סמכויות מפקח בניה

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

למפקח בניה סמכויות רבות וטוב שכך. הפרויקט כולו נמצא באחריותו ועליו לדאוג לכך שיתחיל ויסתיים בזמן, ללא חריגות תקציביות וללא מפגעים בטיחותיים. המפקח הוא המפקד העליון.

סמכויות מפקח בניה

מפקח הבניה מאשר תשלומים לספקים, קובע את לוח הזמנים של העבודות השונות בשטח על פי לוח הזמנים הכללי של הפרויקט, המפקח מנהל את כל עובדי הפרויקט, מאשר שימוש בחומרים, מאשר תקנים בטיחותיים בכפוף לדרישות הרשויות, בסמכות המפקח לפטר עובדים, להחליף ספקים, לבצע שינויים ולחרוג מהתכנון במקרה הצורך וזו רק רשימה חלקית של מכלול סמכויותיו של מפקח בניה.

סמכויות מפקח בניה הן בסיס איתן להצלחת הפרויקט

המפקח הוא המגשר והמתאם בין אנשי המקצוע הרבים המעורבים בפרויקט הבניה. כמו בורר, בסמכותו לקחת החלטה כשיש חילוקי דעות בין שני בעלי מקצוע או חוסר התאמה בתכנון של משימות מתחומים שונים של הבניה. המפקח מפעיל שיקול דעת מקצועי על פי הצרכים של הפרויקט ועל פי נתוני הזמן והתקציב העומדים לרשותו. אם הפרויקט לא יעמוד בלוח הזמנים המתוכנן, יבואו בתביעות אל המפקח. אם חלילה אחד העובדים ניפגע באתר הבניה, את המפקח והתנהלותו יחקרו, לכן אחריותו כבדה.

בחירתו של מפקח בניה

בחירה של מפקח בניה נעשית בקפדנות רבה מאחר ומדובר בתפקיד בעל אחריות גדולה מאוד, הדורש הרבה ניסיון וידע מקצועי. מפקח בניה חייב להיות אדם אשר ניתן להאציל עליו סמכויות משמעותיות. המפקח הוא המפקד העליון של מבצע הבניה ועל פיו יישק דבר. הוא בעל הקשר עם הלקוחות, מזמיני הפרויקט. המפקח מעדכן את הלקוחות בכל שלבי הפרויקט, קצב ההתקדמות ומצב התקציב לאורך הדרך. המפקח רשאי במקרה הצורך ובאישור הלקוחות, לבצע שינויים בלוח הזמנים או בתקציב.

התנהלות על פי תנאי השטח

בענף הבניה נדרשת לא פעם גמישות רבה בתוך ניהול משבר, או צורך בשינוי של הרגע האחרון. מפקח בניה מוכרח להיות מצד אחד בעל כושר ארגון פנומנלי ודייקנות בלתי מתפשרת בלוחות הזמנים, ומצד שני בעל כושר אלתור וגמישות של פנתר. החלטות של הרגע האחרון יש לקחת במהירות ובנחישות, לשדר ביטחון לכל הסביבה ולא לבזבז זמן יקר על התלבטויות ארוכות. מפקח מקצועי מגדיר פסק זמן לא ארוך, לוקח נשימה, מגדיר זמן למחשבה פרודוקטיבית ולוקח, על פי סמכותו, החלטה.

הצלחה או כישלון

את הצלחת הפרויקט כמו גם את כישלונו, יש לזקוף לזכות מפקח הבניה. כמובן שללא הפועלים החרוצים והמקצוענים שום דבר לא היה זז, אבל בסופו של יום האחריות לטוב ולרע מונחת על כתפיו של המפקח. קרדיט מגיע כמובן לאדריכל ולמעצב הפנים, ובכל זאת, מי שהיה שם בשטח שעות וימים, מבוקר עד ערב, מי שישב אחרי שעות העבודה לבצע חישובים, או לחתום על צ'קים, או לתעד אירועים, הוא מפקח הבניה. מי שלוקח את כל האחריות, הוא מפקח הבניה.

אגס הנדסה ופיקוח

ניהול תמא 38, ליווי הנדסי בבניית וילות, מיטב הטכנולוגיה, ליווי ועדי בתים בתוספות בניה, יחס אישי והבנה את צרכי הלקוח, כל אלה ועוד מציעה לך אגס הנדסה ופיתוח, חברת בניה ומקצועית ובעלת מוניטין. אנו ממתינים לך כאן.

 סמכויות מפקח בניה

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290