פיקוח בניה בפרויקט בניה ירוקה

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

פיקוח בניה הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בכל פרויקט בניה, כמובן מנקודת מבטו של הלקוח עצמו, של היזם. חשיבותו של פיקוח בניה בפרויקט בניה ירוקה אינה שונה במאומה, אם כי עצם העובדה שמדובר בפרויקט בניה ירוקה מכתיבה את הצורך או אפילו ההכרח, שלמפקח הבניה יהיה ניסיון וידע בתחום הבניה הירוקה על מנת שיוכל לבצע את עבודתו כנדרש. מה זה פיקוח בניה? מדוע מדובר במרכיב כל כך חשוב? ואיך זה מתחבר עם בניה ירוקה? על כך בשורות הבאות.

מה זה פיקוח בניה ומדוע זה כל כך חשוב?

מפקח בניה הוא איש מקצוע בעל הסמכה בהנדסת בניין, שאחראי למעשה לפקח על פרויקט הבנייה מעיניו של הלקוח, של היזם. מפקח הבנייה צריך לוודא שהבנייה בפועל תואמת את תכנית הבנייה ואת היתר הבנייה שניתן לפרויקט. הוא צריך לוודא שהבנייה מבוצעת בצורה מקצועית, על פי העקרונות ההנדסיים, הטכניים והאסתטיים הנדרשים ועל פי הסטנדרטים שהוסכמו בין הלקוח ובין הגורמים המבצעים. הוא צריך לוודא למשל שהבטון שמשמש ליציקת היסודות ושלד המבנה הוא בטון טרי ואיכותי שעומד במפרט ההנדסי הנדרש ושהיציקה שלו מבוצעת כפי שצריך. הוא צריך לוודא שהריצוף שמותקן הוא הריצוף שהוזמן ושהוא מותקן בצורה מוקפדת ומיושרת, שהחלונות והדלתות שהותקנו, תואמים את אלו שעליהם הוסכם וכן הלאה. למעשה, מפקח הבנייה הוא העיניים המקצועיות של היזם בתהליך הבנייה ומכאן גם חשיבותו.

ואיך זה קשור לבניה ירוקה?

פיקוח בניה בפרויקט בנייה ירוקה חייב להתבסס על העקרונות הייחודיים של בנייה ירוקה, ולכן מפקח בניה בפרויקט כזה חייב להיות בעל רקע, ניסיון וידע בתחום הבניה הירוקה. בניה ירוקה כוללת בתוכה שורה ארוכה של היבטים כדוגמת חיסכון באנרגיה, מחזור מים אפורים, שימוש בחומרים ירוקים עד כמה שניתן, מזעור התהליכים המזהמים שעליהם תתבסס תחזוקת הבית ותפקודו וכן הלאה. כל אלה באים לידי ביטוי למשל בסוג הבטון ועובי הבטון הנדרש, בסוג הטיח הנדרש ובשכבות הבידוד שצריך ליישם. הם באים לידי ביטוי בסוג החלונות שצריך להרכיב (בידודית) על מנת למקסם את החיסכון באנרגיה בגין חימום וקירור חלל המבנה. הם באים לידי ביטוי במערכות חכמות לניקוז מים אפורים לצורך שימושים אלטרנטיביים (למשל אגירת מי כביסה לצורך הורדת מים בשירותים או השקיה). המדובר במערכות ואלמנטים שאינם מיושמים כלל בבניה ירוקה ועל כן פיקוח בניה בפרויקט בניה ירוקה חייב להתבצע על ידי מפקח בניה שמכיר את העולם של בניה ירוקה ויודע לבחון ולפקח גם על העבודה עם מערכות ואלמנטים אלה.

שימו לב שפיקוח הבניה הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור הלקוח או היזם, עד כדי הצורך בכך שהמפקח יגויס על ידי הלקוח עצמו ולא על ידי הקבלן בכדי למנוע ניגוד עניינים. בהתאם לכך, די קל להבין מדוע גם חשוב שתהיה לו הבנה בסוג הבניה עליה הוא מפקח.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290