה, ועריכת כתבי כמויות והסכמים עם ספקים של חומרי הגלם כאמור. ואם בכל האמור לעיל אין די, מפקח הבנייה אמור לפתור את הבעיות הטכניות שעשויות להתעורר מעת לעת ולמצוא את הדרך הנכונה ביותר לסיים את תהליך הבנייה בהצלחה, לתאם בין כל הגורמים ולגרום לכך שהעבודה תתבצע במהירות הגבוהה ביותר האפשרית, תוך עמידה באמות המידה שנקבעו מראש. לעיתים הבנייה מתעכבת עקב נסיבות אובייקטיביות, ואז אמור מפקח הבניה לעשות את כל המאמצים לזרז את התהליך ולסיים אותו קרוב ככל האפשר למועד שעליו סוכם מלכתחילה.

שירותיו הטובים של מפקח בניה הם חיוניים מאד. הניסיון מלמד שההשפעה שלו על מהלך הבניה, איכות התוצאה, העלות שלה ועל משך הבניה היא מכרעת.

מפקח בניין ישמור על האינטרסים שלך

כשבאים לבנות בית נתקלים במונחים רבים ובאנשי מקצוע שונים. בתוך הערב רב הזה מוצאים עצמם אלו הבונים את ביתם, טובעים בים המונחים, ומתקשים להבין מהו תפקידו של כל אחד ואחד מבעלי המקצוע. אז בשביל כל אותם בונים "מתחילים", המנסים לבנות את ביתם ולשרוד. הנה הסבר קצר לגבי כל אחד מבעלי התפקידים השונים, וכן… יש גם מישהו שיכול להוציא אתכם מהסבך בקלות רבה, קוראים לו מפקח בניין.

מה ההבדל בין אדריכל למהנדס – היועצים שיסייעו לכם בבנייה

מפקח בניין יהיה שם לכל אורך הדרך, והוא למעשה הדמות שתצטרכו להסתייע בה כמעט למן ההתחלה. אומנם האדריכל הוא ההוגה מי שראה בחזונו את הבניין ותיכנן אותו. הוא כמובן נעזר בידע הנדסי שעומד לרשותו, והוא זה שמגיש את תוכניות הבנייה.

לעומתו מהנדס הבניין הוא זה המחשב את חוזקו של המבנה, ונותן מענה לדרישותיו העיצוביות של האדריכל. את כל זה הוא עושה תוך עמידה בתקנים הקבועים בחוק לגבי עמידותו של המבנה ביחס למשקלו, העומס הצפוי על תקרותיו ועומסי רעידות אדמה. המהנדס יהיה  נחוץ לכם כבר בעת הבקשה להיתר הבניה לצורך הכנת חוברת חישובים סטאטיים למבנה, אשר תופקד על ידי אדריכל המבנה בתיק הבניין בוועדה המקומית. המהנדס גם יכין תוכנית לאישור הממ"ד בפיקוד העורף. בנוסף, לצורך בניית השלד יכין מהנדס הבניין תכניות עבודה מפורטות.

על מנת להכין תכנית ליסודות המבנה יזדקק המהנדס לשירותיו של יועץ קרקע, אשר יבצע לפחות שני קידוחי ניסיון בשטח ויערוך דו"ח לקביעת סוג הקרקע במגרש, אופן ועומק הביסוס. מאחר וסוגי קרקע שונים דורשים פתרונות ביסוס שונים, והמטרה היא למנוע סדקים עתידיים במבנה. ואילו היועץ הסניטרי יקבע את סוג צנרת המים ויקבע את אופן ניקוז מי השפכין.

מפקח בניין – כדי שהכל יצא בדיוק כמו שרציתם

תפקידו של מפקח בניין לדאוג לייצג את האינטרסים שלכם, ולבדוק, בזמן אמת, שכל התכניות וכל ההוראות מתחברות. מאחר והפיקוח העליון של אדריכל המבנה ניתנת לצורכי רישוי בלבד, ואינו כולל ליווי צמוד באתר, מפקח בניין הוא זה שאמור לוודא שהתכניות של היועצים השונים מתבצעות כלשונן. בכל מקרה של חוסר התאמה, עליו לדווח על כך למתכננים קודם לביצוע.

המפקח יוכל לערוך כתבי כמויות לספקים, לנהל עבורכם את ההתקשרויות עם בעלי המקצוע השונים, לתאם את מועד הגעתם לאתר, ולאשר את התוצאה המתקבלת. מפקח בניין טוב נבחן בנוסף ביכולתו לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו כדי שתוכלו להכנס לביתכם החדש בהקדם האפשרי.

איך תבחרו את מפקח הבניין שיתאים לכם

למרות שישנן מכללות המעניקות תעודה, אין החוק מחייב להעסיק מפקח, והוא גם לא מגדיר מיהו מפקח בניין. ולכן,פיקוח בנייה כשבאים לבחור מפקח חשוב לבדוק מהי ההכשרה של המפקח ומי ממליץ עליו.

עברתם לאחרונה לגור בצפון, כמו שתמיד חלמתם, ואתם רוצים לבנות את הבית הפרטי שלכם כמו שדמיינתם אותו.

מפקח בניין  – מי ישמור על האינטרסים שלכם?

כמי שמלווה אתכם לאורך כל הפרויקט, מפקח בניה אחראי לשמור על האינטרסים שלכם מול כל בעלי המקצוע המעורבים בתהליך. הוא יעזור לכם למצוא את הקרקע המתאימה לבניית הבית, תוך בדיקה שהשטח מתאים לבניה ומהן העלויות הכרוכות בבניה על השטח. מפקח בניה טוב מומחה בתפעול וביצוע ניהול פרויקטים בבניה החל משלב התכנון ועד מסירת הפרויקט מנהל הבניה משתלב בפרויקט כאיש מקצוע שתפקידו לוודא שהכל מתנהל באופן תקין .

מפקח בניין – בחירת אנשי המקצוע

מפקח בניין מנוסה צבר ידע וקשרים עם אנשי מקצוע, והוא יכול לעזור לכם בבחירת האנשים המתאימים ביותר לכם ולפרויקט הבנייה שלכם. הוא יכול, לדוגמא, לעזור לכם למצוא אדריכל, לתכנן יחד אתכם את תוכניות הבניה שעונות על הדרישות והצרכים שלכם ואז למצוא גם את הקבלן שיוציא אותן אל הפועל בצורה הטובה ביותר. מומלץ שמנהל הבניה יסתדר עם יתר אנשי המקצוע, ותפקידו של המפקח לוודא זאת.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290