תפקידו של מפקח בניה בפרויקט שיפוץ דירה

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

 

מצאתם בית בלוקיישן מושלם ובמחיר אטרקטיבי אבל הוא זקוק לשיפוץ משמעותי? מפקח בניה הוא איש המקצוע הנכון במקום הנכון כדי שתוכלו לתכנן מעבר דירה מלא בראש שקט לגמרי – כשאתם יודעים בוודאות שהפרויקט הושלם בדיוק כפי שתכננתם וחלמתם.

באילו שיפוצים כדאי לשכור את שירותיו של מפקח בניה?

לקראת כל מעבר דירה שכרוך גם בשיפוץ ישנן הוצאות רבות. באופן טבעי ישנו רצון לצמצם את ההוצאות, גם כשמדובר על נכס שנרכש בסכום של 7 ספרות, וגם כשהעבודות שמתוכננות בבית הבא שלכם נרחבות מאוד ומתומחרות בהתאם.

מצד שני, יש גם שאיפה להבטיח דירה מושלמת, כזו שתספק מקסימום נחת לכל מי שיחיה בה במשך שנים רבות מאוד. כדאי לזכור שבסופו של דבר בכל בחירה בחיים המבחן הקובע הוא לאו דווקא התשלום אלא היחס שבין העלות לתועלת – וההבדל בין שיפוץ שהתבצע באופן מוקפד במיוחד, תחת הביקורת השוטפת של מפקח בניה מנוסה, לבין שיפוץ שיש בו מן הרשלנות עלול להיות משמעותי.

בהתאם ההמלצה היא להיעזר במפקחי בניה בכל שיפוץ שאינו קוסמטי בלבד. ככל שהיקף העבודות גדול יותר, כך גדלה גם הכדאיות של העסקת המפקח.

למה הפיקוח על השיפוץ קריטי?

שיפוץ דירה עם מפקח בניה הוא מטבעו פרויקט מורכב מאוד. במיוחד זה המצב כשהעבודות כוללות הרס קירות, הפיכת מרתף ליחידת דיור, חפירת בריכה בחצר ועוד שינויים משמעותיים. על-מנת שהם יבוצעו נכון, בלי שום כשלים ולו הקלים ביותר, נדרשת קודם כל מקצועיות מרבית של הקבלנים שמוציאים לפועל את התוכניות – אבל במקביל גם פיקוח הוא רכיב הכרחי (גם כשמנסים לחסוך ולמשל מחפשים מעבר דירה בזול).

יש לכך מספר סיבות: קודם כל, טעויות הן חלק בלתי נפרד מעבודה, כל עבודה שהיא. גם קבלנים מיומנים ואחראיים עלולים לשגות, ולפספס את השגיאה. מפקח בנייה, שכל המהות של התפקיד שלו היא לאתר טעויות, יגלה מיד כל ליקוי – ויוודא שהוא מתוקן. סיבה שניה היא ניגוד האינטרסים המובנה בין קבלני שיפוצים לבין מי שהנכס שייך לו. חשוב לזכור שלאחר שנקבע המחיר של הפרויקט, הקבלן באופן טבעי ינסה לצמצם את העלות מבחינתו כדי להישאר עם מקסימום רווח, והדבר עלול לפגום באיכות העבודה אם אין פיקוח מתאים.

האם אדם יכול לפקח בעצמו על השיפוץ?

יש אנשים שנוהגים לסמוך רק על עצמם, ומאמינים שאם יגיעו לדירה לעיתים קרובות במהלך העבודות הדבר מבטיח להם שיפוץ מושלם. בפועל גם מי שנמצא בשטח באופן קבוע לא בהכרח יאתר ליקויי בנייה תוך כדי העבודות, וזאת בגלל שאין לו מספיק ידע מקצועי בתחום. באופן דומה גם אדריכל או מעצב פנים הם לא הסמכות המקצועית האופטימלית לצורך פיקוח על שיפוץ – הידע והניסיון שלהם באים לידי ביטוי בתכנון מיטבי ולאו דווקא בפיקוח, ולכן כדאי לשלם להם רק על הדבר שהם אכן מצטיינים בו. בכל מקרה ההמלצה עבור שיפוצים גדולים היא להיעזר בשירותיו של מפקח בנייה מוסמך – ואת המוטיבציה (הרצויה) לחיסכון הכספי להפנות לאפיקים אחרים, ולמשל ללמוד איך עוברים דירה ב 500 שקלים.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290