פיקוח בניה פרטית

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

בנייה פרטית נראית פשוטה בגלל גודל המיזם, אולם דווקא משום שהבנייה נעשית על ידי אנשים פרטיים ולא יזמי נדל"ן מקצועיים יש להם יותר אתגרים לעמוד בהם בהצלחה

המדריך לפיקוח בנייה פרטית

רכישת בית פרטי היא דבר מסובך ומורכב, לא רק שמדובר על תהליך שאורך כמה שנים טובות אליכם לבחור חברת בנייה או קבלן בנייה פרטי ומפקח בנייה שילווה אתכם לאורך כל התהליך עצמו ועד לקבלת המפתח. פיקוח בנייה פרטית מקצועית ונכונה באמצעות מפקח בנייה ימנע ליקויים שונים בעתיד, הוצאות כספיות מיותרות ועוגמת נפש.

מהו פיקוח בנייה פרטית?

פיקוח בנייה פרטית הוא פיקוח שנעשה בבניית בתי מגורים פרטיים. הפיקוח נעשה באמצעות מפקח בנייה אשר מטעם חברת בנייה או מפקח בנייה פרטי. המפקח אחראי על העשנה בשטח ועל בעלי המקצוע השונים, כך שאם נוצרת בעיה כלשהי בשטח הוא מיד מאתר אותה ודורש מבעל המקצוע לטפל בה.

האם כל בנייה מחויבת בפיקוח בנייה פרטי?

כל בנייה מחויבת בהתאם לחוקי הבנייה בישראל בפיקוח בנייה פרטית, אשר מתבצעת בהתאם למפקח בנייה בשטח. הפיקוח הוא חובה בהתאם לחוק ולכן כל בנייה פרטית חייבת פיקוח בנייה בכל תהליך הבנייה עצמו מראשיתו ועד סופו.

 לשם מה יש צורך בפיקוח בנייה פרטית?

כל פרויקט בנייה פרטי מצריך פיקוח בנייה פרטית על מנת לוודא שהבנייה בשטח מתבצעת בצורה הטובה ביותר תוך כדי עמידה בלוחות הזמנים. פרויקטים של בנייה פרטית מחייבים בדיקה של הסטנדרטים כפי שנהוג על מנת לקבל בניה בטוחה ואיכותית. לשם פיקוח בנייה פרטית יש צורך במפקח בנייה שאחראי על תכנון הבנייה ובנייתה לאורך כל התהליך ועד לקבלת המפתחות. תכנון נכון של מפקח בנייה ועמידה בלוחות זמנים מונעים ליקויים שונים בבניין ובנייה בטוחה ובטיחותית לבעלי הדירות ובהתאם לתקנים ולחוק. לכן פיקוח בנייה פרטית הוא תפקיד חשוב ומחייב אשר יש צורך בניסיון, מקצועיות ומיומנויות אישיות על מנת לנהל את הפרויקט עצמו ולעקוב אחר בעלי המקצוע השונים שמבצעים את עבודתם.

מדוע חשוב פיקוח בנייה פרטית של מפקח בנייה מקצועי?

אם מדובר על בית ראשון שלכם או בית שני, בכל אחד מהמקרים אתם חייבים ניהול ופיקוח בנייה בשטח. בהתאם לחוקי הבנייה כל פרויקט בנייה מחויב באנשי מקצוע על מנת לבצע את עבודות הבנייה בצורה הטובה ביותר. על כל איש מקצוע לתת דין וחשבון לקבלן ומהנדס הבניין וכן למפקח הבנייה אשר מפקח על עבודות אנשי המקצוע השונים. באמצעות פיקוח בנייה מחויב כל בעל מקצוע לדווח מפקח הבנייה על כל ליקוי או בעיה שהוא נתקל בה בשטח. מפקח הבנייה נועד על מנת לפקח על הנעשה בשטח, לאתר ליקויים שונים שלא יהיו חמורים יותר, לעבוד עם חומרי הגלם הטובים והאיכותיים ביותר ובהתאם לחוקי ותקנות הרשות המקומית כחוק.

