עוזר בטיחות חוק חדש במדינת ישראל

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

בעקבות ריבוי מקרים של תאונות עבודה באתרי בנייה בשנים האחרונות, נכנס המחוקק לפעולה והוביל תיקון חוק שאושר על ידי הכנסת בסוף 2018. תיקון חוק זה מיועד להסדיר את הנושא של חובת מינוי עוזר בטיחות בכל אתר בנייה העומד בקריטריונים המוגדרים בחוק. במסגרת תיקון החוק, מנהל העבודה ממנה עוזר בטיחות שאחראי על שורה של נושאי בטיחות בפרויקט, נושאים שעד כה היה אחראי עליהם מנהל עבודה, בנוסף לכל העיסוקים הרבים שלו בפרויקט. בכל הקשור לנושא של עוזר בטיחות חוק ארגון הפיקוח על העבודה הוא החוק הרלוונטי והוא גם החוק שאליו הוכנס התיקון האחרון בסוף 2018, המתייחס ספציפית לנושא זה.

מה אומר החוק לגבי חובת מינוי עוזר בטיחות?

על פי תיקון החוק שנתקבל כאמור, עוזר בטיחות חייב להיות ממונה בכל פרויקט בניה של מבנה בעל 7 קומות לפחות ובעל שטח כולל של 1,000 מ"ר לפחות. יחד עם זאת, גם באתרי בנייה שאין חובה למנות עוזר בטיחות חוק ארגון הפיקוח על העבודה קובע כי מפקח העבודה הכללי יכול לדרוש מינוי של עוזר בטיחות אם לדעתו עוזר כזה נדרש לאור תנאי העבודה בפרויקט או לאור מאפייניו. כאמור, בכל הקשור לנושא של עוזר בטיחות חוק ארגון הפיקוח על העבודה הוא החוק המגדיר מה מותר ומה אסור, מי חייב ומי אינו חייב ולכן אם יש לכם ספק בעניין זה, תוכלו לפנות ללשון החוק, או שתוכלו להיעזר בגורם מקצועי כדוגמת קבוצת אגס שתנחה אתכם בנושא ותסייע לכם בכל הקשור להכשרה, הדרכה, מינוי, ליווי וייעוץ לעוזר בטיחות.

מפקח בניה ירושלים

מי יכול להיות עוזר בטיחות?

על פי תיקון החוק שהתקבל, עוזר בטיחות חייב להיות בגיר מעל גיל 18 שעבר הכשרה ייעודית בת 45 שעות בנושא ספציפי זה. את ההכשרה ניתן לעבור בכל אחד ממוסדות הלימוד שאושרו למטרה זו על ידי משרד העבודה והרווחה. בתום ההכשרה, על התלמיד לעמוד במספר קריטריונים על מנת לקבל את ההסמכה הנדרשת, ומאותו הרגע הוא יכול פשוט להתחיל לעבוד כעוזר בטיחות באתרי בנייה שונים. בנושא הספציפי של מי יכול להיות עוזר בטיחות חוק ארגון הפיקוח על העבודה אינו אוסר על אף אדם לעסוק במקצוע לרבות לא על עובדים זרים. יחד עם זאת, על מנת להבטיח שעוזר הבטיחות יכול למלא את תפקידו בצורה נאותה וראויה, החוק לא מאפשר לעבור את ההכשרה בליווי מתרגם, מה שמבטיח שרק דוברי עברית יוכלו לקבל את ההסכמה הנדרשת.

אם אתם עומדים בפני המשימה של מינוי עוזר בטיחות ואם אתם לא יודעים איך לעשות את זה, מה אומר החוק ואיך עליכם ליישם אותו, המומחים של קבוצת אגס עומדים לרשותכם, ילוו אתכם בכל התהליך ואף ילוו את עוזר הבטיחות שמיניתם לאורך כל הפרויקט.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290