מתי חייב להשתמש בשירותי אדריכל

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

אחד מבעלי המקצוע החשובים ביותר בכל תהליך בנייה, בין אם מדובר בבנייה של מבנה מגורים, עסקים או אחר, הוא אדריכל. בעיקרון לא תמיד חייבים להשתמש בשירותיו, אך ישנם מקרים שחייבים לעשות זאת, ובאופן כללי, היום יותר ויותר אנשים בוחרים להשתמש בשירותיו, גם אם אין חובה בחוק עבור מקרים כמו שלהם.

הסיבה שאנשים בוחרים להשתמש בשירותיהם של אדריכלים, בלי קשר לשאלה אם יש חובה על פי חוק או אין, היא בשביל שהם יוכלו ליהנות משירותיו של גורם מקצועי, מנוסה, משמעותי, אשר יכול לספק שירות בתחום התכנון והבנייה. כך הם ידעו שכל התהליך יתבצע בצורה נכונה, מסודרת, וכן הם יוכלו ליהנות מהניסיון והידע שהוא צבר במהלך השנים באספקטים שונים שקשורים לתכנון ובנייה.

אך מעבר לכך, בתהליך עבודה עם אדריכלים, כאמור, יש אספקטים שקשורים למה שהחוק מחייב. דברים שאי אפשר לבצע בלי שמקבלים אישור אדריכלים, דברים שהרשויות לא מוכנות לקבל ולאשר, אלא אם זה תוכנן, נבדק ואושר על ידי אדריכלים מוסמכים.במובנים מסוימים, כמו במקרים רבים בתהליך בנייה, איש מקצוע כמו אדריכל מהווה את הגורם המקצועי מול עובדות הרשויות והוא אחראי על כך שהמבנה ייבנה בצורה נכונה, על פי החוק והתקנים.

לפני שנסביר מתי בדיוק יש לשכור את שירותיו של אדריכלים, חשוב להבהיר כאן נקודה משמעותית והיא, אדם רגיל מן השורה, לא יכול לתכנן מבנה ובוודאי שלא להיות אחראי על בנייתו, בדיוק כפי שהוא לא יכול לתכנן מערכת חשמל או אינסטלציה. מעבר לכך, גם אנשי מקצוע אחרים, למשל קבלנים, לא יכולים לבצע את עבודתם של אדריכלים. לכן, יש את ההפרדה ולכן החוק מחייב, במקרים מסוימים, להיעזר בשירותים של אנשי מקצוע, כמו אדריכל.

מתי יש להשתמש בשירותיו של אדריכל?

החוק מחייב, שבכל תהליך בניה או שיפוץ, אשר מחייב שינוי, פגיעה תוספות ליסודות הבית, אזי שיש צורך להשתמש בשירותיו של אדריכל. למעשה מדובר בכל מצב בו יש השפעה על יסודות המבנה. אי אפשר לתכנן מבנה מבלי להשתמש בשירותיו של אדריכל, מעצם העובדה שהתכנון מתייחס להיבטים שקשורים ליסודות המבנה ולאופן בו הוא ייבנה.

הסיבה שנדרשים להשתמש בשירותיו של אדריכל, בכל היבט שקשור ליסודות המבנה, בין אם זה בתהליך בנייה ובין אם זה בתהליך שיפוץ, היא שרק כך אפשר להבטיח שהמבנה ייבנה בצורה בטוחה על פי התקנים. אדריכל הוא בעל ידע מקצועי רחב בכל ההיבטים של הנדסת בנייה. על כן הוא ידע בדיוק כיצד הדבר אמור להתבצע בצורה מקצועית ונכונה.

הדוגמא הקלאסית היא, אם מעוניינים לבנות מבנה חדש, אז אדריכל ידע כיצד לעשות זאת באופן שהתקרה לא תקרוס, הקירת יעמדו במקום והרצפה תהיה ישרה ולא עקומה. זה יאפשר שימוש בטוח במבנה וכן איכות חיים טובה למשתמשים בו.

 

Architect Stock Photos, Illustrations and Vector Art | Depositphotos®

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290