סוגי העץ שמפקח בניה צריך לשים לב

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

כאשר משווים בין בניינים ומבנים נמוכים יחסית לבין בניינים רבי קומות, ניתן לראות הבדלים בחומרי הגלם. מבנים רבי קומות בנויים באופן מובהק מחומרי גלם כדוגמת פלדה ובטון ובלוקים וכדומה. לעומת זאת, בניה נמוכה ובניינים בעלי מספר קומות מצומצם ניתן לבנות גם מעץ. מגמה זו בהחלט מתרחבת בארץ, הן בבניה כפרית והן בבניה ביישובים עירוניים מסוימים. לא כל סוגי העצים טובים באותה המידה לבניית בניינים, במאמר הבא נסביר מהם סוגי העץ ומה המאפיינים של הסוגים שמשמשים לבניית בניינים.

האם יש משמעות לכמות העץ שצריכים

לצורך בניית בניינים מפקח הבניה צריך לפקח על סוג העץ בו משתמשים, נהוג לבחור סוגי עצים בהתאם לאופי הבניה וכמות העץ שבה עושים שימוש. נסביר: חלק מהבניינים מורכבים מעץ כחומר גלם יחיד או כמעט בלעדי. לעומת זאת, בבניה קלה למשל, ניתן למצוא מבנים שבהם משתמשים במסגרות של עץ ומרכיבים שונים, למשל לסגירת חלק מהחדרים, לגגות, ליצירת מרפסות, עליות גג וכדומה. כאשר העץ הינו חומר גלם משלים, השיקולים לבחירתו יהיו שונים מאשר אם הוא מהווה חומר גלם עיקרי. השיקולים כוללים היבטים של עמידות, יציבות, יכולת עיבוד וכן גם עלויות.
ישנם מספר מחסני עצים אשר יוכלו לספק לכם כל סוג עץ המתאים לבניה ובכל כמות שתצטרכו.

עץ גושני לעומת עץ רך, מהם ההבדלים

הן עץ גושני והן עץ רך עשויים לשמש להקמת בניינים המלווה בפיקוח בניה של מהנדס בניין המפקח על עבודות הבניה. לכל סוג, יתרונות וחסרונות. וכמובן, לכל סוג קיים היצע מגוון של עצים, בעלי מאפיינים משלהם שאת חלקם נזכיר בהמשך. קודם כל, נדגיש כי עץ רך, כדוגמת אורן או ארז, אינו בהכרח בלתי מתאים לבניה. אלה הם עצים שקל למדי לעבד אותם הם בדרך כלל גם יותר זולים ולרוב מפקח בניה מנוסה ימנע מלהשתמש בהם.. הם לא בהכרח יתאימו להקמת חלקי תמיכה ויסודות אולם משתמשים בהם למשל לצורך בניית משקופים, חלקי חלונות, דלתת וכדומה. לעומת זאת, עץ גושני שהוא לרוב חזק ועמיד הרבה יותר, יתאים ממש לצורך בניית בניינים במובן המקובל של המילה. ניתן להכין ממנו קורות גדולות ורחבות, ליצור קירות, רצפות וחלקי גגות ועוד.

עצים רכים וקשים, הזמינים לבניה

עצים רכים, למשל אורן שצבעו לבן או צהבהב. הוא פחות צפוף ואם הוא איכותי, יתאים גם לבניית גגות משופעים. סוג נוסף של עץ רך הינו אורן מפינלנד שניתן להשיג אותו גם לאחר טיפול שהופך אותו יותר עמיד למים ולמזיקים שונים. דאגלס פייר הינו עץ רך נוסף, אך כזה שמאופיין ביותר עמידות. הוא עמיד גם במזג אוויר מאוד קשה ואפשר להקים ממנו מבני עץ יפים וכן גם פרגולות או חלקי מבנים. דוגמאות לעצים קשים שמתאימים לעיבוד, בין היתר עץ אלון ועץ טיק. דובדבן ואירוקו וכן איפאה (מאוד מקובל למשל להתקנת חיפויים וריצופי עץ). איפאה למעשה הינו שם כולל של כל מיני סוגים, הנבדלים בצפיפות ובעמידות. טיק, הינו עץ טרופי שהינו עמיד מטבעו מפני מזיקים, בזכות מרכיבים שומניים טבעיים. לא זול, אך איכותי ביותר.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290