קורס בקרי בניה

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

חוק התכנון והבנייה ה'תשע"ד (2014) נועד לשפר את איכות הבנייה בישראל. אחד הנושאים האלו הם מכוני בקרה ובקרי מבנים. בקר מבנים הוא מקצוע חדש בארץ ובמאמר זה נתייחס אליו.

קורס בקרי בניה

בניסיון לשפר את איכות הבנייה בארץ, קרי, להבטיח את היצמדות הקבלנים מפקחי הבניה והמהנדסים לתקנות הבנייה וכן להקים מקום אחד שבו יימצאו מכלול הגורמים הרלוונטיים לבקרה ואיכות בנייה, הוקמה ועדת חקירה ממלכתית הנקראת "ועדת זיילר". ועדה זו הוקמה בעקבות אסון ורסאי. הועדה מצאה שלל כשלים ואי סדרים בתחום הבנייה בארץ, הן מהאספקטים החוקיים והן התכנוניים. בין המלצות הועדה אומצה ההחלטה להקים בארץ מכוני בקרה שיפקחו באופן שוטף על הבנייה בארץ.

קורס בקרי בניה – רקע

הקורס מיועד לאנשי מקצוע בתחום ההנדסה והבניין אשר מבקשים לייאש את התקנים החדשים במכוני הבקרה שייפתחו בארץ בשנים הקרובות. אנשי המקצוע הללו – מהנדסי בניין ואדריכלים בעלי תואר ראשון ורישיון בתוקף – יחליפו למעשה את הרשויות הקיימות כיום בביצוע הבדיקות השונות ויעשו זאת כשהם חובשים כובע חדש הנקרא "בקרי בנייה". הקורס הוא יוזמה של מנהל התכנון בשיתוף פעולה עם ארגון RICS הבריטי ונועד בין השאר ליישור קו עם הרמה העולמית בתחום בקרי הבנייה, לפרטים אודות שכר מפקח בניה תמצאו במאמר הזה.

תנאי סף

תנאי הסף להרשמה לקורס הם רבים ונציין כאן את עיקרם. ראשית על המבקש להחזיק בתואר הנדסאי מתחום הבנייה או האדריכלות, להיות רשום בפנקס ההנדסאים וכן להיות בעל שלוש שנות ניסיון בתכנון אדריכלי של מבנים. בנוסף עליו להיות בעל ניסיון מוכח של בניית שלושה מבנים כמתכנן, ניסיון בפיקוח צמוד על בניית מבנים, הכרת מערכת הרגולציה הרלוונטית בישראל וכן שליטה מלאה בכתב ובעל פה בשפה העברית.

תפקיד בקרי הבנייה

תפקידם של בקרי הבנייה או פיקוח בניה פרטית הינם מגוונים ונוגעים לשלל היבטים בתחום הבנייה בארץ. בכללם יהיו ביקורת בפועל על תהליכי בניית מבנים בארץ, קשר הדוק מול הרשויות והגופים המקצועיים האמונים על מתן היתרי בנייה. כמו כן בקרי הבנייה יוודאו כי כל תהליך הרצת הפרויקט, משלב התכנון ועד לאכלוס, עומד תחת תקנות הבטיחות המחייבות וכתנאי הכרחי לאישור. במקרה של אי עמידה על בקרי הבנייה לתת המלצות מחייבות לשם קבלת ההיתר. ובעת השלמת הפרויקט עליהם להנפיק תעודת גמר ותחילת שלב האכלוס.

כמה מלים על פיקוח בנייה

פיקוח בניה על בניית מבנה חדש או אפילו על שיפוץ מבנה קיים הוא תהליך שאין להתעלם מחשיבותו. מהות העבודה אינה משנה – בין אם רצית להוציא מרפסת שמש קטנה או לבנות בניין שלם – לכל הפרויקטים היבטים דומים ועל אף ייחודיהם פיקוח בנייה אחיד יעניק לך ראש שקט. שליטה מלאה בהוצאות הבנייה, איתור וטיפול בכשלי בנייה עוד בטרם קיומם והתמודדות מול גורמי הרישוי השונים אלו שירותים שכל מנהל פרויקט יזדקק להם.

לפרטים נוספים אודות מכוני בקרה, פיקוח וליווי בבנייה ולבירורים נשמח לקבל ממך שיחת טלפון

קורס בקרי בניה

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290