ניהול מפקח בניה

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

ניהול מפקח בניהמי אחראי על ניהול מפקח בניה במסגרת פרויקט בניה? האם זהו קבלן הביצוע שאותו שכרתם כדי שיבצע את עבודות הבניה או שאתם הם דווקא אלו שצריכים לנהל את המפקח? ובכן, אם אינכם יודעים את התשובה, ייתכן שאתם צריכים מידע נוסף לגבי תפקידו של מפקח הבניה, ואז הכל יתבהר לכם.

ניהול מפקח בניה אגס הנדסה

מפקח בניה הוא פונקציה הנדסית מקצועית בענף הבנייה, שאחראית לוודא שכל פעולות הבניה מבוצעות על פי החוק, על פי הכללים והסטנדרטים ההנדסיים הנדרשים, על פי תכנית הבניה, על פי היתר הבניה שניתן לפרויקט ועל פי לוחות הזמנים שהוגדרו לפרויקט. אם תבחנו את האינטרסים של קבלן הביצוע שלכם, תגלו שישנם הרבה מקומות בהם הוא היה רוצה לעגל פינות ולחסוך בעלויות, בניגוד לכללים ולסטנדרטים שאתם מצפים להם כלקוחות. בהתאם לכך, מפקח בניה הוא למעשה איש מקצוע שמייצג את האינטרסים שלכם ולא של קבלן הביצוע, ולכן ניהול מפקח בניה הוא תפקיד שאתם רוצים לקחת על אחריותכם הבלעדיות ולא להשאיר אותו לשיקול דעתו של קבלן הביצוע.

כיצד באה לידי ביטוי אחריות זו?

ניהול מפקח בניה זה אומר שאתם הם אלה שבוחנים את ההתנהלות של מפקח הבניה,ניהול ופיקוח פרויקטים בבנייה מקבלים ממנו דיווחים ועוקבים יחד איתו אחר התקדמות הפרויקט. אחריות זו באה לידי ביטוי למשל בכך שאתם רוצים לנהל עם המפקח שיחות תקופתיות, שבתקופות מסוימות יכולות להיות כל יום או מספר פעמים ביום, ובתקופות אחרות אפשרי לנהל אותן גם פעם בשבוע, בהתאם לשלבי הפרויקט. זה אומר שאתם לא משאירים את הפרויקט לידיו של קבלן הביצוע כאשר אין לכם פנאי לטפל בעניינים. אם למשל אתם נוסעים לחו"ל או לנופש משפחתי במהלך הפרויקט, אתם ממנים מישהו מבני המשפחה או חבר קרוב שישמור על קשר עם המפקח, ואתם עצמכם מעורבים בעניין באופן רציף. בכל מקרה, אתם לא רוצים להגיע למצב בו הקבלן אומר לכם "אל תדאגו, אני מטפל בעניין".

האם לא דרוש ידע מקצועי כדי לנהל מפקח בניה?

פיקוח בניה הוא עניין סופר מקצועי השמור לידיהם של מהנדסי בניין. ניהול מפקח בניה לא מתייחס לכך שאתם עוקבים אחרי המפקח, קובעים את סדר יומו ואומרים לו מה לעשות בכל רגע נתון, אלא שאתם ממלאים את האחריות שלכם לבדוק שהוא אכן עושה את העבודה, שהוא נוכח באתר ושהוא מתעניין, שואל, מעורב ולעיתים גם מביא ריג'קטים שדורשים טיפול, לא מעבר לכך.

ניהול מפקח בניה היא פעולה שנמצאת לחלוטין בתחום אחריותו של הלקוח, ועל הלקוח להיות גם הגורם שמגייס את המפקח. מפקח הבניה מבצע את עבודת הפיקוח על מנת לוודא שהאינטרסים של הלקוח מקבלים מענה מלא, ולכן גם ניהול פעילותו צריך להתבצע על ידי הלקוח באופן מלא.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290