ניהול ופיקוח בנייה

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

לא הייתם רוצים לגלות באמצע הפרויקט שיכולתם לחסוך הרבה כסף, זמן ועיכובים אילו היה לכם מישהו שיפקח על הבנייה בשמכם וידאג להסרת מכשולים ותיאום בשטח

ניהול ופיקוח בנייה

בכל תמחור פרויקט בנייה יש סעיף שאי אפשר לוותר עליו, משום שזה עלול לגרור מיד הוצאות נוספות ובזבוז זמן וטרחה שאינכם יכולים להרשות לעצמכם. ניהול ופיקוח בנייה על ידי מפקח בניה מוסמך נשמע לרבים כמו חלק מתפקידיו של היזם במשולב עם האדריכל והקבלן, אולם זוהי טעות נפוצה שאסור לחזור עליה בשום פרויקט שרוצים בהצלחתו. ניהול הפרויקט מתחילתו מבטיח עבודה חלקה.

חשיבותם של ניהול ופיקוח

גורם מקשר בין כל הגורמים מונע שיבושים ואי הבנות. פשוט, כולם יודעים מהו תפקידם ומקבלים מידע שוטף כל הזמן ומענה זמין לבעיות שנוצרות בשטח ניהול ופיקוח בניה חייב להתבצע על ידי איש מקצוע בעל ניסיון בתחום הבניה. הבעיה היא שרבים לא מתמחרים אותו משום שהתפקיד נופל במובנים רבים בין הכיסאות, כך שרבים אינם מבינים את חשיבות התפקיד ואת התועלת הרבה שהוא מביא לכל הגורמים החשובים בשטח. זהו מאמר שיבהיר לכם כמה ההוצאה על המפקח על הבנייה נועדה לחסוך מכם הוצאות דווקא.

ניהול דורש ידע מקצועי

ניהול פרויקטים ופיקוח בנייה הוא מקצוע לכל דבר, בדיוק כפי שמוכרים גם מסלולי ניהול באקדמיה ובתעשייה, בפיננסים ובכל תחום שהוא, אז למה לא בענף הבניין? נדל"ן תמיד היה תחום מורכב שדרש תיאום וידע בין כל הגורמים שעוסקים בו. ככל שהתחום הפך למורכב יותר, תכניות הבנייה וחזון האדריכלים הפכו להיות יותר מורכבות ומותאמות לחיים המודרניים, כך גם התרבו אנשי המקצוע והשטח שעליהם לכסות בזמן הבנייה בעבודתם. כל זה מועד לפורענות ללא פיקוח.

תיאום בשטח הוא חיוני

היכרות מוקדמת עם הטובים ביותר בתחום זה מאפיינת כל מי שצבר ניסיון בבנייה. כאשר קבלני הביצוע שלכם נבחרים מראש על ידי מי שאחראי לניהול הפרויקט, הם יכולים להקטין בצורה משמעותית את הבזבוז בעלויות ואת התסכול שנגרם כתוצאה מפשרות לא נכונות. ניהול ופיקוח בנייה בוחר מראש את אנשי המקצוע המתאימים ביותר לבניין שלכם ובכך מקטין גם את המשברים בדרך וגם מבטיח רמת ביצוע וגימור גבוהה במיוחד.

קישור ללימודי פיקוח בניה

פיקוח כחוק

החוק הוא הבסיס לכל בנייה איכותית ועמידה בתנאיו אפשרית אם יש ניהול ופיקוח בנייה שמבוססים על כל הדקויות ועל כל הסעיפים, ללא פשרות. במקרים כאלה מי שהתנסה בשטח ויכול להשתלט על הזליגות הקטנות שעלולות להיות במהלך העבודה מבלי לשים לכך לב ולהבטיח שיכבדו את החוק ימנעו מכם את ההוצאות שכרוכות בהריסה ותיקונים יקרים מאוד. וזאת עוד לפני ההוצאות על הליכים משפטיים על חריגות שנעשו בתום לב רק משום שלא היה גורם שימנע אותן.

האינטרסים שלכם בראש

לקבלן יש את האינטרס שלו לעשות עבודה טובה ככל האפשר, משום שהוא רוצה להיבחר גם לפרויקט הבא של אנשי ניהול ופיקוח בנייה שיזכרו אותו לטובה מהביצוע האחרון שלו. אבל האינטרסים שלכם קודמים ואם אותו קבלן מתאים לכם פחות זה יהיה תפקידו של מנהל הפרויקט לומר זאת ולבחור לכם רק מי שיבטיח לכם את הביצוע הנכון לבניין שלכם, בצורה המיטבית ביותר.

