קבלן גבס – כל מה שרציתם לדעת

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

קבלן גבס הוא בין אנשי המקצוע הבולטים, אשר נוטלים חלק בתהליכי בניה או שיפוץ. אלה כמה דברים, שחשוב לדעת על מקצוע זה ועל עבודה מול קבלני גבס: 

 

מהם תחומי האחריות והגדרת התפקיד של קבלן הגבס 

לרוב, גבס איננו אלמנט מרכזי של מבנים, אבל הוא כן עשוי להיות תוספת בולטת. לכן, קבלן גבס יהיה בדרך כלל קבלן משנה, אשר מתמחה בעבודות הגבס השונות. אלה עשויות להיות למשל עבודות הנמכת תקרות, כולל הואריאציה שמכונה "תקרה צפה", התקנת קרניזים מגבס או עבודות של יצירת "נישות גבס" למטרות שונות. עשויות להיות עבודות נוספות שדרושות סביב הגבס, דוגמת שפכטל, צביעה או חשמל (למשל שילוב תאורה בקיר גבס). אלה ידרשו כמובן ניסיון נוסף ובמקרה של חשמל, גם רישיון מתאים. הוא גם עשוי להיות אחראי כמובן, להובלה של פלטות גבס למקום העבודה (היבט לא שולי, אם מדובר בכמויות גדולות). אם נחזור להיבט שהזכרנו, שגבס איננו אלמנט מרכזי של מבנים ברמה של קירות, בטח לא קירות תומכים, יש לכך היבט נוסף חשוב. גם מבני גבס, כמו קיר גבס או תקרה מונמכת, הם בכל זאת מבנים שצריכים להיות יציבים ובטיחותיים בפני עצמם וגם לשם המטרות שלהם (כולל למשל, תמיכה במשקל הלא גדול שישימו על מדף גבס). הדבר דורש התקנה מקצועית והבנה לגבי ה"קונסטרוקציה" והחיזוקים השונים שמוסיפים לה.

 

טיפים לבחירת קבלן גבס מקצועי 

חוות דעת – באתר הספק וגם בחיפוש חופשי ברשת האינטרנט, סביר שתמצאו ביקורות שונות וחוות דעת עליו. חשוב לקחת אותן בחשבון, אם כי "בעירבון מוגבל". 

לבחור מומחה – חשוב לבחור בקבלן, אשר מתמחה בנושא עבודות הגבס ולא רק מכיר אותן כאחת משורת מיומנויות ארוכה שיש לו. 

אינדיקאטור פשוט ליושר – מומלץ לעבוד רק עם קבלן גבס שעובד עם הסכם בכתב ומוציא קבלות. מי שמתחכם בנידון, האם תוכלו לסמוך עליו שיעשה עבודה טובה וישרה? למה לקחת סיכון?  

לקוחות ועבודות – אם ניתן, כדאי להתרשם מלקוחות קודמים של הקבלן ולראות עבודות קודמות שהוא עשה, באתרו או אפילו במקום עצמו. הדבר משמעותי במיוחד, אם אתם זקוקים לעבודות גבס יוצאות דופן. למשל אם נדרש עיצוב אומנותי מיוחד של הגבס. 

להתרשם ממנו ישירות – בבחירת קבלן עבודות גבס, אין תחליף להתרשמות אישית, כמו לגבי כל בעל מקצוע. בסופו של דבר, אתם אלה שתצטרכו לעבוד איתו, לממן זאת ולחיות עם תוצאות עבודתו. 

הצעות מחיר – בבקשת הצעות מחיר מקבלנים שונים, בקשו הצעות מחיר מפורטות. הפירוט יסייע להשוות בין ההצעות השונות. 

איכות חומרים – בהשוואה בין הקבלנים והצעותיהם, תוכלו לראות ולהשוות הבדלים טכניים שונים, שמעידים על יותר מקצועיות או ההיפך. למשל, קבלן מקצועי יציין בפניכם שיש אפשרות לעבוד עם 

סוגי גבס שונים: אדום (עמיד בפני אש), ירוק (עמיד בלחות), כחול (מתאים יותר לתנאי חוץ). קבלן פחות מקצועי, עשוי לא לעדכן אתכם ולעבוד עם גבס לבן, שהוא הפשוט והזול ביותר. 

