מפקח בניה הגדרת תפקיד

פיקוח בניה ופרויקטים במחירים שלא תמצאו באינטרנט באחריות!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

למידע נוסף והצעות מחיר, מלאו את הטופס

לקוחות פרטיים שמחפשים מפקח בניה צריכים לדעת מה הגדרת התפקיד שלו. כמו כן, כדאי להם לבחור מפקח בניה שמציע שירות שמתאים לאופי והיקף הפרויקט.

מיהו מפקח בניה?

ובכן, מפקח בניה הוא מקצוע ממקצועות ענף הבניין, מקצוע הדורש השכלה רשמית מסודרת, הסמכה מקצועית ורישוי. בישראל פעילים אלפי מפקחי בניה, חלקם פועלים בצורה עצמאית וחלקם במסגרת חברות המספקות שירותים לענף הבניין. מפקחי בנייה נדרשים לעבור תהליך של רישוי במסגרתו גם מוגדרים סוגי הפרויקטים בהם יוכלו להיות מעורבים כמפקחי בניה. כך למשל, ישנם מפקחים שרשאים לפקח על פרויקטים מסחריים, תשתיות, מגדלים וגורדי שחקים ולעומתם, ישנם מפקחי בניה שהרישוי שלהם מתיר להם לפקח על בנייה פרטית ואולי גם על בניית בתים משותפים עד מספר מוגבל של קומות.

בשירותי מפקח בניה, הגדרת תפקיד חשובה גם ללקוחות

מפקח בניה עובד בתחום הבניין אך הגדרת התפקיד שלו רחבה ומפורטת. באופן כללי, התפקיד העקרוני של המפקח הוא לנהל ולתאם בין בעלי המקצוע בפרויקט. כמו כן, מפקח בניה אחראי לבדוק שכל העבודות יתבצעו בהתאם לתקנים ולנהלים הנדרשים. מסיבות אלו ואחרות המפקח מלווה את הבניה מהשלבים המוקדמים ועד הסופיים והוא גם הגורם שמרכז את השאלות של הלקוח. לפיכך, להגדרת התפקיד יש השפעה מהותית על חווית הלקוח הפרטי מתהליך הבניה.

מהי מהות תפקידו של מפקח בניה?

מפקח בניה הוא למעשה איש המקצוע שאמור לפקח על התנהלות הפרויקט עבור הלקוח עצמו. הלקוח יכול להיות אדם פרטי הבונה את ביתו במודל של בנה ביתך או שהוא יכול להיות יזם נדל"ן מוכר ומנוסה – זה לא משנה. בשני המקרים, גם אם יש ללקוח היכרות וידע בתחום הבניין וגם אם אין לו כאלה, נדרשת לו היכולת לעקוב אחר הנעשה בפרויקט ולוודא שהדברים מתבצעים בהתאמה מלאה לאינטרסים שלו. מעורבות מפקח הבניה בפרויקט נקבעת על פי השלב בפרויקט בו מערבים את המפקח ועל פי היקף הפיקוח שהוגדר במסגרת הסכם העבודה המשותפת. כך למשל, ישנם מקרים בהם המפקח מחויב להימצא בפרויקט על בסיס יומיומי בעוד במקרים אחרים המפקח יגיע רק בצמתים חשובים בתהליך הבנייה.

מפקח בניה

הדבר החשוב ביותר לזכור הוא שמפקח בניה הוא איש המקצוע שמייצג את הלקוח מול כל יתר אנשי המקצוע המעורבים בפרויקט. לאנשי מקצוע אלה יכולים להיות אינטרסים מנוגדים לאלו של הלקוח ועל מפקח הבניה לוודא שהאינטרסים של הלקוח הם האינטרסים הגוברים. כך למשל, בצורה הפשטנית ביותר, הקבלן מעונין לחסוך כמה שיותר בעלויות ולכן אולי יבחר לעגל פינות ולעשות קיצורי דרך בתהליכי הבנייה, לעשות שימוש בבטון שאינו טרי דיו ועל אף שברור לו שצריך להחליף את הבטון שהגיע לאתר לצורך יציקה, יבחר להשתמש בבטון הקיים בכדי לחסוך בעלויות. מפקח הבניה הוא איש המקצוע שאמור להיות בשטח ולוודא שאף אחד לא עושה קיצורי דרך, לא מעגל פינות ולא עושה שימוש בבטון שאינו תואם את הסטנדרטים ההנדסיים הנדרשים. זאת כמובן לצד עוד שורה של פעולות פיקוח שעליו לעשות.

