פיקוח בנייה ופינוי פסולת

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

אם אתם מתכוונים לבנות בית חשוב מאוד שתדעו על עניין מאוד חשוב שאנשים רבים נוטים לא לשים עליו את מלוא תשומת הלב ולאחר מכן מבינים שטעו: פינוי פסולת הבניין. אז מה זה בכלל פסולת בניין, מי אמור לפנות אותה, למה זה כזה חשוב וכמה זה עולה? המשיכו לקרוא.

מהי פסולת בניין?

פסולת בניין היא כל פסולת שנוצרת עקב פעולות של בנייה והריסה,  בישראל מדובר בעיקר על חומרים כמו: ברזל, בטון, אספלט, שיש, פלסטיק, פלדה, זפת, מרצפות ועוד. על פי החוק בישראל, כל אדם, חברה, קבלן אשר בונים או הורסים מבנה- חייבים לבצע פינוי פסולת.

מי אחראי על פינוי הפסולת?

יש שתי תשובות אפשריות לשאלה מי אחראי על פינוי הפסולת:

  1. קבלן הבנייה: אם נושא פינוי הפסולת הופיע בחוזה מול הקבלן, הקבלן חייב לבצע את עבודת פינוי הפסולת. במידה ושכרתם גם מפקח בנייה, אחד מתפקידיו הוא לפקח על קבלן הבנייה שיעשה את עבודתו שהיא בין היתר לדאוג לפינוי הפסולת.
  2. עליכם: אם נושא פינוי הפסולת לא עלה מול הקבלן מראש, האחריות היא עליכם. למזלכם, יש חברות קבלן לפינוי פסולת אשר מתמחות בפינוי פסולת בניין וידאגו לכם לכל מה שתצטרכו: החל מאיסוף הפסולת בעזרת מכולות לאיסוף פסולת ועד לפינוי הפסולת בעזרת משאיות אל אתרי הטמנה ואתרי מיחזור.

חשיבות פינוי פסולת הבניין

לפינוי הפסולת חשיבות רבה לשמירה על הסביבה שלנו ירוקה יותר. פסולת בניין אשר מושלכת בשטח פתוח עלולה לגרום נזק רב לסביבה:

  • הפסולת עלולה להתלקח ולפזר חומרים רעילים ומסרטנים לאוויר.
  • הפסולת עלולה לגרום לזיהום הקרקע ובהמשך לזיהום מי התהום.
  • בעלי החיים נפגעים מהפסולת- הפסולת הורסת בתי גידול וגורמת לחנק של בעלי חיים.

מסיבות אלה החליטה המדינה לקבוע חוקים על פינוי פסולת הבניין שאומרים שהפסולת חייבת להגיע לאתרי הטמנה ומחזור מורשים בלבד. כל העובר על חוק זה ייענש בחומרה בעזרת קנסות או אפילו מאסר. גם אם אתם פיזית לא אלה שהשליכו את הפסולת למקום לא חוקי, אתם והחברה או הקבלן שהעסקתם תישאו בתוצאות.

מחיר פינוי פסולת

מחיר פינוי פסולת הוא כמובן דינמי בהתאם לכמות הפסולת שלכם (לפי קוב) אך לא רק. גם המרחק מאתר ההטמנה הוא גורם שמשפיע על המחיר. חשוב לבדוק בכל הצעת מחיר שאתם מקבלים מה כוללת העסקה, כאשר לרוב העסקה כוללת השכרה של מכולה לפינוי פסולת לשבוע, פינוי הפסולת והעברתה לאתר המחזור. המחיר נע בין כמה מאות שקלים לאלפים בודדים, שוב, תלוי בכמות הפסולת, המרחק ובכמות הכלים שתצטרכו לפרויקט. מחיר פינוי פסולת הוא מחיר קטן לתשלום לעומת הקנס שתקבלו אם לא תפנו אותה ומחיר ששווה לשלם כדי לעזור לשמור על סביבת חיים בריאה יותר לנו ולילדנו.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290