אם יש ספק – עוד נציין, כי משרד הבינוי והשיכון ממליץ למי שמחפש קבלנים, להסתכל ב"פנקס הקבלנים", שם תראו אם הם קבלנים רשומים ופרטים נוספים לגבי העבודות שמותר להם לעשות. 

 

איך נוודא שקבלן הגבס מבצע את עבודתו 

כאשר קבלן הגבס מתחיל לעבוד, המטרה היא שהוא יעשה את העבודה במלואה, בזמן, באופן בטיחותי ואיכותי (מבחינת תהליכי עבודה, חומרים וציוד) ותוך עמידה בחוקים ותקנים. כיצד ניתן לוודא זאת? אלה כמה טיפים שיסייעו בכך: 

לבחור היטב – ראשית, ככל שתבחרו באופן קפדני את קבלן הגבס, כך תבטיחו מראש עבודה איכותית. כאשר מכירים בעל מקצוע לאורך זמן ויודעים כבר מניסיון שהוא איכותי ואמין, זה המצב הטוב ביותר. אבל מה עושים, אם אתם עדיין לא מכירים מניסיון (שלכם או של אחרים) את קבלן הגבס שבחרתם? 

לשכור מפקח – ניתן לשכור שירותי פיקוח על עבודות הבנייה, כולל עבודות הגבס. זה יכול להיות "מפקח בנייה" שמתמחה בכך. במקרים אחרים, מעצב פנים או אדריכל שמעורבים בפרויקט, עשויים גם הם לבצע פיקוח (הדבר תלוי בהסכם ביניכם). מפקח מקצועי אמור להתמצא בפרטי פרטים טכניים של העבודות ובהתאם, לבדוק שהן מתבצעות ברמה המקצועית הטובה ביותר. מצד שני, גם מפקח בנייה לא נמצא במקום כל הזמן, כך שהוא לא מהווה פתרון מושלם.  

לבדוק בעצמכם – בכל מקרה, ייתכן וסביר שתרצו לבדוק את העניינים גם בעצמכם, לאורך העבודות. הרי במילא תרצו לדעת ולראות, כיצד הפרויקט מתקדם. בדיקה ברמה גבוהה יותר, שמהווה ממש פיקוח על הקבלן, כבר תדרוש רכישת הבנה מסוימת בנושא עבודות הגבס. הדבר כדאי בכל מקרה – אם תתעמקו בנושא מראש, תוכלו גם לקבל החלטות טובות יותר בנושא זה כלקוחות. תוך כדי העבודה, תוכלו גם לשים לב לאיכות האינטראקציה עם הקבלן ואנשיו. באיזו מידה קל להשיג אותו? באיזו מידה הוא חוזר להודעות שלכם? האם ועד כמה הקבלן עומד בהבטחותיו? האם הוא מספק הערכות זמן מדויקות או שאי אפשר לסמוך עליהן? 

זהירות לגבי עבודה מהירה מדי – דרך נפוצה של בעלי מקצוע לא איכותיים במיוחד להקל על עצמם, היא לחסוך זמן בדרכים שונות, על חשבון איכות העבודה. ככל שניתן, כדאי להיות מודעים לנושא זה בעבודות הגבס, כך שתוכלו לזהות עבודה גרועה. לשם ההמחשה: עבודות גבס צריכות לרוב להסתיים עם שפכטל וצבע. מדובר בכמה שכבות ובכמה שלבים, כאשר חשוב להמתין בין שלב לשלב לייבוש מלא. מי שחוסך בשלבים או לא ממתין לייבוש מלא, צריך להדליק אצלכם נורה אדומה. 

באדיבות אתר טוב תודה המציג קבלני גבס מומלצים.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290