ניהול פרויקטים בעזרת ממונה בטיחות: למה זה חשוב?

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

מנהלים פרויקט בנייה ורוצים שהעובדים שלכם יחזרו בשלום הביתה? הגעתם למקום הנכון. במאמר הבא נסביר מה חשיבות הבטיחות באתרי בנייה, למה חשוב למנות ממונה על הבטיחות וגם, מה החשיבות בהדרכות בטיחות? כל התשובות.

חשיבות הבטיחות באתרי בנייה

בשנים האחרונות חלה עלייה מטאורית של ממש בכמות תאונות העבודה באתרי בנייה. על פי הסטטיסטיקה, 90% מתאונות העבודה נגרמו כתוצאה מעבודה בגובה. לכן, תחום הבטיחות בעבודה באתרי בנייה תפס בשנים האחרונות תאוצה, על מנת לצמצם כמה שיותר את הסיכוי לתאונות עבודה.

בתוך כך, במידה ואנחנו רוצים לוודא כי נושא הבטיחות מקבל את היחס המגיע לו ולצמצם את כמות הנפגעים ככל שניתן, עלינו להבין קודם אילו סוכנות עלולות לארוב לנו באתר הבנייה.

אילו סכנות אורבות לנו באתרי בנייה?

אתר הבנייה הוא למעשה שכונה של ממש, שכונה שבה עוברים עשרות, אם לא מאות אנשים ביום, כלי רכב, מנופים, פיגומים, משאיות כבדות ובעצם מה לא. בתוך כל האנדרלמוסיה הזו אורבות לעובדים סכנות מידיות באופן יום יומי.

אז נתחיל בזה שהסכנה הכי גדולה עבור העובדים היא האדישות והתחושה שהכל בסדר, לי זה לא יקרה. בסופו של דבר, עובד שמרגיש שהוא בטוח מידי בסביבת העבודה שלו, זה עובד שנמצא בסיכון תמידי, פה שניים מחבריו לעבודה.

אתר הבנייה יכול להציב את העובדים שלו בפני סכנות שונות, כמו נפילה מגובה, התחשמלות, התפרצות אש או פגיעה מחפצים חדים. הסכנות האלה אורבות בכל פינה ולכן נולד הצורך בדמות מקצועית שתהיה אמונה על תחום הבטיחות, היא ממונה הבטיחות.

ממונה הבטיחות – על מה הוא אחראי?

ממונה הבטיחות באתר הבנייה אחראי, פשוטו כמשמעו, על כל תחום הבטיחות באתר. הוא אחראי על כך שציוד הבטיחות באתר יעמוד בכל התקנים המחמירים וכמובן יהיה תקין ומוכן לעבודה. הוא זה שאחראי על כך שכל העובדים באתר יעברו הדרכות בטיחות רלוונטיות לתחום העיסוק שלהם.

מדובר בדמות מקצועית שתפקידה לוודא שכל העבודה באתר מתבצעת על פי נהלי הבטיחות ועליו לפעול באופן יזום על העת על מנת לאתר את הסכנות האורבות באתר הבנייה.

אגב, קבלן בניין שלא יעסיק ממונה בטיחות פשוט עובר על החוק, מפקיר את חיי העובדים שלו וצפוי לעמוד בקנסות כבדים.

הדרכות בטיחות – על קצה המזלג

הדרכת בטיחות עובדים באתרי בנייה הינה חשיבות מכרעת בכל הקשור לשמירה על הערנות של העובדים וחשיפה שלהם לסכנות שעלולות לצוץ. אם כן, על כל עובד באתר לעבור את ההדרה הרלוונטית לו, על פי תחום העיסוק שלו. אולם, יש כמובן גם הדרכות כלליות שכלל העובדים צריכים לעבור.

עובדים שעוסקים בעבודה בגובה יצטרכו לעבור הדרכה ספציפית שמכשירה אותם לעבוד בגובה, אם זה באמצעות פיגומים, במות הרמה, מנופים או סנפלינג. אולם כמובן שעובדים אלה יצטרכו לעבור הדרכה כללית של התנהלות נכונה באש ובחשמל.

רוצים להיות שקטים בכל הקשור לבטיחות באתר הבנייה שלכם? זה הזמן לפנות לחברת אילן זדה – שירותי בטיחות בעבודה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290