עם מפקח בניה הגדרת תפקיד צופנת בחובה גם משמעות בטיחותית

היבט לא פחות משמעותי בהגדרת התפקיד של מפקח הבניה קשור לבטיחות. מפקח בניה מוסמך עבור תהליך ארוך של הכשרה והוא מתמחה בנושאים שקשורים לבטיחות בבניה. בין היתר, מפקח הבניה מוודא שימוש בחומרי בניה בטוחים, שעובדים רק עם חברות מוסמכות ומקצועיות בעבודות מסוכנות כמו חברת POWER ניסור בטון ביהלום  המתמחה בעבודות ניסור בטון.

מפקח הבניה בודק שלכל העובדים יש ציוד מגן ואחראי לוודא שעוברי אורח סביב אתר הבניה לא נפגעים בגלל עבודות שמתבצעות בתוכו. במקרה של אירוע בטיחות, פרויקט הבניה עלול להיפגע וכך גם האינטרסים של לקוחות פרטיים.

מה נדרש כדי לבצע את התפקיד של מפקח בניה?

הגדרת התפקיד של מפקח בניה שופכת אור על מה שנדרש ממנו. ראשית, מפקח בניה צריך להחזיק בידע רחב. בניגוד לאנשי מקצוע אחרים שמעורבים בפרויקט הבניה אך מתמחים רק בנושא אחד או שניים, המפקח בודק את הפרויקט במבט-על ולכן תחומי ההתמחות שלו שונים ומגוונים. שנית, מפקח מנוסה חייב להיות בעל יחסי אנוש טובים. יחסי אנוש אלו מאפשרים למפקח לעבוד מצד אחד מול הלקוחות, אך מצד שני גם להניע לפעולה קבלנים, יזמים ובעלי מלאכה.

הגדרת תפקיד לפי אופי והיקף הפרויקט

אופי והיקף הפרויקט קובעים את הגדרת התפקיד לא פחות מאשר התקן הרשמי. אם למשל מבצעים פרויקט בניה שקשור להתחדשות עירונית, התפקיד של המפקח קשור בעיקר להנחיות הרשות המקומית וועדות הבניה. מנגד, בפרויקט של שיפוץ בית פרטי הדגש הוא על מענה לצרכי הלקוחות ועל עמידה בלוח זמנים. כמו כן, יש פרויקטים שבהם המפקחים נדרשים להיות בעלי בקיאות בחקיקה בתחומי בניה ומקרקעין.

היכרות עם הגדרת התפקיד

בשורה התחתונה, לקוחות פרטיים שרוצים ליהנות משירותיו של מפקח בניה צריכים להכיר את הגדרת התפקיד שלו. היכרות כזו מאפשרת להשוות בין מפקחי בניה לפי פרמטרים מקצועיים והיא משפרת את התקשורת מולם. לבסוף, ניתן להיעזר בהגדרת התפקיד כדי לדעת איזה מפקח מתאים לכל פרויקט.

נציגי אגס הנדסה ופיקוח ישמחו לרכז עבורך פתרונות ותשובות לנושא של העסקת מפקח בניה. אם יש לך פרויקט בניה בהתהוות, מפקח מוסמך מטעמנו ישמח לעמוד לרשותך מיד לאחר השארת פרטים באתר.

אם אתם יוצאים אל הדרך עם פרויקט בניה פרטי של ביתכם, לבטח כבר הבנתם שיהיה עליכם לגייס מפקח בניה, שייצג את האינטרסים שלכם בתהליך המקצועי. מפקח בניה תפקידו הוא לוודא שפעילות הבניה מבוצעת על פי כל הסטנדרטים הנדרשים, על פי התקנים המחייבים, על פי החוק ועל פי תכניות הבניה, וזאת סיבה מספיק טובה להשקיע באיתור איש המקצוע המתאים למשימה.

מהם תפקידיו של מפקח בניה בפרויקט בניה?

פרויקט בניה הוא פרויקט שעל ביצועו אחראי קבלן ביצוע. קבלן הביצוע עצמו שוכר קבלני משנה לביצוע משימות מקצועיות במסגרת הפרויקט. כל אחד מהקבלנים המעורבים ואנשי הצוות שלו, מבצעים את עבודתם בצורה נקודתית, כל אחד על פי השיקולים והאינטרסים הכלכליים שלו. מפקח בניה תפקידו לוודא שהתנהלות אנשי הביצוע בפרויקט עומדת בסטנדרטים הנדרשים, וכי אף אחד לא מעגל פינות בניסיון לחסוך עלויות על חשבון הלקוח, אתם.

