קורס מפקחי בנייה

A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.
תוכן עניינים

קורס מפקחי בניה נועד להכשיר אנשי מקצוע לפי תקנות של משרד העבודה. הקורס מיועד לקהל יעד מגוון וכדאי להכיר את המאפיינים שלו טרם ביצוע פרויקטים בענף הבניה.

מהו קורס מפקחי בניה ?

קורס פיקוח בניה מכשיר עובדים מקצועיים בתחום הבניין, ההנדסה והנדל"ן. מאפייני הקורס מוגדרים על ידי משרד העבודה, היות וזהו הגורם הממשלתי שאחראי על אכיפת הנושא ועל הרגולציה שקשורה אליו. עם זאת, את הקורס עצמו ניתן ללמוד ביחידות חוץ של מגוון מוסדות ברחבי הארץ. מבחינת קהל היעד, הדבר החשוב ביותר הוא להשתמש בקורס על מנת לצבור את הידע הרלוונטי. בהמשך, ניתן להיעזר בקשרים האישיים שנוצרים בקורס עם נציגי חברות ניהול פרויקטים בבניה על מנת להשתלב בענף ובמקצוע.

קהל היעד של קורס מפקחי בניה

קהל היעד העיקרי של הקורס כולל גברים ונשים בגילאים שונים שרוצים לעבוד בתחומי הבניין המעוניינים להתפרנס מפיקוח בניה , ההנדסה והנדל"ן. מלבד גברים ונשים צעירים ללא רקע מוכח או ניסיון, הקורס גם פונה לעובדים בתחום הבניין שרוצים לקדם את הקריירה שלהם ולהשיג תפקידי פיקוח בניה של פרויקטים פרטיים או ציבוריים. כמו כן, קהל היעד של הקורס כולל מהנדסי בניין, הנדסאים, מנהלי עבודה ועוד. מהבחינה הזו, לקורס יש יתרון כי הוא נוגע בנושאים שונים.

גם מפקח בניה עם ניסיון חייב להמשיך ולהתמקצע בתחום הבניה

תכני לימוד בולטים של קורס מפקחי בניה

הדרך הטובה ביותר להכיר את מאפייני קורס מפקחי בניה היא לבחון את נושאי הלימוד. ראשית, תכני הקורס עוסקים בהיבטים בטיחותיים של פרויקטים בענף הבנייה. ההיבטים הבטיחותיים משתנים לעיתים קרובות, על רקע תקנות חדשות של משרד העבודה ולאור הסקת מסקנות מאירועי בטיחות. שנית, הקורס מקנה ידע נרחב ושלל כלים לפיקוח מקצועי על פרויקטים ומיזמים. מעבר לכך, הקורס כולל שיעורים על תהליכי ניהול אתרי בנייה, ההתנהלות הנדרשת ממפקחים ועבודה מול רשויות מקומיות.

מפקחי בניה מומלצים הם לרוב מפקחים אשר עברו את ההסמכה המתאימה במשרד העבודה

שילוב בין ידע תאורטי ומעשי

עוד מאפיין בולט של הקורס הוא השילוב בין הידע התאורטי והמעשי. את הידע התאורטי צוברים המשתתפים בכיתות ובמפגשים פרונטאליים מול מרצים, בעוד את הידע המעשי הם מקבלים מהשטח. במסגרת הקורס יש ביקורים באתרי בנייה, מפגשים עם יועצי בניה ופיקוח מקרוב על פרויקטים בענף הפרטי והציבורי. יתרה על כך, הקורס כולל סדנאות מעשיות שבהן המשתתפים מקבלים הזדמנות להביא לידי ביטוי את הידע שצברו.

איזה תעודה מקבלים אחרי שמסיימים קורס מפקחי בניה?

