רישום קבלנים לבניין

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

צילום:freepik

על פי החוק במדינת ישראל, השאלה האם להיות קבלן רשום הוא לא להיות קבלן רשום היא לא שאלה פתוחה שנתונה לשיקול דעתו של הקבלן. על פי החוק במדינת ישראל, כל קבלן חייב להירשם בפנקס הקבלנים. אלא שהתהליך של רישום קבלנים לבניין או לכל תחום אחר, לא נועד לבצע את פעולת הרישום עצמה. המדובר בתהליך רישוי שבסופו מבוצעת פעולת הרישום בפנקס הקבלנים. אז איך מבוצע תהליך הרישום הזה ולמה כדאי מאוד לבצע אותו? על כך תוכלו לקרוא בשורות הבאות.

 

למה כדאי להירשם כקבלן רשום?

כפי שהסברנו קודם לכן, רישום קבלנים הוא לא משהו שכדאי לעשות אותו, אלא משהו שחייבים לעשות אותו על פי חוק. יחד עם זאת, גם מנקודת מבט עסקית וכלכלית, מדובר בהחלט במהלך שכדאי מאוד לבצע אותו. הסיבה לכך היא שאף גורם ממשלתי או ציבורי, אף חברה גדולה ובמקרים רבים גם אף אזרח פרטי, לא יעבדו עם קבלן שהוא אינו קבלן רשום ובצדק. הרי מי רוצה לעבוד עם קבלן שכל יום קם ליום עבודה בלתי חוקי? זה לכשעצמו יכול להוות סיבה טובה לא לעבוד עם קבלן מסוים. אם אתם רוצים להיות מסוגלים לגשת למכרזים ממשלתיים וציבוריים, לבצע עבודות עבור חברות גדולות וליהנות מהרבה יותר פרויקטים פוטנציאליים גם במגזר הפרטי, בהחלט כדאי שתעברו את התהליך של רישום קבלנים, כך ששמכם יופיע בסופו של דבר בפנקס הקבלנים.

 

איך מבוצע הרישום?

כדי להפוך לקבלנים רשומים, עליכם לעמוד בקריטריונים הקבועים בחוק לצורך קבלת רישיון קבלן. שני הקריטריונים החשובים ביותר הם הסמכה והשכלה מקצועית בתחום בו אתם רוצים להירשם כקבלנים מורשים וותק מקצועי בהיקף הנדרש. אם אתם עומדים בקריטריונים הללו, יהיה עליכם לפנות למשרדי רשם הקבלנים במשרד השיכון, למלא טופס רישום קבלנים, לצרף את כל האסמכתאות המעידות על כך שאתם עומדים בקריטריונים לרבות תעודות הסמכה ומסמכים המעידים על הוותק שלכם, וכן יהיה עליכם לצרף תצהיר חתום על ידי עורך דין כי כל ההצהרות שלכם הן אמת. בקשתכם תיבחן על ידי רשם הקבלנים ואם אתם אכן עומדים בקריטריונים הנדרשים, תקבלו רישיון קבלן ושמכם יתווסף לפנקס הקבלנים המנוהל על ידי רשם הקבלנים במשרד השיכון.

שימו לב שרישיון קבלן אינו מתיר לכם לבצע כל עבודה קבלנית בכל פרויקט. הרישיון ניתן לכם עבור תחום ההתמחות שלכם באופן ספציפי והוא מגביל אתכם לפרויקטים בהיקף מסוים (במונחי שווי הפרויקט, שטח הפרויקט וכן הלאה). כך למשל, אם אתם עוברים את התהליך של רישום קבלנים לבניין, הרי שהרישיון שיינתן יתיר לכם לבצע פרויקטים בתור קבלני בניין ובתחילה תוגבלו לפרויקטים בהיקף מקסימלי כלשהו. ככך שתצברו יותר ותק כקבלנים רשומים, תוכלו לשפר את הסיווג שלכם בפנקס הקבלנים ולקחת על עצמכם פרויקטים יותר ויותר גדול.

לרישום קבלנים חברת התקווה לחצו כאן.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290