כך למשל, כאשר מבצעים את יציקת הבטון של יסודות המבנה, האינטרס הברור של קבלן הביצוע הוא ליצוק כבר את הבטון, לתת לו להתייבש ולהמשיך הלאה כדי לסיים את הפרויקט כמה שיותר מהר. בהיבט זה, מפקח בניה תפקידו לבדוק את איכות הבטון, לקחת דוגמית למעבדה ייעודית ולוודא שהבטון יוצר על פי הסטנדרטים הנדרשים. כמו כן, עליו לוודא שהכלונסאות המוחדרות לאדמה עומדות בסטנדרטים ההנדסיים הנדרשים ובהוראות הקונסטרוקטור שאישר את תכנית הבניה.

מכאן אפשר ללמוד, שבעוד אנשי הביצוע מנסים, אולי באופן לגיטימי, לחסוך איפה שרק אפשר, תפקידו של מפקח הבניה הוא לוודא שהדברים נעשים בצורה מקצועית ומושלמת, ללא קיצורי דרך וללא ניסיונות להוריד עלויות על חשבון הלקוח, ובגדול זהו בדיוק תפקידו.

מפקח הבניה הוא המושך בחוטים, הבמאי של ההפקה, המנהל הכללי, טייס המטוס ורב החובל של הספינה. תהליך מורכב כמו בניית מבנה, לא יכול להצליח ללא האדם הרואה ושולט בתמונה הכוללת.

תפקידו של מפקח בניה

קשה למנות במאמר אחד את כל בעלי המקצוע המשתתפים בהקמת בניין. לא משנה אם מדובר בגורד שחקים או בית פרטי קטן יחסית וצמוד קרקע, מדובר תמיד בפרויקט מורכב מאוד אשר הרבה מאוד בעלי מקצוע שותפים בהקמתו. כבר בשלב התכנון הראשוני, בישיבות עם האדריכל והמהנדס, מפקח הבניה נוכח, לומד את התוכניות והשרטוטים ובוחן את האפשרויות המעשיות שלהן ביחס לטיב הקרקע עליו יעמוד המבנה, לתקציב הנתון ואיכות החומרים העומדים לרשות הפרויקט.

אז מהם התפקידים שממלא מפקח בניה בפרויקט בניה ובאילו פרויקטים הוא מעורב?

מעורבות של מפקח בניה מומלצת בכל פרויקט שבו מבוצעות עבודות בנייה ובכלל זה גם פרויקטים של שיפוץ, שיקום מבנים, שימור מבנים וכן הלאה. ככלל, בכל פרויקט שבו מעורבת עבודה קבלנית בתחום הבנייה, נדרש מפקח בניה. אפשר כמובן למנות עשרות סוגים של פרויקטים כאלה, פרויקטים שיכולים לנוע מעולם השיפוץ ועד עולם התשתיות וגורדי השחקים, אבל בגדול הכלל הוא שמפקח בניה נדרש בכל פרויקט המבוסס על עבודה קבלנית. יחד עם זאת, לא בכל פרויקט לשיפוץ חדר אמבטיה צריך לשכור מפקח בניה. בפרויקטים של בניה חדשה אין כל ספק שצריך להיות נוכח מפקח בניה בפרויקט. בפרויקטים נרחבים של שיפוץ מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של מפקח בניה. בפרויקטים מסחריים, פרויקטי תשתית ופרויקטים המבוצעים על סמך מכרזים רשמיים, נוכחותו של מפקח בניה היא בדרך כלל תנאי מפתח הכרחי ולכן בכל פרויקט בניה ציבורי או פרויקט בניה מסחרי תוכלו למצוא לפחות מפקח בניה שמפקח על עבודות הבנייה בשטח.

פיקוח בניה
צילום – freepik

מבחינת תפקידיו של מפקח הבניה, תפקידים אלה מתחילים כבר בשלב התכנון ומיועדים לוודא שתכנית הבנייה מגובשת על פי הכללים ההנדסיים הנדרשים, שהתכנית מאושרת על ידי מהנדס בנייה ומהנדס קונסטרוקטור ושכל המסמכים הרגולטוריים הנדרשים אכן קיימים. בהמשך הדרך, בוחן המפקח את כל נושא הרישום של הקבלן בשטח, מוודא קיום של יומן עבודה, אחראי בטיחות, מנהל עבודה וכל מה שקשור בתנאי העובדים באתר, שילוט בטיחות, אמצעי בטיחות וכן הלאה. כמו כן, בשלבים הראשונים של הפרויקט מוודא המפקח שהקרקע מסומנת על פי היתר הבנייה שניתן לפרויקט ועל פי תכנית הבנייה. זהו שלב חשוב מאוד שעל המפקח להיות נוכח בו בכדי לוודא שאין חריגה משטח המגרש, מתכנית הבנייה או מהיתר הבנייה.