קורס מפקחי בנייה מאפשר למי שעובר בהצלחה את מבחני הרישוי של משרד העבודה לקבל תעודת מקצוע. תעודת מפקח בניה מקלה על מציאת עבודה בתחום, מאפשרת למפקחי בניה לדרוש תגמול גבוה יותר עבור העבודה שלהם וגם מסייעת ללקוחות לדעת שהם מתנהלים מול גורם אמין. כמו כן, בחלק ממוסדות הלימוד מעניקים למשתתפים תעודות מפקחי בניה מטעם ארגון הקבלנים. מנגד, במוסדות אחרים מציעים מסלול שבסיומו מקבלים דיפלומת מפקחי בניה מטעם משרד הפנים.

אתם מחפשים מה ללמוד אחרי צבא או איך להתפתח מהמקצוע הנוכחי שלכם בתחום הבניה,

אם אתם רוצים ללמוד מקצוע מבוקש ומתגמל – קורס מפקחי בניה הוא בדיוק בשבילכם!

קורס מפקחי בניה – האם הקורס מתאים לי ?

הביקוש למפקחי בניה הולך וצומח בשנים האחרונות, הן בשיפוצי בתים או פרויקטים של תמא 38, והן במגזר הציבורי לצורך בניית מבנים ממשלתיים שונים.

מורכבות הפרויקטים הללו, שנובעת בין היתר משינויים תדירים בדרישות, בתקנים ובנהלי העבודה בתחום הבניה, מחייבת שילוב מפקח בניה כדי להבטיח את הצלחתם.

אם אתם בעלי כישורי ניהול, תקשורת בין אישית גבוהה ואהבה לפרטים וחולמים להיות מפקח בניה, פיקוח בניה הוא התחום שלכם.

קורס מפקחי בניה – מה תפקידו של מפקח בניה בפרויקט?

ניהול ופיקוח פרויקט בניה הוא פרויקט מורכב שמערב מספר רב של גורמים ודורש ניהול של פרטים רבים ופיקוח צמוד, וזהו תפקידו של מפקח הבניה.

מפקח הבניה נדרש להבטיח שהפרויקט מתנהל על פי התוכניות והמפרטים שאושרו ולאתר ליקויים וכשלים בבניה תוך מציאת הפתרונות המתאימים.

ניהול הפרויקט כולל גם בקרה ופיקוח על איכות החומרים והעבודה, דיווחים שוטפים ומעקב אחר התקציב.

קורס מפקחי בניה – למי מתאים הקורס ?

אם אתם מעוניינים להשתלב בענף הבנייה במקצוע ניהולי מבוקש, או אם אתם כבר עובדים בתחום הבניה ורוצים להתקדם בקריירה לתפקיד ניהולי, קורס מפקחי בניה יכול בהחלט להתאים לכם.

הקורס למעשה מיועד לכל מי שעוסק ונמצא בתחום הבניה ורוצה להעמיק את הידע המקצועי בכל תהליכי הבניה ואופן ניהול פרויקטים מתחילתם ועד סופם, ממנהלי עבודה וקבלני שיפוצים ועד מהנדסי והנדסאי בניין.

פיקוח בניה וניהול פרויקטים- הקורס

קורס מפקחי בניה – אז מה לומדים בקורס ?

הקורס מאפשר לכם לרכוש ידע, כלים ומיומנויות בכל הנושאים הקשורים לפיקוח וניהול הפרויקטים. מעבר להכרת החומרים, הטכנולוגיות והטכניקות הדרושות לבניה, הלימודים מעניקים גם ידע בניהול תקציב הפרויקט, קריאת התוכניות ואיתור ליקויי בניה ותקלות אפשריות והדרכים לפתרון. במרבית הקורסים תלמדו גם כיצד להתנהל מול הגורמים השונים המעורבים בפרויקט, על היבטים משפטיים ורגולציות בענף הבניה ועל הדרישות והתקנים בענף מפקח בניה.[

כמה זמן אני צריך להשקיע בקורס מפקחי בניה ?

משכי הקורס משתנים ממוסד לימודי אחד לאחר, אבל הם בדרך כלל נמשכים בין עשרה לעשרים מפגשים שבועיים, אשר מתקיימים ברובם בשעות הערב. באופן כזה, ניתן לשלב את הקורס עם עבודה.

