מפקח בנייה בירושלים

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

מחפשים מפקח בנייה? מצוין. מפקח בנייה הוא אחד הפונקציות החשובות ביותר ללקוח בכל תהליך בנייה או שיפוץ נרחב וישנם כללים מאוד ברורים שעליכם לעמוד בהם כאשר אתם ניגשים למשימה של חיפוש ובחירת מפקח בנייה. בשורות הבאות נסביר מהו מפקח בנייה? מהם תפקידיו? מדוע כל כך חשוב לערב אותו בכל פרויקט? כיצד לבחור את המפקח והאם ישנה חשיבות לגיוס מפקח בנייה בירושלים עבור פרויקט שמבוצע בתחומי העיר ירושלים.

מהו מפקח בנייה ומהו תפקידו?

מפקח בנייה הוא איש מקצוע בעל הסכמה הנדסית בענף הבניין, קרי מהנדס או הנדסאי בניין, שתפקידו לפקח על הפרויקט כולו, הן בצד האדמיניסטרטיבי והן בצד הפרקטי. מפקח הבנייה הוא איש המקצוע שאמור לוודא שהעבודות בשטח מבוצעות בהתאם לתכנית הבנייה ובהתאם לסטנדרטים הנדרשים, שהכל מתנהל על פי החוק והיתר הבנייה שניתן לפרויקט ושכל פעולה שמבוצעת בשטח, מבוצעת בצורה מקצועית ללא עיגול פינות. בכדי להמחיש את תפקידו של המפקח, אפשר לחשוב על הסיטואציה של יציקת בטון. הקבלן עומד לצקת את הבטון אך מפקח הבנייה מזהה שהבטון ישן ואינו טרי. הקבלן מעוניין בכל זאת לצקת אותו בכדי לחסוך הזמנה נוספת של בטון יקר, אך מפקח הבנייה הוא האיש שאמור לעצור אותו ולדרוש בטון טרי ואיכותי.

מפקח בנייה אמור גם לבדוק למשל את היתר הבנייה שהתקבל לפרויקט, לוודא שכל הסימונים בשטח תואמים את ההיתר וכי כל הפעולות שמבוצעות בשטח עולות בקנה אחד עם ההיתר וכי אין חריגה ממנו. לוחות זמנים, עמידה בתקציב, עמידה בתכנית הבנייה, כל אלה הם גם היבטים מרכזיים בתפקידו של מפקח הבנייה.

מדוע כל כך חשוב לשלב מפקח בנייה בפרויקט?

בכל פרויקט בנייה ישנם כמה וכמה גורמים המעורבים בפרויקט. לגורמים הללו ישנם לא מעט אינטרסים מנוגדים, הן בינם ובין עצמם והן בינם ובין האינטרסים של הלקוח. הקבלן המבצע למשל, יעשה את הכל בכדי לחסוך כמה שיותר בהוצאות ולסיים את הפרויקט כמה שיותר מהר על מנת שיוכל לעבור לפרויקט הבא. אתכם כלקוחות זה לא אמור לעניין. אתם רוצים לקבל את התוצר הטוב ביותר שעבורו שילמתם בכספכם. מפקח הבנייה הוא איש המקצוע שאמור לוודא שאף אחד לא מעגל פינות, שאף אחד לא חוסך על חשבונכם ושהאינטרסים שלכם הם האינטרסים שמקבלים את המענה המלא בחברות פיקוח וניהול פרויקטים.

עיר גדולה

מה חשוב לוודא בבחירת מפקח בנייה בירושלים?

כפי שהסברנו קודם לכן, תפקידו של מפקח בנייה בירושלים, או בכל מקום אחר לצורך העניין, הוא לשמור על האינטרסים שלכם, הלקוחות, מעל הכל. המשמעות היא שאת מפקח הבנייה שלכם אתם לא רוצים לקבל כעובדה מוגמרת דרך הקבלן המבצע, דרך המהנדס של הפרויקט או דרך כל גורם אחר הקשור לפרויקט. את מפקח הבנייה אתם רוצים למצוא בעצמכם, לשכור בעצמכם ולשלם לו את שכרו בעצמכם. במילים אחרות, אתם רוצים שהמחויבות והלויאליות של מפקח הבנייה יהיו אך ורק כלפיכם ולשם כך הוא צריך להיות עובד שלכם והוא צריך להיות נטול ניגודי עניינים עם יתר הגורמים המעורבים בפרויקט.
ראו גם: כמה עולה מפקח בניה?

מפקח בניה ירושלים

בכל מקרה, אין שום ערך למפקח בנייה שמביא איתו הקבלן המבצע, ועל אף שמפקח כזה יכול אולי לשפר במשהו את התנהלות הפרויקט, בפועל הוא לא ידע לספק לכם את הערך האמיתי שלו אתם מצפים כאשר אתם מעוניינים לשלב מפקח כזה בפרויקט שלכם.

הנדסה עיריית ירושלים

האם נדרש מפקח בנייה בירושלים לפרויקט שנערך בירושלים?

ככלל, חלק לא קטן מעבודתו של מפקח הבנייה כולל גם התנהלות מול הרשויות הרלוונטיות, סביב היתר הבנייה, הזכויות בקרקע או בנכס וכן הלאה. על כן, אפשר להעריך שעבור פרויקט שנערך בירושלים, ידע מפקח בנייה בירושלים להתנהל נכון יותר מול הרשויות שאותן הוא לבטח מכיר היטב לאור ניסיון העבודה שלו בעיר. יחד עם זאת, לא מדובר במאפיין הכרחי או אפילו חשוב שאין לעבור עליו.

אחרי שאמרנו את זה, יש ערך בהחלט לכך שעיקר עבודתו של מפקח הבנייה מתבצעת באזור בו נערך הפרויקט, פשוט מכיוון שכחלק מעבודתו של המפקח, עליו להגיע לשטח לא מעט ולהיות נוכח באתר הפרויקט. ככל שהמפקח קרוב יותר, כך תהיה לו נטייה טבעית יותר להגיע לשטח ולבדוק את הדברים. ככל שהוא יהיה מרוחק יותר, כך תהיה לו מוטיבציה גבוהה יותר לנהל דברים דרך הטלפון ואת זה אתם לא רוצים בפרויקט שלכם. על כן, בשורה התחתונה, אם אתם עורכים פרויקט בירושלים, בהחלט יש מקום לחפש מפקח בנייה בירושלים, אלא אם יש לכם איש מקצוע שאתם כבר מכירים וסומכים עליו, שאינו מירושלים.

לבסוף, לעניין העלות, שימו לב שמפקח בנייה יכול לחסוך לכם המון כסף מעצם הטעויות שהוא מונע, מעצם ההוצאות הכספיות המיותרות שהוא מונע ומעצם הבטחת האיכות שהוא מספק לפרויקט ושיכולה לחסוך לכם כסף רב ועוגמת נפש רבה בטווח הבינוני והארוך. ללא כל ספק, שכירת מפקח בנייה לפרויקט הוא מהלך משתלם וכדאי, גם בהיבט הכלכלי.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290