צומת מרכזי נוסף שבו על המפקח להיות נוכח באתר הוא שלב יציקת היסודות. בשלב זה בודק המפקח את התאמת מיקומי קדחי הכלונסאות לתכנית המהנדס, מוודא שניתנו כל האישורים הנדרשים ומבצע בדיקת איכות לבטון שמגיע במשאיות הבטון לקראת יציקה. על פי הצורך, יכול המפקח לדרוש החלפה של הבטון אם יתברר כי זה לא עומד בקריטריונים ההנדסיים הנדרשים, אם כי מדובר בצעד חריג שבדרך כלל לא קורה. בהמשך הדרך, עוקב המפקח אחר התנהלות הפרויקט, החל משלב הבסיס, קירות המעטפת, קירות הפנים, תקרה וגג המבנה בשלב השלד ולאחר מכן גם בשלב הגמר. לאורך הפרויקט מוודא מפקח הבנייה עמידה מלאה של פעולות הבנייה בכללים ההנדסיים הנדרשים מחד ובמפרט הטכני של הפרויקט הספציפי מאידך.

ככלל, על מפקח הבנייה לוודא שהפרויקט עולה בקנה אחד עם הוראות החוק, התקנות והתקנים הנדרשים ועם המרכיבים עליהם שילם הלקוח על פי הסטנדרטים שעליהם התחייבו בפניו אנשי המקצוע המעורבים בפרויקט. בנוסף, אחראי המפקח לוודא שהכל מתנהל על פי החוק, על פי לוחות הזמנים שהוגדרו לפרויקט, על פי תכנית הבנייה ועל פי היתר הבנייה שניתן לפרויקט.

אפשר לומר כי תפקידו של מפקח בניה הוא לגרום לפרויקט לקרות.

מפקח בניה נוכחותו קריטית בכל הקמה של פרויקט בניה, החל מגשרים, כבישים, מפעלים, שדות תעופה, בתים פרטיים, בניינים רבי קומות, פרויקטים לחיזוק מבנים, שיפוצים מורכבים ועוד. אם נחשוב לרגע על הקמת פרויקט מחזמר ענק ורב משתתפים, קשה לספור את כמות האנשים המעורבים בעשייה. רקדנים, שחקנים, טכנאי במה, תאורנים, טכנאי קול, מעצבים, מלבישים, אחראי חפצים, מחסנאי ציוד, משווקים, מנהלי חשבונות, וזו רק רשימה חלקית. לצורך ההשוואה, בפרויקט בניה לא גדול, מעורבים לפחות פי שלושה בעלי מקצוע.

על מה חשוב להקפיד בגיוס מפקח בניה לפרויקט בניה?

ובכן, כפי שאמרנו מלכתחילה, מפקח בניה הוא הנציג של הלקוח בפרויקט ולכן חשוב מאוד שהלקוח יהיה זה שבוחר אותו, שוכר אותו ומשלם לו את שכרו. בשום פנים ואופן לא יתכן מצב שבו הקבלן המבצע מביא איתו את מפקח הבנייה, שכן מדובר בניגוד עניינים מובנה ובלתי אפשרי. מפקח הבנייה אמור לפקח על הקבלן עצמו ולא יתכן מצב בו מפקח הבניה מפקח על מי שמשלם לו את משכורתו. על כן, את כל התהליך של בחירת וגיוס מפקח הבניה, אתם רוצים כלקוחות, לבצע בעצמכם ואף לוודא שאין שום קשר בין מפקח הבנייה ובין קבלני הביצוע בפרויקט. מבחינתכם אתם רוצים מקסימום נאמנות של המפקח לכם ולאינטרסים שלכם ומינימום כפיפות או מחויבות לכל גורם אחר בפרויקט.