חלק מהקורסים משלבים לימודים תיאורטיים יחד עם לימודים מעשיים כדי שתכירו את התחום מקרוב, ורובם משלבים פרויקט גמר של פיקוח על פרויקט בניין שבו אתם מיישמים את הידע והכלים שרכשתם במהלך הקורס.

קורס מפקחי בניה – איפה אפשר ללמוד להיות מפקח בניה ?

מינוי מפקחי בניה הוא באחריות משרד הפנים אשר דורש הכשרה מקצועית באמצעות קורס מפקחי בניה, והשלמתו בהצלחה תוך שנה עד שנה וחצי ממועד המינוי לתפקיד. קורסים לפיקוח בניה קיימים במכללות שונות ברחבי הארץ, כולל היחידה ללימודי חוץ במרכז האקדמי למשפט ולעסקים. ניתן גם למצוא קורסים לפיקוח בניה של משרד העבודה במימון המדינה או במימון עצמי.

קורס מפקחי בניה – כמה אני יכול להרוויח במקצוע ?

מפקחי בניה יכולים להשתלב במספר רב של תחומים בענף הבניה, כגון פרויקטים פרטיים בבניה, חברות בניה גדולות, קבלנים וועדות מקומיות. שכרם של מפקחי בניה מתבסס על אחוזים מעלות הפרויקט, תשלום לביקור באתר או שכר חודשי קבוע. משכורת של מפקח מתחיל יכולה לנוע בין עשרת אלפים לשלושה עשר אלף שקל לחודש ולהגיע לשכר שנע בין ששה עשר לעשרים אלף שקלים לחודש, אחרי חמש שנים.

קורס מפקחי בניה

מתכונת הלימודים ושעות השיעורים

רוב האנשים שבוחרים בקורס מפקחי בניה כאמצעי לקדם את הקריירה האישית עושים זאת בגלל מתכונת הלימודים הנוחה. אף על פי שהיקף הקורסים משתנה בין מוסדות הלימוד, מדובר במסלול קצר יחסית שנמשך 10-20 מפגשים שבועיים. את רוב הקורסים ניתן לשלב בשעות הערב ויחד עם עבודה או קריירה, מה גם שחלק גדול מהשיעורים כוללים כאמור את הסיורים בשטח ובאתרי בניה.

חברת אגס הנדסה ופיקוח מתמחה בניהול פרויקטים בבניה ומציעה ללקוחות פרטיים כמוך מגוון שירותים תחת קורת גג אחת. כל שנותר לך לעשות כעת בעבר קראו לו מנהל עבודה, היום קוראים לו מפקח בנייה. הטייטל של איש המקצוע השתנה אך עם זאת מדובר בתפקיד די דומה למה שהכרתם בתוספת כמובן של השינויים שנוספו בעקבות הקדמה.

לימוד פיקוח בניה – מקצוע עם אחריות רבה

קורס מפקחי בניה של משרד העבודהכבר מהיותנו ילדים לימדו אותו בגן או בבית הספר שבניין יציב וחזק דורש יסודות איתנים מתחתיו. האמת היא שבניה נכונה של בניין למגורים, בניין לעסקים או אפילו בית פרטי דורשת בין היתר גם יסודות חזקים אך גם תכנון מקדים ומקיף, גם יכולות לחבר בין כל בעלי התפקידים שיעבדו כמקשה אחת, גם לוודא שהעובדים עושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר, גם יכולת לעצב את הבית בצורה מושלמת וגם למנוע פגיעה בסביבה – כל אלו ועוד נכנסים לתחום של לימוד מפקח בנייה.

אז מהו למעשה תפקידו של מפקח הבניה?

מפקח בניה מומלץ למעשה מלווה אתכם לאורך כל הדרך, מתחילת הפרויקט ועד סופו. מפקח בניה מתחיל אתכם בתהליך עוד הרבה לפני שמונחת האבן הראשונה באתר הבניה, הוא מתכנן אתכם ביחד כיצד ייראה הבניין או הבית, באלו חומרים נכון להשתמש, מיהם אנשי המקצוע המועדפים, כיצד לייעל את תהליך הבנייה מבחינת הזמן וכמובן כיצד ניתן לחסוך מבחינה כספית מבלי כמובן לחסוך באיכות. לימוד לקראת הסמכה כמפקח בניה הוא ארוך ואף מייגע לעיתים, זו הסיבה שלא כל אחד או אחת מאיתנו יכולים להיות מפקחי בנייה וזו בדיוק הסיבה שאם התחלנו ללכת על פרויקט גדול אנחנו רוצים לידנו איש מקצוע מושלם.