הלקוחות דורשים לקבל בניין בזמן

כשאתם אמורים לעמוד בתנאי המסירה ניהול ופיקוח בנייה יבטיח מסירה בזמן ובאופן הטוב ביותר. הבניין יהיה גמור והלקוחות יוכלו לקבל את המפתחות ולהתחיל להשתמש בבניין מבלי שיצטרכו עוד השלמות בנייה. כדי להגיע למצב האידיאלי הזה לא צריך נס אלא גורם ניהולי שמבטיח שלא יהיו עיכובים בשטח וכל בעיה תמצא פתרון בזמן ומבלי לעכב ולגרום לכם הפסדים נוספים. העלות של התפקיד תתקזז ואף תחסוך לכם הרבה יותר במקרה כזה.

תמחור הניהול והפיקוח

ניהול ופיקוח בנייה מתומחר לפי שכר חודשי כאשר התפקיד מוגדר מראש בין המנהל לבין היזם. בדרך כלל נהוג לשלם שכר חודשי ולקבוע עלויות גם לביקורים בשטח ובדיקת האתר במועדים קבועים, לאחר שהבנייה יוצאת לדרכה. ככל שהפרויקט מורכב יותר וככל שיש יותר גורמים בשטח כך גם תפקיד המנהל של הפרויקט יותר מורכב, אם כי בדרך כלל מספיק קשר מצוין עם הקבלנים כדי לקבל נוסף על הביקורים גם דיווחים שוטפים כדי לדעת מה מצב הבניין.

לקחת את הטובים ביותר לפיקוח וניהול

ניסיון וידע מוכחים בשטח על פי תוצאות העבודה שלהם. לכן, ניהול ופיקוח בנייה שיש לו קבלות יכול להציג לראווה לא רק מבנים שהסתיימה עבודתם אלא גם את היעדר הבעיות והקשיים שנובעים מבנייה לקויה. לקוחות מרוצים אפשר למצוא בכל מבנה שנבנה כמו שצריך בניהול נכון.

פרויקטים הנדסיים חייבים מנהל פרויקט ומפקח בניה שיבצע פיקוח על הבניה

בנייה של מבנה כל שהוא כרוכה בהשקעה עצומה של כסף ומאמצים. גם בבנייה של מבנה קטן יחסית, משתתפים גורמים רבים, כאשר לכל אחד מהם יש השפעה על עלות הפרויקט ועל משך הבנייה. עם הגורמים כאמור ניתן למנות גורמים העוסקים בתכנון, הערכת הכמויות של החומרים הנדרשים לבנייה וקשירת הסכמים עם ספקים ונותני שירות. בהמשך מתבצעת הבנייה עצמה, שהיא מלאכת מרכבה מסובכת מאד. פיקוח על הבניה הוא האמצעי היחיד לקשור את הקצוות, לתאם בן כל הגורמים השונים ולייצר בסיכומו של עניין מבנה לתפארת. אילו גורמים מעורבים בתהליך התכנון והבנייה של בניין? מהו פיקוח על הבניה ומה הערך המוסף שהוא מביא לתהליך? מי אמון על נושא הפיקוח על הבנייה? בשורות להלן נעסוק על קצה המזלג בתחום חשוב מאד, שבלעדיו לא ניתן למעשה להוציא תוכנית בניין מהכוח אל הפועל.

פיקוח על הבניה בפרויטק הקמת מבנה

למעשה, התהליך של הקמת מבנה מתחיל הרבה לפני שהדחפור הראשון עולה על חלקת האדמה המיועדת לבנייה. תהליך הבנייה מתחיל בשלב שבו מבצע האדריכל את השרטוטים הראשונים שלו על שולחן השרטוט, במטרה להוציא מתחת ידו תוכנית ברת ביצוע לבנייה, כזאת שתתאים לדרישות ולצרכים של היזם המממן את הבנייה והאמור ליהנות מהפירות שלה. עם סיום התכנון וקבלת האישורים הנדרשים מהרשויות המתאימות, מתחיל למעשה תכנון הפרויקט. באותו הרגע, מתחיל להתבצע גם פיקוח על הבניה, הגדרת הפרויקט, חישוב הכמויות של חומרי הגלם, שעות העבודה ושאר הגורמים שלכל אחד מהם ישנה השפעה על העלות הסופית של הפרויקט.