כמו כן, בשילוב מפקח בניה בפרויקט, חשוב מאוד לעגן את פעילותו וסמכויותיו במסגרת הסכם העבודה שאתם חותמים עם קבלני הביצוע. כך למשל, אתם רוצים לעגן את הסמכות של מפקח הבניה לדרוש תיקונים, שינויים וביצוע פעולות שונות, כאשר אלו נוגדות את החוק, התקנות, התקנים או האינטרסים של הלקוח אליהם התחייב הקבלן. דברים אלה מעוגנים אמנם בחוק, אבל אתם רוצים לעגן אותם בצורה מפורטת וחזקה יותר גם במסגרת הסכם העבודה מול הקבלן.

כמו כן, בהתאם לתקציב העומד לרשותכם ובהתאם למידת הפיקוח שאתם מבקשים ליישם בפרויקט, חשוב שתבחנו מספר מסלולי פיקוח עם מפקחי בנייה פוטנציאליים ותבחנו מהו המסלול המתאים לכם ביותר מבחינה תקציבית ומבחינה של יעילות הפיקוח. ניתן בהחלט להיעזר במפקח בניה בצמתים החשובים של הפרויקט כמו למשל, סיום שלב התכנון ותחילת עבודה, יציקת יסודות, אמצע וסיום שלב השלד, אמצע וסיום שלב הגמר ובדיקת בדק בית סופית. אפשר גם פחות ואפשר גם יותר – תלוי כמה אתם רוצים להשקיע בשירות של מפקח הבניה. מן הסתם, ההמלצה הגורפת היא כמה שיותר פיקוח יותר טוב. מצד שני, לכל דבר יש עלויות ועליכם לסדר את סדר העדיפויות שלכם בצורה מחושבת ושקולה.

המנצח על התזמורת

ובכן, מפקח בניה גורם למכונה העצומה הזו לפעול ולהשיג את המטרה שלשמה הוקמה. כמו מנצח על תזמורת, הוא משקיע את תשומת ליבו בכל פרט ופרט ומתעל את הכל לדבר שלם אחד. המקצועיות והמומחיות הנדרשות ממנו הן בלתי מתפשרות, כמו המנצח המכיר היטב כל כלי וכלי מכלי הנגינה המשתתפים ביצירה, כך המפקח מכיר היטב את עבודת מהנדסי האינסטלציה, החשמלאים, הבנאים, מסגרים, צבאים וזה קצה הקרחון. בעלי מקצוע נוספים הפועלים מאחורי הקלעים הם נציגי הרשויות.

בנוסף לכל גם פסיכולוג

לצד כל בעלי המקצוע הפעילים בשטח, ישנם אחרים הפועלים מחוץ לבמה, פעילות שוקקת מתרחשת מאחורי הקלעים ובלעדיה המופע לא מתקיים. למשל, נציגי הרשויות ובודקי האישורים למיניהם. אלה דורשים דיווח שוטף על התקדמות הבניה, עמידה בתקנים השונים, אי חריגה מהסכם הבניה, שמירה על גבולות השטח המאושר וכדומה. ניתן לומר כי מפקח בניה טוב שיהיו לו כישורים פסיכולוגיים מעולים. להתנהל ולנהל כל כך הרבה אנשים מתוך מתן כבוד והכרה בהתמודדויות של כל אחד וכל זאת בתאי לחץ של זמן, כישרון ביחסי אנוש יעזור מאוד.

טוב שיש חברה מסודרת

על מנת להיות בביטחון מלא כי על פרויקט הבניה שלך מפקח אדם ראוי ומתאים למקצוע כל כך מורכב כמו מפקח בניה, אדם מקצועי ובעל ניסיון, ההמלצה החד משמעית היא להגיע אליו דרך חברת בניה מסודרת. מדובר בתפקיד יותר מידי חשוב להצלחת הפרויקט וכל פשרה יכולה לעלות ביוקר ולגרום לתסכול עצום. חברה מקצועית ובעלת מוניטין מאגדת בתוכה את כל אנשי המקצוע הדרושים להקמתו של פרויקט מוצלח. חברת בניה תלווה אותך לאורך הדרך עד לסיומו של הפרויקט על הצד הטוב ביותר.

אגס הנדסה ופיקוח

עשרות וילות ברחבי הארץ, תמא 38, תוספות בניה, שיפוץ בניינים לשימור, ניסיון אדיר, מקצועיות, יחס אישי, כל אלה ועוד מאפיינים את חברתנו. נשמח לייעץ ולענות לכל שאלה, בדיוק בלחיצה אחת.

האם מפקח בניה הוא גם מהנדס בניין?