מה יקרה אם תחליטו לגשת לפרויקט ללא מפקח בניה מקצועי

חשיבתו של מפקח בניה היא עצומה, היא עצומה עד כדי כך שאפשר בהחלט לומר שמפקח בניה איכותי ומקצועי יכול לעשות את ההבדל בין פרויקט מוצלח מאוד לפרויקט בינוני ואפילו פחות מכך. בימים שלנו, למרות הפיקוח הצמוד ולמרות האישורים האינסופיים הנדרשים לבניה עדיין נמצא קבלנים או בונים שמעגלים פינות, שמשתמשים בשיטה הישראלית הידועה לשמצה של 'יהיה בסדר', שלא מתקנים ליקויים בזמן וכל אלו גורמים לנזקים בלתי הפוכים בבניין שאתם אמורים להתגורר או לעבוד בו.

על מנת למנוע מצבים אלו מראש לא צריך לקחת סיכונים מיותרים ולבחור מפקח בניה שאתם באמת יכולים לסמוך עליו בעיניים עצומות, זה בדיוק איש המקצוע שאתם צריכים לצדכם לאורך כל הפרויקט. לימוד פיקוח בניה טומן בתוכו הרבה מאוד ידע והרבה מאוד ניסיון, מומלץ למצוא עבור הבניה שלכם איש מקצוע שגם מבין לעומק את הידע התיאורטי ובמקביל כבר פיקח על תהליכי בנייה כאלו ואחרים ויודע לעשות את השילוב המושלם בין שני הפרמטרים.

יש לכם כתובת אמיתית לפנות אליה בכל שלב בתהליך הבניה

לימוד פיקוח בניה לאחר הפרויקט הבניין שלכם יקבל כתובת עם רחוב ומספר אבל אנחנו ממליצים לכם שתהיה לכם כתובת אפילו עוד בטרם הבניין נבנה וזה אומר כמובן בחירה מושכלת של מפקח בניה שילווה אתכם לאורך כל התהליך. מעבר לעובדה שמפקח בניה בוחר עבורכם את אנשי המקצוע המתאימים, מדווח לכם על כל התפתחות בבניה, בודק באופן שוטף את הקבלנים שעובדים בדיוק לפי התכנית, משתמש בחומרים האיכותיים והיעילים ביותר וגם חוסך לכם עלויות הוא פשוט מספק לכם כתובת לפנות אליה בכל בעיה, בכל שאלה, בכל חשש ומספק לכם את הביטחון הדרוש.

התחלת פרויקט בניה מלווה גם בכאבי ראש: היתרי בנייה, תקנות בטיחות, ועדות, חומרים, כוח אדם. עם כל כך הרבה כאב ראש, נראה שאין מנוס מליווי צמוד של מפקח בניה מנוסה.

דרושים מפקחי בניה למגוון פרויקטים

תכנון ובניית מגדלי משרדים, בנייני מגורים או מבנה ציבורי, זה לא ממש משנה – לכל הפרויקטים הללו יש מכנה משותף אחד, והוא שלא זזים מילימטר ללא מפקח בנייה צמוד שילווה אותך לאורך כל הדרך ויקל עליך את המלאכה. החל משלב התכנון, בקשות לאישורים והיתרי בנייה, והתמודדות מול ועדות ורשויות שונות, עבור בבחירת כוח האדם המתאים וספקי החומרים המומלצים וגומר בעבודה בשטח, כל הפעולות יכולות להיות סיוט ללא מפקח בנייה מקצועי ובעל ניסיון.