אם עומדים לפני תהליך בניית דירה במיוחד אם מדובר על פעם ראשונה שאתם רוכשים בית ואתם גרים באזור השרון, אתם חייבים מפקח בנייה בשרון. עם מפקח בנייה בשרון תוכלו להיות בטוחים שהבית שאתם עומדים לגור בו יהיה ברמת גמר גבוהה ביותר ללא כל ליקויים.

לשם מה יש צורך במפקח?

בניית דירה היא תהליך מורכב ולא פשוט, מדובר על תהליך ארוך ומייגע שלוקח כמה שנים טובות בטרם הוא מסתיים. על מנת להיות רגועים ובטוחים שהדירה שאתם עומדים לקבל לא תהיה עם ליקויים שונים, כדאי לכם מאוד לשכור את שירותי מפקח בנייה בשרון. עם מפקח בנייה בשרון מקצועי ומנוסה תוכלו להיות בטוחים שהבנייה מתבצעת בצורה הטובה ביותר ללא כל ליקויים או רשלנות. מפקח הבנייה דואג לך שהבנייה תתבצע בהתאם להוראות הבנייה כפי שנהוג בחוק, שהבנייה תעמוד בלוחות הזמנים, שחומרי הגלם אשר משתמשים בהם לבנייה יהיו איכותיים ולא זולים ובאיכות ירודה וכן שבעלי המקצוע ידעו לבצע את העבודה ללא כל תקלות.

כיצד בוחרים מפקח בנייה בשרון מקצועי?

על מנת לבחור מפקח בנייה מקצועי חשוב לבדוק לעומק את ניסיונו ומקצועיותו של המפקח עצמו, לבקש המלצות של לקוחות שהיו שבעי רצון, לבדוק באתרו של המפקח עם אילו חברות הוא עבד ואילו הוא עובד. לשאול לקוחות האם הוא עמד בלוחות הזמנים ועשה את עבדותו בצורה הטובה ביותר. רשימת אדריכלים ומהנדסי בניין אשר עבדו עם מפקח הבנייה הם מקור טוב לשאוב מידע על המפקח עצמו. הם יוכלו לספר לכם את אופן התנהלות המפקח בשטחו, הרמה המקצועית שלו ועוד. ככל שתשאלו ותחקרו עוד ועוד וכן אף תפגשו עם מפקח הבנייה ותגיעו לאתר בו הוא עובד על מנת לראות איך הוא עובד בשטח, כך תקבלו יותר מידע שיקל עליכם לבחור את המפקח המתאים עבורכם. כמו כן, חשוב לוודא שהמפקח אינו מנהל יותר מארבעה פרויקטים בו זמנית.

האם מפקח בנייה נחוץ בכל פרויקט בנייה?

הצורך בגיוס מפקח בנייה כמו כל בעל מקצוע אחר נחוצה עד מאוד בכל פרויקט בנייה בין אם הוא קטן או גדול. ללא פיקוח בנייה הדוק ועקבי לא נוכל לדעת מה מצב הבנייה בשטח, האם העובדים עומדים בלוחות הזמנים, האם ישנם ליקויים שונים או הכל מתנהל כשורה, האם בעלי המקצוע משתמשים בחומרי גלם איכותיים או בחומרי גלם זולים ולא תקניים. כל אלה חשובים רבות להצלחת בניית הבית והצלחת הפרויקט עצמו. לכן יש לעקוב אחר נושאים אלו ולהשוואות אותם לתכנון הבניין כפי שהוא מופיע בשרטוטים ובתכנונים שעשינו מבעוד מועד ולראות אם הבניין אכן מתקדם בהתאם לתכנונים או לא. אסור לנו לסטות ממה שתוכנן מראש ולכן תפקיד המפקח הוא תפקיד חשוב ביותר להצלחת הפרויקט עצמו ואין לחסוך עליו.

מפקח בנייה שאינו מקצועי מספיק או בעל וותר בתחום הבנייה עלול לבצע את עבודתו בצורה לא טובה כפי שמצופה ממנו. כלומר לא לשים לב לליקויים שונים או לכך שהעבודה נעשית בצורה בטיחותית ואיכותית, לכן חושב שמפקח הבנייה יהיה מקצועי ובעל ניסיון בתחום פיקוח הבנייה.