בשלב הזה מתחיל מפקח הבניה ומי שאמון על הוצאת התוכניות מהכוח אל הפועל, לקשור את הקצוות בדרך לביצוע העבודה. בין השאר נקשרים הסכמים עם קבלני ביצוע בתחומים שונים, והסכמים לאספקת חומרי גלם ושירותים שונים הכרוכים בבנייה. המפקח על הבנייה צריך לקחת בחשבון גם את הדברים הקטנים ביותר, דוגמת פינוי פסולת לאתרים מוכרים. בתום השלב הזה, ומשניתן האות להתחיל בבנייה, אמון המפקח על הבנייה לעקוב מקרוב אחרי ההתקדמות, לתאם בין הגורמים השונים ובעלי המקצוע המעורבים בתהליך ולטפל בעיכובים ובבעיות שונות שעלולות לצוץ במהלך הבנייה.

פיקוח על הבניה והערך המוסף שהוא מביא איתו

פיקוח על הבניה הוא למעשה הגורם המקשר, המנווט בין כל הגופים השונים ובעלי המקצוע הקשורים בהקמת מבנה כל שהוא, קטן כגדול כאחד. למעשה, בהעדר פיקוח מקצועי איכותי, עלולה כל המערכת להתפרק במהירות. הדבר עלול להתחיל בעיכוב מינורי בבניית השלד, שעלול להתפתח לעיכוב בהמשך העבודה. מכאן העניינים עלולים להידרדר במהירות לאבדן שליטה מוחלט, כאשר כל אחד מהקבלנים עושה ככל העולה על דעתו. למרבה הצער, קרה לא אחת שיזמים בפרויקטים שונים אשר ויתרו על פיקוח מקצועי ויעיל על הבניה, נוכחו לדעת באיחור, שלמרות ההשקעה הכספית הגדולה שלהם הבנייה לא תושלם במועד הרצוי, וגם לא בתקציב הנדרש. זאת, בלי לקחת בחשבון את העדר הפיקוח על העמידה בדרישות הבטיחות והחוק בישראל.

המפקח על הבנייה אמון על מעקב אחרי הפרויקט

וזיהוי כשלים או בעיות, כבר בשלבים הראשונים שלהן. זיהוי הבעיה מוקדם ככל האפשר מאפשר מציאת פתרון הולם, שיפתור אותה ויסייע לשאר הגורמים להמשיך בתהליך הבנייה כמתוכנן. שילוב של תשומת לב ומקצועיות מונע בדרך כלל גלישה של תהליך הבנייה מעבר לזמן המתוכנן או מעבר לתקציב שנקבע מראש. מפקח בנייה מנוסה ואיכותי נמצא באתר הבניה, מפקח על מהלכה ומתאם בין כל הגורמים הקשורים בה. הדבר הקרוב ביותר לביצוע מושלם של פרויקט בנייה, הוא ביצוע מושלם של קונצרט שמעורבים בו כלי נגינה רבים, שכל אחד מהם נכנס לפעולה בזמן הנכון, על מנת לייצר בסיכומו של עניין יצירה אחת מושלמת.

הערך המוסף אשר חברת פיקוח מביא איתו הוא פשוט וחד – עמידה ביעדים הכספיים ובזמנים כפי שתוכננו מראש. בנוסף, הפיקוח כולל גם שמירה על סטנדרטים גבוהים ועמידה בדרישות החוק. ככל שהפיקוח יעיל יותר, כך הסיכויים לקבל את המבנה בזמן שנקבע מראש, כשבנייתו הושלמה והוא מוכן למסירה לדיירים, הם גדולים יותר.

פיקוח על הבניה מתבצע על ידי איש מקצוע מיומן, המשלב בין רמה מקצועית גבוהה מצד אחד ומהימנות אישית ומקצועית מצד שני. המפקח הוא אדם שהיזמים מפקידים בידיו תקציבים גדולים מאד, תוך ידיעה שהשימוש שייעשה בהם יהיה מושכל ויתרום להצלחת הפרויקט.

פיקוח על הבניה

ניהול ופיקוח בנייה

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290