דרושים מפקחי בניה? המקצוענים שלנו לרשותך

אז כשהצורך מפקחי בנייה הובן במקצת, אפשר להמשיך ולספר לך מעט על עבודתו של מפקח בנייה בפועל. האמת היא שתפקיד המפקח הוא רחב מאוד ומשלב כמה וכמה תחומים ומיומנויות. ראשית, יש לציין שניתן לשכור את שירותיו של מפקח בנייה לכל שלב בבנייה. למשל, לסיוע בקבלת ההיתרים מהועדה לתכנון ובנייה או בבחירת הספקים ואנשי המקצוע. ניתן גם, כמובן, לקבל מהמפקח ליווי צמוד בעבודה השוטפת בבסיס המבנה, בשלד, בגימורים, במערכות החשמל והגז ועוד.

כשלים וליקויים – לא אצלנו

אחת מהסיבות הנפוצות שבגללה לקוחות בוחרים לערב מפקחי בנייה בפרויקטים שלהם היא היכולת של המפקח לזהות ולצמצם ליקוי בנייה שונים ולטפל בהם בזמן. מפקח מקצועי אשר לו כמה שנות ניסיון בתחום הבנייה יידע להסתכל קדימה ולהעריך האם התכנון העומד לנגד עיניו עומד בתקני הבטיחות השונים. היתרון שקיים אצל מפקחי בנייה לעומת הלקוחות הוא הניסיון הרב. פיקוח מקצועי יזהה כשלים ויתקן אותם בעוד זה אפשרי, בעוד שעין בלתי מקצועית הייתה "מחליקה" את זה, לזמן שבו יהיה יקר ומסובך לתקן.

איך בוחרים מפקח בנייה?

דרושים מפקחי בניה

ראשית, זה ברור שעל המפקח להראות תעודת הכשרה מטעם משרד התמ"ת, אך בשביל בחירת מפקח טוב יש צורך בבירור הניסיון שלו, ובפרט הניסיון שלו בפרויקטים מהסוג שהלקוח מבקש להתחיל. וכיוון שאנחנו בני אדם ובני אדם מונעים מרגשות ותחושות, חשוב מאוד לבחור מפקח שיש לך איתו כימיה טובה. אין לשכוח שהעבודה השוטפת איתו היא רבה ומגוונות – טיפול בניירת אינסופית, ייעוץ בבחירת אנשי מקצועי וספקים, חישוב עלויות והוצאות וכן ביקורת בפועל. את כל הליווי הצמוד הזה לא ניתן לעשות ללא כימיה.

המפקחים של אגס הנדסה ופיקוח

חברת אגס הנדסה ופיקוח מעסיקה את מיטב מפקחי הבנייה בארץ, ומציעה ליווי הנדסי מקצועי בבניית וילות ובנייני מגורים בכל רחבי הארץ. לחברתנו עשרות שנות ניסיון לא מבוטל בתחום, היכרות מקצועית עם מגוון רחב של קבלנים ואנשי מקצוע, ואנו עושים שימוש בטכנולוגיה החדישה ביותר הקיימת בשוק.

כל שנותר לך לעשות הוא ליצור עמנו קשר,במייל, ונשמח לתת לך פרטים נוספים.

לימוד פיקוח בניה מאת הטובים ביותר

יש תחומים שקל מאוד ללמוד, כאשר מדובר על הסמכה כמפקח בניה – הלימוד מורכב יותר ומאפשר רק לטובים ביותר בתחום אכן לעסוק בו בשלב יותר מאוחר. בדיוק כמו שלא תלכו למשפט חשוב עבורכם ללא עורך דין, כך גם לא מתחילים בבניה של פרויקט ללא מפקח בניה שאתם יכולים לסמוך עליו בעיניים עצומות.

ישראל גרוסמן
ישראל גרוסמן

מהנדס בניין עם ניסיון של יותר מ-20 שנה בענף הבנייה. הוא בעל תואר ראשון בהנדסה אזרחית ותואר שני בניהול פרויקטים. ישראל עבד על מגוון פרויקטים ברחבי הארץ, כולל בניית בניינים, כבישים וגשרים.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!
A problem was detected in the following Form. Submitting it could result in errors. Please contact the site administrator.