פיקוח בנייה פרטית

 

 

האתגר הגדול ביותר הוא לבנות לעצמכם בית, מהרגע שבו תכננתם אותו וחלמתם איך הוא צריך להיות, ועד הרגע שבו קיבלתם אותו גמור ובאיכות גבוהה. יש דרכים רבות לבנות בית, אולם הדרך הנכונה ביותר היא זאת שחוסכת מכם כמה שיותר מכשולים ומהמורות בדרך לבית החלומות שלכם. זוהי לא קלישאה, אלא דווקא הניסיון לחמוק ממנה. הרי המיתוס הרווח הוא שבית חייב להיות קשה לבנייה ולכן חייבים לסבול. פיקוח בנייה פרטית מפריך זאת.

מה חשוב לדעת על בנייה פרטית?

אנחנו חושבים בעיקר על וילות, בתים, בניינים קטנים, אבל בנייה פרטית יכולה להיות כל מיזם נדל"ני שחשבתם עליו. המאפיין אותה היא שבין אם הוא למטרת מגורים, עסק או מטרה ציבורית, אתם קובעים מה קורה שם ואתם אחראים עליו מהתחלת הנעת התהליך ועד אכלוס המבנה. הבניין הוא שלכם ובמימונכם והפיקוח עליו נעשה אך ורק על ידי אנשי המקצוע שאתם מתכוונים לשכור לצורך כך. פיקוח בנייה פרטית הופך לחיוני בדיוק בגלל זה.

המטרה: לבנות בית פרטי

בניית בית פרטי מחילה בסקר קרקעות ומקומות שבהם אתם יכולים לבנות את הבית שלכם. אדריכל שתשכרו ומהנדסים שיתחילו להכין את התכניות לאישור יהיו אנשי המקצוע הראשונים שתיעזרו בהם, ואם אתם באמת מתכוונים להמשיך את התהליך ולא להיבהל ממכשולים שונים בדרככם, הרי שיש לחשוב כבר עתה על עלויות ועל התקשרויות עם אנשי המקצוע והקבלנים שילוו אתכם בדרככם. אבל דבר ראשון, חשבו על תכנון המיזם נכון ככל האפשר.

מה יכול לעשות למענכם פיקוח על הבנייה?

בשלב חישוב העלויות של המיזם שלכם, ולאחר שלקחתם בחשבון את התכניות ואת השרטוטים שתגישו לוועדות התכנון והבנייה ולקבת האישורים הנחוצים מהרשויות, כדאי להתחיל לחשוב כבר כעת על מפקח בניה – מי שיתאם, יארגן, ינהל ויתווך בין כל הגורמים. בשלב זה, פיקוח על בנייה פרטית ייראה לכם כמו הוצאה שתרצו לחסוך אותה, אבל ככל שתתקדמו בתהליך תבינו שדווקא החיסכון הוא זה שעשוי לעלות לכם ביוקר אם לא תדעו להימנע מטעויות.

מה קורה בזמן הבנייה?

יכול להיות שהחיבור הנהדר עם האדריכל שתפס בדיוק מה נחוץ לכם והצליח לתרגם זאת לתכנון בית נכון, אבל מרגע זה תגלו שלא כל אנשי המקצוע מדברים אתכם באותה שפה. לכל אחד מהם ניסיון משתנה, מיומנויות אחרות, דרישות שונות וציפיות מכם הן בעניין התשלומים והן בעניין הרגלי עבודה. מכלול הדרישות שיעמידו בפניכם עלול לגרום לכם ללכת לאיבוד, כך שרק פיקוח בנייה פרטית יכול לעשות לכם סדר, לתעדף נכון התקשרויות ולמצוא את אנשי המקצוע הנכונים.