התשובה היא כן. מפקח בניה תפקידו הוא לא רק להסתכל על הפועלים עובדים ולהרגיש בתוכו שהכל נעשה בצורה טובה, אלא להבין בדיוק ובכל רגע נתון, מה נעשה בשטח אל מול מה שצריך להיעשות בפועל. בכל מקרה שקיימת סתירה בין שתי האפשרויות עליו להדליק נורה אדומה, ולדאוג לכך שהדברים יתוקנו. על כן, מפקח הבניה לא יכול להיות אדם ללא ההסמכה ההנדסית הנדרשת, ועליו להיות כאמור בעל תואר והסמכה בתחום הנדסת הבניין. את מפקח הבניה אתם רוצים להביא בעצמכם ולא להסתמך על מפקח בניה שאותו מביא קבלן הביצוע, ושאת מערכת היחסים ביניהם אינכם מכירים.

בפרויקט בניה, פשוט או מורכב, ישנם מספר בעלי תפקידים שכל אחד מהם אחראי על היבט אחר בתהליך הבניה. מפקח בניה תפקידו לוודא שכל בעלי התפקידים מבצעים את עבודתם על פי הסטנדרטים ההנדסיים הנדרשים ועל פי תכנית הבנייה, או במילים אחרות לוודא שהכל מבוצע על פי האינטרסים שלכם, הלקוח. בהתאם לכך, חשוב שאתם תהיו אלה שמגייסים את מפקח הבניה, ואתם גם תהיו אלה שבוחרים מפקח בניה מקצועי ורציני.

איך בוחרים מפקח בניה?

כמו כל בחירה של כל נותן שירות, בחירת מפקח בניה צריכה להיעשות ממקום של ידע וביטחון ולשם כך יהיה עליכם להיעזר בשני מקורות אפשריים. הראשון שבהם הוא המלצות מאנשים פרטיים שאתם מכירים, בני משפחה, חברים, קולגות, מכרים או שכנים, שעבדו בעבר עם מפקח בנייה ויכולים להמליץ לכם על איש מקצוע איכותי. המקור השני והנכון יותר עבורכם הוא חוות דעת מקצועיות, שאותן תוכלו לקבל מאנשי מקצוע בענף הבניין, שעובדים עם מפקחי בנייה באופן יומיומי ויכולים בקלות להמליץ לכם על איש מקצוע מומלץ. בכל מקרה, חשוב מאוד שהאדם שאתם מקבלים ממנו את ההמלצה או את חוות הדעת המקצועית יהיה איש שדעתו מקובלת עליכם ואתם יכולים לסמוך על דבריו במאה אחוז. כמו כן, בכל מקרה אין להסתמך על המלצות המגיעות מקבלן הבניין או מכל קבלן משנה המעורב בפרויקט שלכם. האדריכל, שבדרך כלל מסיים את עיקר תפקידו בתום שלב התכנון בהחלט יכול לסייע לכם באיתור מפקח בנייה, אך מעבר לכך, מומלץ שלא להיעזר באנשי מקצוע עליהם אמור המפקח לפקח, באיתור אותו מפקח והסיבות ברורות.

כמו כן, אפשר ורצוי בהחלט לבצע השוואת מחירים בין שניים שלושה מפקחים פוטנציאליים. ישנם אמנם מחירים ממוצעים בשוק ולא מדובר בשוק פרוץ ויחד עם זאת, מפקחים שונים יכולים לגבות תעריפים שונים לגמרי, לעיתים באופן כזה שיוצר פערים של אלפי שקלים בין מפקח למפקח. במקרים רבים יש הצדקה לפערים אלה ובהיבט הזה חשוב להדגיש, שאם אתם יודעים שמולכם עומד איש מקצוע אמין, רציני, יסודי ומסור, אתם בהחלט רוצים לשלם לו אפילו יותר מהסטנדרט, על מנת להבטיח את איכות הפיקוח בפרויקט שלכם. מצד שני, אתם רוצים לעשות את זה ממקום של ידיעה ולא ממקום של ניחוש ולכן כדאי בהחלט לבקש מספר הצעות ממספר אנשי מקצוע ולבחון את המחיר המוצע על ידם אל מול כל שאר הנתונים שיש לכם לגביהם מתוך כוונה למצוא איזון בין רמה מקצועית ובין מחיר.

בשורה התחתונה, מפקח בנייה הוא פונקציה חשוב מאוד בכל פרויקט שבו מבוצעת עבודה קבלנית בתחום הבנייה ואם הפרויקט הוא מספיק גדול, יקר ונרחב, אתם בהחלט רוצים שלצדכם יעמוד מפקח כזה.

אז מה היה לנו בכתבה:

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב:

073-3753290