בחירת אנשי מקצוע

המכרזים שתוציאו והקבלנים שתבחנו חייבים לעמוד לא רק בדרישות הניסיון המקצועי בהיקף בנייה פרטית, וכמו כל מי שעובר אתכם תהליך ממושך אתם צריכים לדעת מי מנהל את מי. במקרים רבים מדי קורה שמי שיוזם את הפרויקט מוצא את עצמו מנוהל על ידי אנשי מקצוע שלא קיבלו ממנו סמכות לעשות זאת, אבל הם מוצאים את עצמם מחויבים למלא חלל ניהולי שנגרם כתוצאה מכך שאין גורם מארגן ומנהל שמפקח ומתווך בין כולם. כך שחוסר הניסיון של היזם עושה את שלו.

לעבוד נכון יותר

אם זהו הבית הראשון שאתם בונים, על אחת כמה וכמה שכדאי לחסוך כסף, זמן ודאגות מרובות בגלל הטרחה לרוץ ולתאם בין כל הגורמים בשטח וברשויות, לפקח על העבודה שנעשית ומתקדמת כשורה, ולדאוג לתיקונים שיעשו קבלנים שונים של טעויות ובעיות שנוצרות תוך כדי עבודה. פיקוח בנייה פרטית עושה את כל העבודה הקשה הזאת וגם דואג לשכור את האנשים הנכונים שיתאימו גם לכם במדויק. היכרות טובה עם אותם קבלנים גם תבטיח לכם עבודה איכותית.

 ליקויי בנייה ואתם

האם אתם מבינים בבנייה עד כדי כך שתוכלו לזהות ליקויי בנייה ופגמים שונים? האם אתם מתמצאים בכל הדקויות של הטכנולוגיות והשימוש בחומרים החדשים, כך שהבנייה שלכם תהיה בטוחה ובטיחותית? פיקוח בנייה פרטית דואג שכל עבודת התשתיות והבנייה נעשית כמו שצריך, מבלי לגרום לליקויים ולפגמים בבנייה שעלולים להתברר אחר כך, כשיהיה כבר יותר יקר ומסובך לתקן אותם. מפקח הבנייה ידאג לכך שהכל יתוקן בזמן ובמקום המתאימים, ללא עלויות מיותרות.

מה עושה מפקח בנייה?

החל מיסודות הבית ועד הגג, מפקח בנייה פרטית מבטיח לכם כיסוי של כל העבודות והניהול שלהם. תשתיות כמו אינסטלציה, תקשורת וחשמל, ביוב וטיח, שלד ויקרות, איטום ובידוד, נגרות ומסגרות, בירוקרטיה וחישוב חומרים ועלויות. כל מה שאינכם מתמצאים בו ולא יכולים לנהל בעצמכם. הפיקוח נעשה בעבודה רציפה כל החודש, כולל כמה ביקורים באתר תוך כדי הבנייה. המפקח יידע בדיוק מה לדרוש מהקבלן וכיצד לאמוד את ההתקדמות ואת איכות עבודתו.

פיקוח בניה פרטית

כיצד שוכרים מפקח בנייה פרטית?

ראשית, עליכם לקחת בחשבון שחשובה לא רק ההשכלה המקצועית שלו אלא גם הניסיון בשטח, ורצוי ניסיון בפרויקטים של בנייה כמו שלכם. אין דומה פרויקט בנייה פרטית לציבורית, ולכן הדרישות, גם אם הן דומות הן לא זהות. מי שבונה בית פרטי נדרש לפחות בירוקרטיה בדרך כלל מבנייה ציבורית ומכיוון שהשליטה במיזם היא שלכם, הוא גם אמור לנוע חלק ומהיר יותר. לזה צריך לדאוג פיקוח בנייה פרטית, כדי שלא תצטרכו לעשות בעצמכם עבודה שאינכם מתמצאים בה.

חשיבות הכימיה ביניכם

הכימיה בין מפקח בנייה ולבין היזם חשובה משום שכך תוכלו להעביר בדיוק את מה שאתם מצפים לו ולבנות את חוזה ההעסקה שלו בהתאם: ביקורים באתר הבנייה, טיפול בניירת, שכירת אנשי מקצוע וייעוץ בבחירתם, חישוב עלויות, ביקורת והרכבת רשימת החומרים ואנשי המקצוע שנחוצים לכם, כל אלה חלק מהתפקידים של המפקח. אם תרצו יותר ביקורים סדירים קבעו זאת בחוזה ביניכם ודרשו דיווחים שוטפים בפורמט שנוח לכם, בכתב וגם במערכת דיווח מקוונת, אם יש לכם.

מפקח בנייה הוא הנציג שלכם

מפקח בנייה מומלץ הוא הנציג שלכם בשטח ולהפך – נציג הקבלנים אצלכם. הוא מביא אליהם את ההנחיות שלכם והוא מביא אליכם את הבעיות ואת התקלות שקורות ששטח, כמו גם את הדרישות של הקבלנים לקבל את החומרים ואת תנאי העבודה האופטימליים ביותר. פיקוח בנייה פרטית עושה למענכם את העבודה הזאת, ומנהל את המשא ומתן בכל עת. הוא קובע בשמכם את תנאי העבודה וקצב ההתקדמות וגם בודק שאכן ההתקדמות היא לשביעות רצונכם ולפי הסטנדרט המקצועי.

להסתמך על מפקח בנייה

בהנחה שאינכם אנשי מקצוע בתחום הבניין, סביר להניח שתצטרכו לסמוך על פיקוח בנייה פרטית שיעשה כל מה שנחוץ כדי להבטיח את העבודה ועל הדיווחים שלו. הדיווחים יכולים להיות בכתב, לפי דרישתכם, מילוי דוח התקדמות בטפסים מיוחדים לכך גם בתוכנת מחשב או ביומן שיגישו לכם, וגם בעזרת צילומי וידיאו וסטילס שמראים את קצב ההתקדמות ותוכלו לעקוב אחריה במו עיניכם. זה גם המקום לקבל הסברים מדויקים על העבודה והתנהלותה.

שמירה על התכנית

לכל פרויקט בנייה חייב להיות לוח זמנים מדויק ותכנית עבודה שיש לעמוד בה. ההשלכות של חריגה מהם הן עלויות מתייקרות ועיכובים במסירה ובאכלוס, ועוד בעיה – התחייבויות קודמות של הקבלן שכבר התחייב לעבוד בפרויקט אחר ואינו פנוי להמשיך אתכם. כך שהכל חייב להיעשות בצורה יעילה ולהיצמד ללוח, כדי לא לגרום לעיכובים מיותרים. כמו כן, יש לשמור על בטיחות העובדים והעבודה, כך שלא יהיו ליקויי בטיחות שונים שיופיעו אחר כך בבנייה.

פיקוח בנייה פרטית צמוד אליכם

פיקוח בנייה פרטית מבטיח לכם מישהו שעובד אתכם בצמידות ללו"ז שלכם ולתכנית העבודה שלכם לאורך כל התהליך. מדובר במפקח שעובד רק אתכם ולא מחלק את זמנו בין אין ספור פרויקטים, כך שתוכלו להיעזר בו בכל עת ולפי הצורך. הוא יקשר ביניכם לבין אנשי המקצוע בשטח וייתן תשובות גם לרשויות שאתם לא יכולים לענות בנוגע לביצוע העבודות. הוא גם יזהה בזמן חריגות שונות ויצפה את הבעיות בשטח וייערך אליהן במיטב האמצעים.

ללא הונאות פיקוח בניה פרטית

אחד הפחדים הגדולים ביורת של כל יזם נדל"ן הוא יעבדו עליו ויעשו את העבודה לא במיטבה, או שיעגלו פינות ויסתירו ממנו מידע. מכיוון שמפקח הבנייה הוא הנציג שלכם הוא גם מוודא שזה לא יקרה ושתקבלו את השירות הטוב ביותר מקבלנים ואנשי מקצוע. פיקוח בנייה, כשמו כן הוא, מפקח ומוודא שהכל מתנהל כחוק ועל הצד הטוב ביותר לשביעות רצון כל הצדדים.

פיקוח בניה פרטית

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290